Юрченко Віктор Іванович

Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки

(відмінності між версіями)
Перейти до: навігація, пошук
(Основні публікації)
 
(53 проміжні версії 3 користувачів не показані)
Рядок 1: Рядок 1:
[[Файл:Фото Юрченко.jpg|міні|праворуч|250пкс|Фото: ЮРЧЕНКО Віктор Іванович]]
+
[[Файл:Фото Юрченко Віктор Ів.JPG|міні|праворуч|250пкс|Фото: ЮРЧЕНКО Віктор Іванович]]
  
'''ЮРЧЕНКО Віктор Іванович''' – кандидат психологічних наук, доцент, завідувач [[кафедра практичної психології|кафедрою практичної психології]] [[Інститут психології і соціальної педагогіки КМПУ імені Б.Д. Грінченка|Інституту психології і соціальної педагогіки]] [[Київський міський педагогічний університет імені Б.Д. Грінченка|Київського університету імені Бориса Грінченка]]
+
'''ЮРЧЕНКО Віктор Іванович''' – український освітянин, психолог-педагог, кандидат психологічних наук, доцент.
  
 
== Освіта ==
 
== Освіта ==
  
* У 1976 р. - випускник Піски-Удайської восьмирічної школи (с. Піски-Удайські, Чорнухинський р-н, Полтавська обл.);
+
* У 1976 р. - випускник [[Піско-Удайська восьмирічна школа|Піски-Удайської восьмирічної школи]] ([http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%96%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%A3%D0%B4%D0%B0%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96 с. Піски-Удайські], Чорнухинський р-н, Полтавська обл.);
  
* У 1980 р. закінчив [[Кременчуцьке педагогічне училище]] за спеціальністю „Початкове навчання», здобув кваліфікацію «Вчитель початкових класів";
+
* У 1980 р. - закінчив [[Кременчуцьке педагогічне училище]] за спеціальністю „[[Початкова освіта|Початкове навчання]]", здобув кваліфікацію «[[Початкова освіта|Вчитель початкових класів]]";
  
* У 1985 р. закінчив із відзнакою [[Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова|Київський педагогічний інститут імені О. М. Горького]] за спеціальністю «Педагогіка та психологія», здобув кваліфікацію [[:Категорія:Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького|«Викладач-дослідник з педагогіки та психології»]].
+
* У 1985 р. - закінчив із відзнакою [[Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова|Київський педагогічний інститут імені О. М. Горького]] за спеціальністю «[[Педагогіка]] та [[психологія]]», здобув кваліфікацію [[:Категорія:Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького|«Викладач-дослідник з педагогіки та психології»]].
 +
 
 +
== Підвищення кваліфікації ==
 +
 
 +
*  2015 р. - Курси підвищення кваліфікації "Директори інститутів (декани факультетів) ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації" (ДВНЗ " Університет менеджменту освіти", Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти);
 +
 
 +
*  2016 р.- Курси підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників Університету Грінченка за дидактичним модулем;
 +
 
 +
*  2015 р. -  Тренінг для тренерів з використання ІКТ в інноваційній моделі Е-навчання "1 учень- 1 комп'ютер" за програмою Intel для освітян
 +
 
 +
*  2011 - 2015 рр. - Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників з практики "Лідерство служіння" (Університет Грінченка);
 +
 
 +
*  2014 р. - Курси підвищення кваліфікації "Використання інформаційно-комунікативних технологій у навчальному процесі. 2-й рівень ІКТ-компетентності викладача" (Університет Грінченка);
 +
 
 +
*  2013 р. - Курс навчання з програмного забезпечення SMART Notebook для інтерактивних дощок  SMART Board.
  
