Юрченко Віктор Іванович
Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки
Рядок 30: | Рядок 30: | ||
Один із авторів розробки змісту психолого-педагогічної підготовки магістрантів і аспірантів – майбутніх викладачів вищої школи. | Один із авторів розробки змісту психолого-педагогічної підготовки магістрантів і аспірантів – майбутніх викладачів вищої школи. | ||
− | Автор і співавтор понад | + | Автор і співавтор понад 70 друкованих праць із проблем психології «[[Я-концепція|Я-концепції]]», становлення особистості майбутнього педагога і [[Практична психологія|практичного психолога]], етнопсихології та ін. Співавтор підручника і 6 навчальних посібників для вищих навчальних закладів із педагогіки і [[психологія вищої школи|психології вищої школи]], у т.ч. чотирьох – з [[Гриф МОН України|грифом МОН України]]. |
+ | |||
+ | '''Профіль у [https://scholar.google.com.ua/citations?user=7L4Flg4AAAAJ&hl=ru Google Академія]''' | ||
+ | |||
+ | ====Захищені кандидати наук==== | ||
+ | * [http://www.psyh.kiev.ua/%D0%9C%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D1%82%D1%8E%D0%BA_%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%AE%D1%80%D1%96%D1%97%D0%B2%D0%BD%D0%B0 Микитюк Галина Юріївна] «Взаємини викладачів і студентів як чинник становлення особистості майбутнього вчителя», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2003 р.) | ||
+ | |||
+ | * [http://il.kubg.edu.ua/struktura/kafedry-instytutu/kafedra-praktychnoi-psykholohii/sklad.html?pid=342&sid=372: Маланьїна Тетяна Михайлівна] [http://elibrary.kubg.edu.ua/1365/ «Психологічні особливості подолання вчителями внутрішньоособистісних конфліктів»], 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2012 р.) | ||
+ | |||
+ | * [http://il.kubg.edu.ua/struktura/kafedry-instytutu/kafedra-zahalnoi-vikovoi-ta-pedahohichnoi-psykholohii/sklad.html?pid=341&sid=361: Терещенко Марія Вікторівна] «Психологічні особливості становлення образу сім'ї у дітей дошкільного віку», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2013 р.) | ||
+ | |||
+ | ====Опонування дисертацій==== | ||
+ | |||
+ | * Гальцова С.В. Прогностичні уміння як чинник прийняття педагогічних рішень майбутніми вчителями; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія. (2016) - '''[http://npu.edu.ua/images/file/vidil_aspirant/vidguk/%D0%94_26.053.10/Yurchenko.pdf Відгук опонента]''' | ||
+ | |||
+ | * Стахова О.О. Психологічні механізми розвитку професійної самосвідомості майбутнього вчителя початкових класів; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія.(2016) - '''[http://www.npu.edu.ua/images/file/vidil_aspirant/vidguk/%D0%94_26.053.10/Yurchenko.pdf Відгук опонента]''' | ||
+ | |||
+ | * Кіян А.П. Психологічна готовність педагога до протидії маніпулятивному впливу у спілкуванні з підлітками; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія(2015) | ||
+ | |||
+ | * Гула Н.В. Саморегуляція як чинник подолання негативних психічних станів у станів у студентському віці; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2014) | ||
+ | |||
+ | * Боброва Л.Г. Психологічні особливості внутрішньоособистісних конфліктів майбутніх психологів; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2014) | ||
+ | |||
+ | * Отич Д.Д. Я-концепція як чинник копінг-стратегій майбутніх психологів; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2014) | ||
+ | |||
+ | * Дзюбенко О.А. Психологічні особливості адаптації молодших підлітків до навчання в основній школі; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2013) | ||
+ | |||
+ | * [[Яблонський А.І.]] Психолого-педагогічні умови формування мотиваційної готовності майбутніх учителів до професійної діяльності; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія(2012) | ||
+ | |||
+ | * Шастко І.М. Психологічні особливості переживання амбівалентності латентного материнства у дівчат юнацького віку; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2012) | ||
+ | |||
+ | * Литвинчук О.М. Психологічні умови запобігання маніпулятивного впливу в педагогічному спілкуванні; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія | ||
+ | |||
+ | * Халік О.О. Тривожність як чинник дезадаптації практичних психологів-початківців; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія | ||
+ | |||
+ | * Тимошенко О.А. Формування суб'єктної орієнтованості особистості майбутніх практичних психологів; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія | ||
+ | |||