 
== Досвід роботи ==
 
== Досвід роботи ==
  
* 1985-1998 рр. – викладач, голова предметної комісії психолого-педагогічних дисциплін Білгород-Дністровського педагогічного училища, шкільний психолог;
+
* З березня 2019 р. - по 31 грудня 2020 р. - старший науковий співробітник [[Лабораторія психології спілкування Інституту соціальної та політичної психології|Лабораторії психології спілкування]], [[ Інститут соціальної та політичної психології НАПН України]]
  
* 1998-2000 рр. доцент [[кафедри психології та педагогіки НПУ імені М.П. Драгоманова]];
+
* З 01 лютого 2018 р. по 31 серпня 2020 р. - доцент [[Кафедра психології і педагогіки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського|кафедри психології та педагогіки]] Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського;
  
* 2000-2008 рр. – доцент [[Кафедра педагогіки та психології вищої школи НПУ ім. М.П. Драгоманова|кафедри педагогіки та психології вищої школи  НПУ імені М.П. Драгоманова]].
+
* З 01 липня 2010 р. по 19 травня 2017 р. - директор [[Педагогічний інститут|Педагогічного інституту]] [[КМПУ|Київського університету]] імені [[Борис Грінченко|Бориса Грінченка]];
  
* Працював за сумісництвом доцентом, професором кафедри психології Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти АПН України (1998-2009 рр.).
+
* З січня 2008 р. по червень 2010 р. - завідувач [[Кафедра практичної психології Київського університету ім. Бориса Грінченка|кафедрою практичної психології]] [[Інститут психології і соціальної педагогіки КМПУ імені Б.Д. Грінченка|Інституту психології і соціальної педагогіки]] [[Київський міський педагогічний університет імені Б.Д. Грінченка|Київського університету]] імені [[Борис Грінченко|Бориса Грінченка]];
  
* З січня 2008 р. по червень 2010 р. - завідувач кафедрою практичної психології [[Інститут психології і соціальної педагогіки КМПУ імені Б.Д. Грінченка|Інституту психології і соціальної педагогіки]] [[Київський міський педагогічний університет імені Б.Д. Грінченка|Київського університету імені Бориса Грінченка]].
+
* 2000-2008 рр. – доцент [[Кафедра педагогіки та психології вищої школи НПУ ім. М.П. Драгоманова|кафедри педагогіки та психології вищої школи  НПУ імені М.П. Драгоманова]];
  
* З 01 липня 2010 р. - директор [[Педагогічний інститут|Педагогічного інституту]] [[КМПУ|Київського університету імені Бориса Грінченка]].
+
* 1998-2000 рр. – доцент [[Кафедра психології та педагогіки НПУ імені М.П. Драгоманова|кафедри психології та педагогіки НПУ імені М.П. Драгоманова]];
 +
 
 +
* 1985-1998 рр. – викладач, голова предметної комісії психолого-педагогічних дисциплін [[Білгород-Дністровське педагогічне училище|Білгород-Дністровського педагогічного училища]], [[Практична психологія|шкільний психолог]] сш №11.
 +
 
 +
Працював за сумісництвом доцентом, професором кафедри психології Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти [[НАПН України]] (1998-2009 рр.); доцентом кафедри психології Київського славістичного університету (2001-2007); доцентом кафедри психології, педагогіки та соціології Національного університету державної податкової служби України (2008-2010) та ін.
  
 
== Наукова діяльність ==
 
== Наукова діяльність ==
Рядок 31: Рядок 49:
 
Один із авторів розробки змісту психолого-педагогічної підготовки магістрантів і аспірантів – майбутніх викладачів вищої школи.
 
Один із авторів розробки змісту психолого-педагогічної підготовки магістрантів і аспірантів – майбутніх викладачів вищої школи.
  
Автор і співавтор понад 50 друкованих праць із проблем психології «Я-концепції», становлення особистості майбутнього педагога і [[Практична психологія|практичного психолога]], етнопсихології та ін. Співавтор підручника і 6 навчальних посібників для вищих навчальних закладів із педагогіки і [[психологія вищої школи|психології вищої школи]], у т.ч. трьох – з [[Гриф МОН України|грифом МОН України]].
+
Автор і співавтор понад 70 друкованих праць із проблем психології «[[Я-концепція|Я-концепції]]», становлення особистості майбутнього педагога і [[Практична психологія|практичного психолога]], етнопсихології та ін. Співавтор підручника і 6 навчальних посібників для вищих навчальних закладів із педагогіки і [[психологія вищої школи|психології вищої школи]], у т.ч. чотирьох – з [[Гриф МОН України|грифом МОН України]].
  
== Викладає дисципліни ==
+
'''Профіль у [https://scholar.google.com.ua/citations?user=kbPyXRcAAAAJ&hl=uk Google Академія]'''
  
* [[Психологія вищої школи]]
+
====Захищені кандидати наук====
* Теоретико-методологічні проблеми психології
+
* [http://www.psyh.kiev.ua/%D0%9C%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D1%82%D1%8E%D0%BA_%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%AE%D1%80%D1%96%D1%97%D0%B2%D0%BD%D0%B0 Микитюк Галина Юріївна] «Взаємини викладачів і студентів як чинник становлення особистості майбутнього вчителя», 19.00.07  - педагогічна та вікова психологія (2003 р.)
* Методологія та організація науково-психологічних досліджень»
+
та ін.
+
  
== Основні публікації: ==
+
* [http://il.kubg.edu.ua/struktura/kafedry-instytutu/kafedra-praktychnoi-psykholohii/sklad.html?pid=342&sid=372: Маланьїна  Тетяна Михайлівна] [http://elibrary.kubg.edu.ua/1365/ «Психологічні особливості подолання вчителями внутрішньоособистісних конфліктів»], 19.00.07  -  педагогічна та вікова психологія (2012 р.)
  
 +
* [http://il.kubg.edu.ua/struktura/kafedry-instytutu/kafedra-zahalnoi-vikovoi-ta-pedahohichnoi-psykholohii/sklad.html?pid=341&sid=361: Терещенко Марія Вікторівна] «Психологічні особливості становлення образу сім'ї у дітей дошкільного віку», 19.00.07  -  педагогічна та вікова психологія (2013 р.)
 +
 +
 +
== Відзнаки ==
 +
 +
* Знак "Відмінник столичної освіти" (2015);
 +
 +
* Медаль Бориса Грінченка (2014);
 +
 +
* Грамота Головного управління освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), 2010, 2012;
 +
 +
== Авторське право на твір ==
 +
 +
*  2016 р. - Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір №63666 Підручник "Психологія вищої школи" (Автори: [[Подоляк Людмила Григорівна]], Юрченко Віктор Іванович);
 +
 +
*  2013 р. - Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір №47311 Навчальний посібник "Психологічний словник-довідник" (Автори: [[Приходько Юлія Олексіївна]], Юрченко Віктор Іванович).
 +
 +
== Основні публікації ==
 +
# ВІД ПОСТАВМУЦЬКИХ ГОНЧАРІВ – ДО СЬОГОДЕННЯ РОДУ МАТВІЄНКІВ / [[Матвієнко Раїса Миколаївна|Раїса Матвієнко]],  [[Віктор Юрченко]] – автори-упорядники; заг. редакція Р.М. Матвієнко. Київ: «Каравела», 2023. 202 с.
 +
# ПІСКИ-УДАЙСЬКІ: життя і люди села (60-ті роки ХХ століття)  /  [[Матвієнко Раїса Миколаївна|Раїса Матвієнко]],  [[Віктор Юрченко]] – автори-упорядники. Київ: Видавництво «Каравела», 2022. 460 с.
 +
# Нова українська школа: соціально-психологічні технології підтримки : практичний посібник / за ред. [[Бевз Г.М.|Г. М. Бевз]], [[Кравчук С.Л.|С. Л. Кравчук]] ;  Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. – Кропивницький : Імекс-ЛТД,  2021. – 162 с.
 +
# [https://www.psyh.kiev.ua/%D0%9F%D1%96%D1%81%D0%BA%D0%BE-%D0%A3%D0%B4%D0%B0%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%8C%D0%BC%D0%B8%D1%80%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0_%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0 ПІСКО-УДАЙСЬКА ШКОЛА]: історія і люди (Альманах життєписів, спогадів, документів і фото) / [[Матвієнко Раїса Миколаївна|Раїса Матвієнко]], [[Віктор Юрченко]] – автори-упорядники; заг. ред. Р.М. Матвієнко; випускники школи. Київ: «Каравела», 2021. 376 с.
 +
# [[Приходько Ю.О.]],[[Юрченко В.І.]] Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. / ІСПП НАПН України; НПУ імені М.П. Драгоманова. 4-те вид., випр. і доп. К.: Каравела, 2020. 419 с.
 +
# [[Юрченко В.І.]], [[Гриценок Л.І.]] Вплив конкурсу-квесту на ставлення учасників до реформи «Нова українська школа» //Наукові студії із соціальної та політичної психології. 2020. 45 (48). С.110-120. DOI: https://doi.org/10.33120/ssj.vi45(48).147
 +