+ | * Михайлова І.В. Особистісні детермінанти прояву турботи про себе в ранньому юнацькому віці; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія | ||
+ | |||
+ | * Пенскі В.М. Психологічні особливості становлення моральної свідомості у підлітковому та юнацькому віці (на матеріалі крос-культурного дослідження); 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія | ||
+ | |||
+ | * Ханецька Т.І. Формування культури мовленнєвого спілкування у професійній діяльності майбутніх психологів; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія | ||
+ | |||
+ | * Кобильнік Л.М. Психологічні особливості самоактуалізації особистості майбутніх психологів і педагогів; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія | ||
+ | |||
+ | * Жердецька Л.Л. Когнітивні стилі як чинник професійного становлення майбутніх психологів; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія | ||
+ | |||
+ | * Хурчак А.Е. Психологічні особливості амбівалентності атитюдів у юнацькому віці; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія | ||
+ | |||
+ | * Давидюк Н.М. Психологічні умови активізації творчої навчально-пізнавальної діяльності студентів у процесі вивчення психологічних дисциплін; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія | ||
+ | |||
+ | * Лук'яненко Т.Н. Психологічні особливості прояву амбівалентності особистості в ранньому юнацькому віці; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія | ||
+ | |||
+ | * Ічанська О.М. Становлення особистісної ідентичності в ранньому юнацькому віці; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія | ||
== Викладає дисципліни == | == Викладає дисципліни == | ||
Рядок 40: | Рядок 93: | ||
== Основні публікації: == | == Основні публікації: == | ||
+ | #[http://elibrary.kubg.edu.ua/15360/1/V_Yurchenko_U_Prykhodko_Car_PI_NPU_2016.pdf Приходько Ю.О., Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник: Навч. посіб.] – 3-є вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2016. – 320 с. | ||
+ | #Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Підручник. – 4-є вид., випр.-К.: Каравела, 2015. – 360 с. | ||
+ | #[http://elibrary.kubg.edu.ua/13865/1/V_Yurchenko_RM_23_PI%20.pdf Юрченко В.Ровесники Голодомору-Геноциду 1932-1933 років в Україні: психологічна криза протягом усього життя] // Рідна мова: Освітній квартальник Українського вчительського товариства у Польщі. – 2015. – № 23. – С.25-29. | ||
+ | # [[Юрченко В.І. Особливості локус-контролю студентів у зв’язку з педагогічною практикою]] // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ [Електронний ресурс]; Педагогічний інститут, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. – Випуск 15. – К., 2015. – Режим доступу до збірника : http://www.psyh.kiev.ua/ | ||
+ | # [[Юрченко В.І. Роль рідної мови у формуванні комунікативної компетентності молодших школярів]] // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ [Електронний ресурс]; Педагогічний інститут, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. – Випуск 16. – К., 2014. – Режим доступу до збірника : http://www.psyh.kiev.ua/Збірник_наук._праць._-_Випуск_16 | ||
#[[Приходько Ю.О.]],[[Юрченко В.І.]] Психологічний словник-довідник: Навч. посіб.- 2-е вид., доп. – К.: Каравела, 2014. – 344 с. | #[[Приходько Ю.О.]],[[Юрченко В.І.]] Психологічний словник-довідник: Навч. посіб.- 2-е вид., доп. – К.: Каравела, 2014. – 344 с. | ||
#[[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] Психологія вищої школи.- 4-у вид. - К.: Каравела, 2014. - 360 с. | #[[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] Психологія вищої школи.- 4-у вид. - К.: Каравела, 2014. - 360 с. | ||
Рядок 62: | Рядок 120: | ||
== Контакти == | == Контакти == | ||
− | e-mail: ''' | + | e-mail: '''viktor1960yurchenko@gmail.com''' |
{{Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького}} | {{Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького}} |
Версія за 09:28, 25 травня 2017
ЮРЧЕНКО Віктор Іванович – кандидат психологічних наук, доцент.
Зміст |
Освіта
- У 1976 р. - випускник Піски-Удайської восьмирічної школи (с. Піски-Удайські, Чорнухинський р-н, Полтавська обл.);
- У 1980 р. закінчив Кременчуцьке педагогічне училище за спеціальністю „Початкове навчання", здобув кваліфікацію «Вчитель початкових класів";
- У 1985 р. закінчив із відзнакою Київський педагогічний інститут імені О. М. Горького за спеціальністю «Педагогіка та психологія», здобув кваліфікацію «Викладач-дослідник з педагогіки та психології».