# [[Гриценок Л.І.]], [[Юрченко В.І.]] Конкурс-квест «Реформа - шлях до школи моєї мрії»: підсумки та перспективи // Технології формування позитивної громадської думки щодо освітніх інновацій: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (30 квітня 2020 р., Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, лабораторія психології спілкування). К., 2020. [Електронний ресурс]. С.12-24. URL:https://www.psyh.kiev.ua/images/%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97_%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%97_%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%BC_%D0%B4%D1%83%D0%BC%D0%BA%D0%B8_%D0%97%D0%B1_%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%97.pdf
 +
# [[Гриценок Л.І.]], [[Капустюк О.М.]], [[Юрченко В.І.]] КОНКУРС-КВЕСТ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ПІДТРИМКИ ОСВІТНІХ ЗМІН // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ / Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, лабораторія психології спілкування). – Випуск 25. – 2019 (2020). - [Електронний ресурс]. – URL: http://www.psyh.kiev.ua/Збірник_наук._праць._-_Випуск_25
 +
# [[Виноградова В.Є.]], [[Юрченко В.І.]] Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти: Навч. посіб. – 2-е вид. -  К.: Видавництво Ліра-К, 2019. – 296 с.
 +
# [[Виноградова В.Є.]], [[Юрченко В.І.]] Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти: Навч. посіб. – К.: Каравела, 2018. – 308 с.
 +
# [[:Категорія:Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького|Викладачі-дослідники з педагогіки та психології]]: 40 років у царині освіти і науки (альманах життєписів, спогадів, документів, фото) / Юрченко Віктор – упор. і гол. ред. – К.: Каравела, 2018. – 368 с.
 +
#[http://elibrary.kubg.edu.ua/15360/1/V_Yurchenko_U_Prykhodko_Car_PI_NPU_2016.pdf Приходько Ю.О., Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник: Навч. посіб.] – 3-є вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2016. – 320 с.
 +
#Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Підручник. – 4-є вид., випр.-К.: Каравела, 2015. – 360 с.
 +
#[http://elibrary.kubg.edu.ua/13865/1/V_Yurchenko_RM_23_PI%20.pdf Юрченко В.Ровесники Голодомору-Геноциду 1932-1933 років в Україні: психологічна криза протягом усього життя] // Рідна мова: Освітній квартальник Українського вчительського товариства у Польщі. – 2015. – № 23. – С.25-29.
 +
# [[Юрченко В.І. Особливості локус-контролю студентів у зв’язку з педагогічною практикою]]  // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ [Електронний ресурс]; Педагогічний інститут, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. – Випуск 15. – К., 2015. – Режим доступу до збірника : http://www.psyh.kiev.ua/
 +
# [[Юрченко В.І. Роль рідної мови у формуванні комунікативної компетентності молодших школярів]] // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ [Електронний ресурс]; Педагогічний інститут, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. – Випуск 16. – К., 2014. – Режим доступу до збірника : http://www.psyh.kiev.ua/Збірник_наук._праць._-_Випуск_16
 +
#[[Приходько Ю.О.]],[[Юрченко В.І.]] Психологічний словник-довідник: Навч. посіб.- 2-е вид., доп. – К.: Каравела, 2014. – 344 с.
 +
#[[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] Психологія вищої школи.- 4-у вид. - К.: Каравела, 2014. - 360 с.
 +
#[[Приходько Ю.О.]],[[Юрченко В.І.]][[Приходько Ю.О., Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник (навчальний посібник)|Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. – К.: Каравела, 2012. – 328 с.]]
 +
#[[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] [[Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи (підручник) - 2011|Психологія вищої школи.- 3-є вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2011. - 360 с.]]
 
# [[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] [[Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи (підручник)|Психологія вищої школи: підруч. для студ. ВНЗ.]] – Вид. 2-ге, доп. і перероб. – К. : Каравела, 2008. – 351 с. – Бібліогр.: с. 351. – ISBN 966-8019-00-8 (''рекомендовано МОН України'').
 
# [[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] [[Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи (підручник)|Психологія вищої школи: підруч. для студ. ВНЗ.]] – Вид. 2-ге, доп. і перероб. – К. : Каравела, 2008. – 351 с. – Бібліогр.: с. 351. – ISBN 966-8019-00-8 (''рекомендовано МОН України'').
 
# [[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] [[Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи. Практикум|Психологія вищої школи: Практикум: Навч. посіб.]] – К. : Каравела, 2008. – 336 с. – Бібліогр.: с. 333-335.–ISBN 966-8019-00-8 (''гриф МОН України'').
 
# [[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] [[Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи. Практикум|Психологія вищої школи: Практикум: Навч. посіб.]] – К. : Каравела, 2008. – 336 с. – Бібліогр.: с. 333-335.–ISBN 966-8019-00-8 (''гриф МОН України'').
Рядок 49: Рядок 103:
 
# [[Мороз О.Г.]], [[Падалка О.С.]], [[Юрченко В.І.]] [[Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Викладач вищої школи: психолого-педагогічні основи підготовки (навчальний посібник)|Педагогіка і психологія вищої школи: Навч. посіб. для молодих викладачів, аспірантів і майбутніх магістрів]] / [[НПУ|Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова]]; Інститут вищої освіти АПН України / [[Мороз О.Г.|О.Г. Мороз]] (заг.ред.). – К. : [[НПУ]], 2003. – 267 с. – Бібліогр.: с. 254-267. – ISBN 966-660-100-1.
 
# [[Мороз О.Г.]], [[Падалка О.С.]], [[Юрченко В.І.]] [[Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Викладач вищої школи: психолого-педагогічні основи підготовки (навчальний посібник)|Педагогіка і психологія вищої школи: Навч. посіб. для молодих викладачів, аспірантів і майбутніх магістрів]] / [[НПУ|Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова]]; Інститут вищої освіти АПН України / [[Мороз О.Г.|О.Г. Мороз]] (заг.ред.). – К. : [[НПУ]], 2003. – 267 с. – Бібліогр.: с. 254-267. – ISBN 966-660-100-1.
 
# [[Мельник О.М.]], [[Юрченко В.І.]] [[Керівництво педагогічною практикою діагностика і психологічна підтримка студентів|Керівництво педагогічною практикою: діагностика і психологічна підтримка студентів]] // Освіта і управління. – 2000 (2001). – Т.4, №1-2.– С. 106-114.
 
# [[Мельник О.М.]], [[Юрченко В.І.]] [[Керівництво педагогічною практикою діагностика і психологічна підтримка студентів|Керівництво педагогічною практикою: діагностика і психологічна підтримка студентів]] // Освіта і управління. – 2000 (2001). – Т.4, №1-2.– С. 106-114.
 +
# Кудіна В.В., [[Юрченко В.І.]] Психологія вищої школи: Курс лекцій / Київський славістичний ун- т; [[НПУ|Національний педагогічний ун-т ім. М.Драгоманова]]. — К. : КСУ, 2004. — 176с.
 
# [[Юрченко В.І.]] [[Гуманістична психологія Григорія Костюка|Гуманістична психологія Г.С.Костюка]] // Рідна школа. – 1999.– №12. – С.25-27.
 
# [[Юрченко В.І.]] [[Гуманістична психологія Григорія Костюка|Гуманістична психологія Г.С.Костюка]] // Рідна школа. – 1999.– №12. – С.25-27.
# [[Юрченко В.І.]] [[Соціально-психологічна функція керівника школи: зміцнення "Я-концепції" вчителя]] // Освіта і управління. – 1998.– №2, т. 2. – С. 51-58.
+
# [[Юрченко В.І.]] [http://www.interklasa.pl/portal/dokumenty/ridna_mowa_uk/index.php?page=pdf-rm-13 Етнопсихологічні чинники формування „Образу-Я” особистості // Рідна мова: Квартальник Українського вчительського товариства у Польщі. – Варшава: Ridna Mowa , 2010. – №13. – С. 35-39.]
# [[Юрченко В.І.]] [[Формування "Образу -Я": етнопсихологічний аспект]] // Освіта і управління. – 1999.–№1, т.3. – С. 93-101.
+
 