Досвід роботи
- 1985-1998 рр. – викладач, голова предметної комісії психолого-педагогічних дисциплін Білгород-Дністровського педагогічного училища, шкільний психолог сш №11;
- 1998-2000 рр. – доцент кафедри психології та педагогіки НПУ імені М.П. Драгоманова;
- 2000-2008 рр. – доцент кафедри педагогіки та психології вищої школи НПУ імені М.П. Драгоманова.
- Працював за сумісництвом доцентом, професором кафедри психології Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти НАПН України (1998-2009 рр.).
- З січня 2008 р. по червень 2010 р. - завідувач кафедрою практичної психології Інституту психології і соціальної педагогіки Київського університету імені Бориса Грінченка.
- З 01 липня 2010 р. по 19 травня 2017 р. - директор Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка.
Наукова діяльність
У 1997 р. захистив кандидатську дисертацію на тему: «Формування Я-концепції майбутнього вчителя в умовах педагогічного училища» (19.00.07 – педагогічна та вікова психологія). Науковий керівник: канд. психол. наук, доцент Власенко Віктор Володимирович.
Один із авторів розробки змісту психолого-педагогічної підготовки магістрантів і аспірантів – майбутніх викладачів вищої школи.
Автор і співавтор понад 70 друкованих праць із проблем психології «Я-концепції», становлення особистості майбутнього педагога і практичного психолога, етнопсихології та ін. Співавтор підручника і 6 навчальних посібників для вищих навчальних закладів із педагогіки і психології вищої школи, у т.ч. чотирьох – з грифом МОН України.
Профіль у Google Академія
Захищені кандидати наук
- Микитюк Галина Юріївна «Взаємини викладачів і студентів як чинник становлення особистості майбутнього вчителя», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2003 р.)
- Маланьїна Тетяна Михайлівна «Психологічні особливості подолання вчителями внутрішньоособистісних конфліктів», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2012 р.)
- Терещенко Марія Вікторівна «Психологічні особливості становлення образу сім'ї у дітей дошкільного віку», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2013 р.)
Опонування дисертацій
- Гальцова С.В. Прогностичні уміння як чинник прийняття педагогічних рішень майбутніми вчителями; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія. (2016) - Відгук опонента
- Стахова О.О. Психологічні механізми розвитку професійної самосвідомості майбутнього вчителя початкових класів; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія.(2016) - Відгук опонента
- Кіян А.П. Психологічна готовність педагога до протидії маніпулятивному впливу у спілкуванні з підлітками; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія(2015)
- Гула Н.В. Саморегуляція як чинник подолання негативних психічних станів у станів у студентському віці; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2014)
- Боброва Л.Г. Психологічні особливості внутрішньоособистісних конфліктів майбутніх психологів; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2014)
- Отич Д.Д. Я-концепція як чинник копінг-стратегій майбутніх психологів; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2014)
- Дзюбенко О.А. Психологічні особливості адаптації молодших підлітків до навчання в основній школі; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2013)
- Яблонський А.І. Психолого-педагогічні умови формування мотиваційної готовності майбутніх учителів до професійної діяльності; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія(2012)
- Шастко І.М. Психологічні особливості переживання амбівалентності латентного материнства у дівчат юнацького віку; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2012)
- Литвинчук О.М. Психологічні умови запобігання маніпулятивного впливу в педагогічному спілкуванні; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія
- Халік О.О. Тривожність як чинник дезадаптації практичних психологів-початківців; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія
- Тимошенко О.А. Формування суб'єктної орієнтованості особистості майбутніх практичних психологів; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія
- Михайлова І.В. Особистісні детермінанти прояву турботи про себе в ранньому юнацькому віці; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія
- Пенскі В.М. Психологічні особливості становлення моральної свідомості у підлітковому та юнацькому віці (на матеріалі крос-культурного дослідження); 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія
- Ханецька Т.І. Формування культури мовленнєвого спілкування у професійній діяльності майбутніх психологів; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія
- Кобильнік Л.М. Психологічні особливості самоактуалізації особистості майбутніх психологів і педагогів; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія
- Жердецька Л.Л. Когнітивні стилі як чинник професійного становлення майбутніх психологів; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія
- Хурчак А.Е. Психологічні особливості амбівалентності атитюдів у юнацькому віці; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія
- Давидюк Н.М. Психологічні умови активізації творчої навчально-пізнавальної діяльності студентів у процесі вивчення психологічних дисциплін; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія
- Лук'яненко Т.Н. Психологічні особливості прояву амбівалентності особистості в ранньому юнацькому віці; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія
- Ічанська О.М. Становлення особистісної ідентичності в ранньому юнацькому віці; 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія
Викладає дисципліни
- Психологія вищої школи
- Теоретико-методологічні проблеми психології
- Методологія та організація науково-психологічних досліджень»
- Вікова психологія та ін.