# [[Юрченко В.І.]] [[Оцінні ставлення в педагогічній взаємодії]] // Освіта і управління. –№4, т.2. –1998. – С.91-99.
 
# [[Юрченко В.І.]] [[Оцінні ставлення в педагогічній взаємодії]] // Освіта і управління. –№4, т.2. –1998. – С.91-99.
 
# [[Юрченко В.І.]] [[Тривожність як прояв суперечливостей в "Я-концепції" майбутнього вчителя]] // Педагогіка і психологія. – 1997.– №1.– С.191-197.
 
# [[Юрченко В.І.]] [[Тривожність як прояв суперечливостей в "Я-концепції" майбутнього вчителя]] // Педагогіка і психологія. – 1997.– №1.– С.191-197.
Рядок 57: Рядок 111:
  
 
'''Повний список публікацій знаходиться на сторінці: [[Друковані праці Юрченка В.І.‎]]'''
 
'''Повний список публікацій знаходиться на сторінці: [[Друковані праці Юрченка В.І.‎]]'''
 
  
 
== Контакти ==
 
== Контакти ==
  
e-mail: '''yrvi@ukr.net'''
+
e-mail: '''viktor1960yurchenko@gmail.com'''
 +
 
 +
{{Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького‎}}
  
 
[[Категорія:Науковці]]
 
[[Категорія:Науковці]]
 
[[Категорія:Адміністрація сайту]]
 
[[Категорія:Адміністрація сайту]]
[[Категорія:Інститут психології і соціальної педагогіки Київського університету імені Бориса Грінченка]]
 
[[Категорія:Кафедра практичної психології Київського університету імені Бориса Грінченка]]
 
 
[[Категорія:Українські психологи і педагоги]]
 
[[Категорія:Українські психологи і педагоги]]
[[Категорія:Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького]]
+
[[Категорія:Піско-Удайська восьмирічна школа]]
 
[[Категорія:Кременчуцьке педагогічне училище імені А.С. Макаренка]]
 
[[Категорія:Кременчуцьке педагогічне училище імені А.С. Макаренка]]
 +
[[Категорія: Кафедра психології і педагогіки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського]]
 +
[[Категорія:Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького]]
 +
[[Категорія:Інститут соціальної та політичної психології НАПН України]]
 +
[[Категорія:Лабораторія психології спілкування ІСПП]]

Поточна версія на 19:55, 26 листопада 2023

Фото: ЮРЧЕНКО Віктор Іванович

ЮРЧЕНКО Віктор Іванович – український освітянин, психолог-педагог, кандидат психологічних наук, доцент.

Зміст

Освіта

Підвищення кваліфікації

  • 2015 р. - Курси підвищення кваліфікації "Директори інститутів (декани факультетів) ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації" (ДВНЗ " Університет менеджменту освіти", Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти);
  • 2016 р.- Курси підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників Університету Грінченка за дидактичним модулем;
  • 2015 р. - Тренінг для тренерів з використання ІКТ в інноваційній моделі Е-навчання "1 учень- 1 комп'ютер" за програмою Intel для освітян
  • 2011 - 2015 рр. - Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників з практики "Лідерство служіння" (Університет Грінченка);
  • 2014 р. - Курси підвищення кваліфікації "Використання інформаційно-комунікативних технологій у навчальному процесі. 2-й рівень ІКТ-компетентності викладача" (Університет Грінченка);
  • 2013 р. - Курс навчання з програмного забезпечення SMART Notebook для інтерактивних дощок SMART Board.

Досвід роботи

Працював за сумісництвом доцентом, професором кафедри психології Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти НАПН України (1998-2009 рр.); доцентом кафедри психології Київського славістичного університету (2001-2007); доцентом кафедри психології, педагогіки та соціології Національного університету державної податкової служби України (2008-2010) та ін.

Наукова діяльність

У 1997 р. захистив кандидатську дисертацію на тему: «Формування Я-концепції майбутнього вчителя в умовах педагогічного училища» (19.00.07 – педагогічна та вікова психологія). Науковий керівник: канд. психол. наук, доцент Власенко Віктор Володимирович.

Один із авторів розробки змісту психолого-педагогічної підготовки магістрантів і аспірантів – майбутніх викладачів вищої школи.

Автор і співавтор понад 70 друкованих праць із проблем психології «Я-концепції», становлення особистості майбутнього педагога і практичного психолога, етнопсихології та ін. Співавтор підручника і 6 навчальних посібників для вищих навчальних закладів із педагогіки і психології вищої школи, у т.ч. чотирьох – з грифом МОН України.

Профіль у Google Академія

Захищені кандидати наук

  • Микитюк Галина Юріївна «Взаємини викладачів і студентів як чинник становлення особистості майбутнього вчителя», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2003 р.)
  • Терещенко Марія Вікторівна «Психологічні особливості становлення образу сім'ї у дітей дошкільного віку», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2013 р.)


Відзнаки

  • Знак "Відмінник столичної освіти" (2015);
  • Медаль Бориса Грінченка (2014);
  • Грамота Головного управління освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), 2010, 2012;

Авторське право на твір

  • 2016 р. - Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір №63666 Підручник "Психологія вищої школи" (Автори: Подоляк Людмила Григорівна, Юрченко Віктор Іванович);
  • 2013 р. - Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір №47311 Навчальний посібник "Психологічний словник-довідник" (Автори: Приходько Юлія Олексіївна, Юрченко Віктор Іванович).