Основні публікації:
- Приходько Ю.О., Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. – 3-є вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2016. – 320 с.
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Підручник. – 4-є вид., випр.-К.: Каравела, 2015. – 360 с.
- Юрченко В.Ровесники Голодомору-Геноциду 1932-1933 років в Україні: психологічна криза протягом усього життя // Рідна мова: Освітній квартальник Українського вчительського товариства у Польщі. – 2015. – № 23. – С.25-29.
- Юрченко В.І. Особливості локус-контролю студентів у зв’язку з педагогічною практикою // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ [Електронний ресурс]; Педагогічний інститут, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. – Випуск 15. – К., 2015. – Режим доступу до збірника : http://www.psyh.kiev.ua/
- Юрченко В.І. Роль рідної мови у формуванні комунікативної компетентності молодших школярів // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ [Електронний ресурс]; Педагогічний інститут, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. – Випуск 16. – К., 2014. – Режим доступу до збірника : http://www.psyh.kiev.ua/Збірник_наук._праць._-_Випуск_16
- Приходько Ю.О.,Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник: Навч. посіб.- 2-е вид., доп. – К.: Каравела, 2014. – 344 с.
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи.- 4-у вид. - К.: Каравела, 2014. - 360 с.
- Приходько Ю.О.,Юрченко В.І.Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. – К.: Каравела, 2012. – 328 с.
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи.- 3-є вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2011. - 360 с.
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: підруч. для студ. ВНЗ. – Вид. 2-ге, доп. і перероб. – К. : Каравела, 2008. – 351 с. – Бібліогр.: с. 351. – ISBN 966-8019-00-8 (рекомендовано МОН України).
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Практикум: Навч. посіб. – К. : Каравела, 2008. – 336 с. – Бібліогр.: с. 333-335.–ISBN 966-8019-00-8 (гриф МОН України).
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. – К. : ТОВ „Філ-студія", 2006. – 320 с. – Бібліогр.: в кінці розд. – ISBN 966-8527-33-X. (гриф МОН України).
- Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Викладач вищої школи: психолого-педагогічні основи підготовки: Навч. посіб. / О.Г. Мороз (заг.ред.). – К. : НПУ ім.Драгоманова, 2006. – 206 с. – Бібліогр.: с. 195-205. – ISBN 966-660-289-X.
- Юрченко В.І. Проблеми підготовки вчителя національної школи: етнопсихологічний ракурс // Освіта і управління. – 2004. – т.7, число 2. – С.103-113.
- Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Педагогіка і психологія вищої школи: Навч. посіб. для молодих викладачів, аспірантів і майбутніх магістрів / Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова; Інститут вищої освіти АПН України / О.Г. Мороз (заг.ред.). – К. : НПУ, 2003. – 267 с. – Бібліогр.: с. 254-267. – ISBN 966-660-100-1.
- Мельник О.М., Юрченко В.І. Керівництво педагогічною практикою: діагностика і психологічна підтримка студентів // Освіта і управління. – 2000 (2001). – Т.4, №1-2.– С. 106-114.
- Кудіна В.В., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Курс лекцій / Київський славістичний ун- т; Національний педагогічний ун-т ім. М.Драгоманова. — К. : КСУ, 2004. — 176с.
- Юрченко В.І. Гуманістична психологія Г.С.Костюка // Рідна школа. – 1999.– №12. – С.25-27.
- Юрченко В.І. Етнопсихологічні чинники формування „Образу-Я” особистості // Рідна мова: Квартальник Українського вчительського товариства у Польщі. – Варшава: Ridna Mowa , 2010. – №13. – С. 35-39.
- Юрченко В.І. Оцінні ставлення в педагогічній взаємодії // Освіта і управління. –№4, т.2. –1998. – С.91-99.
- Юрченко В.І. Тривожність як прояв суперечливостей в "Я-концепції" майбутнього вчителя // Педагогіка і психологія. – 1997.– №1.– С.191-197.
Повний список публікацій знаходиться на сторінці: Друковані праці Юрченка В.І.
Контакти
e-mail: viktor1960yurchenko@gmail.com
Юрченко Віктор Іванович і Педагогічний інститут Київського університету імені Бориса Грінченка -- нерозривне ціле! | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Юрченко Віктор Іванович має відношення до Київського університету ім. Б.Грінченка! | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|