Основні публікації

  1. ВІД ПОСТАВМУЦЬКИХ ГОНЧАРІВ – ДО СЬОГОДЕННЯ РОДУ МАТВІЄНКІВ / Раїса Матвієнко, Віктор Юрченко – автори-упорядники; заг. редакція Р.М. Матвієнко. Київ: «Каравела», 2023. 202 с.
  2. ПІСКИ-УДАЙСЬКІ: життя і люди села (60-ті роки ХХ століття) / Раїса Матвієнко, Віктор Юрченко – автори-упорядники. Київ: Видавництво «Каравела», 2022. 460 с.
  3. Нова українська школа: соціально-психологічні технології підтримки : практичний посібник / за ред. Г. М. Бевз, С. Л. Кравчук ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. – Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2021. – 162 с.
  4. ПІСКО-УДАЙСЬКА ШКОЛА: історія і люди (Альманах життєписів, спогадів, документів і фото) / Раїса Матвієнко, Віктор Юрченко – автори-упорядники; заг. ред. Р.М. Матвієнко; випускники школи. Київ: «Каравела», 2021. 376 с.
  5. Приходько Ю.О.,Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. / ІСПП НАПН України; НПУ імені М.П. Драгоманова. 4-те вид., випр. і доп. К.: Каравела, 2020. 419 с.
  6. Юрченко В.І., Гриценок Л.І. Вплив конкурсу-квесту на ставлення учасників до реформи «Нова українська школа» //Наукові студії із соціальної та політичної психології. 2020. 45 (48). С.110-120. DOI: https://doi.org/10.33120/ssj.vi45(48).147
  7. Гриценок Л.І., Юрченко В.І. Конкурс-квест «Реформа - шлях до школи моєї мрії»: підсумки та перспективи // Технології формування позитивної громадської думки щодо освітніх інновацій: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (30 квітня 2020 р., Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, лабораторія психології спілкування). К., 2020. [Електронний ресурс]. С.12-24. URL:https://www.psyh.kiev.ua/images/%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97_%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%97_%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%BC_%D0%B4%D1%83%D0%BC%D0%BA%D0%B8_%D0%97%D0%B1_%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%97.pdf
  8. Гриценок Л.І., Капустюк О.М., Юрченко В.І. КОНКУРС-КВЕСТ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ПІДТРИМКИ ОСВІТНІХ ЗМІН // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ / Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, лабораторія психології спілкування). – Випуск 25. – 2019 (2020). - [Електронний ресурс]. – URL: http://www.psyh.kiev.ua/Збірник_наук._праць._-_Випуск_25
  9. Виноградова В.Є., Юрченко В.І. Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти: Навч. посіб. – 2-е вид. - К.: Видавництво Ліра-К, 2019. – 296 с.
  10. Виноградова В.Є., Юрченко В.І. Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти: Навч. посіб. – К.: Каравела, 2018. – 308 с.
  11. Викладачі-дослідники з педагогіки та психології: 40 років у царині освіти і науки (альманах життєписів, спогадів, документів, фото) / Юрченко Віктор – упор. і гол. ред. – К.: Каравела, 2018. – 368 с.
  12. Приходько Ю.О., Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. – 3-є вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2016. – 320 с.
  13. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Підручник. – 4-є вид., випр.-К.: Каравела, 2015. – 360 с.
  14. Юрченко В.Ровесники Голодомору-Геноциду 1932-1933 років в Україні: психологічна криза протягом усього життя // Рідна мова: Освітній квартальник Українського вчительського товариства у Польщі. – 2015. – № 23. – С.25-29.
  15. Юрченко В.І. Особливості локус-контролю студентів у зв’язку з педагогічною практикою // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ [Електронний ресурс]; Педагогічний інститут, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. – Випуск 15. – К., 2015. – Режим доступу до збірника : http://www.psyh.kiev.ua/
  16. Юрченко В.І. Роль рідної мови у формуванні комунікативної компетентності молодших школярів // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ [Електронний ресурс]; Педагогічний інститут, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. – Випуск 16. – К., 2014. – Режим доступу до збірника : http://www.psyh.kiev.ua/Збірник_наук._праць._-_Випуск_16
  17. Приходько Ю.О.,Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник: Навч. посіб.- 2-е вид., доп. – К.: Каравела, 2014. – 344 с.
  18. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи.- 4-у вид. - К.: Каравела, 2014. - 360 с.
  19. Приходько Ю.О.,Юрченко В.І.Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. – К.: Каравела, 2012. – 328 с.
  20. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи.- 3-є вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2011. - 360 с.
  21. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: підруч. для студ. ВНЗ. – Вид. 2-ге, доп. і перероб. – К. : Каравела, 2008. – 351 с. – Бібліогр.: с. 351. – ISBN 966-8019-00-8 (рекомендовано МОН України).
  22. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Практикум: Навч. посіб. – К. : Каравела, 2008. – 336 с. – Бібліогр.: с. 333-335.–ISBN 966-8019-00-8 (гриф МОН України).
  23. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. – К. : ТОВ „Філ-студія", 2006. – 320 с. – Бібліогр.: в кінці розд. – ISBN 966-8527-33-X. (гриф МОН України).
  24. Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Викладач вищої школи: психолого-педагогічні основи підготовки: Навч. посіб. / О.Г. Мороз (заг.ред.). – К. : НПУ ім.Драгоманова, 2006. – 206 с. – Бібліогр.: с. 195-205. – ISBN 966-660-289-X.
  25. Юрченко В.І. Проблеми підготовки вчителя національної школи: етнопсихологічний ракурс // Освіта і управління. – 2004. – т.7, число 2. – С.103-113.
  26. Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Педагогіка і психологія вищої школи: Навч. посіб. для молодих викладачів, аспірантів і майбутніх магістрів / Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова; Інститут вищої освіти АПН України / О.Г. Мороз (заг.ред.). – К. : НПУ, 2003. – 267 с. – Бібліогр.: с. 254-267. – ISBN 966-660-100-1.
  27. Мельник О.М., Юрченко В.І. Керівництво педагогічною практикою: діагностика і психологічна підтримка студентів // Освіта і управління. – 2000 (2001). – Т.4, №1-2.– С. 106-114.
  28. Кудіна В.В., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Курс лекцій / Київський славістичний ун- т; Національний педагогічний ун-т ім. М.Драгоманова. — К. : КСУ, 2004. — 176с.
  29. Юрченко В.І. Гуманістична психологія Г.С.Костюка // Рідна школа. – 1999.– №12. – С.25-27.
  30. Юрченко В.І. Етнопсихологічні чинники формування „Образу-Я” особистості // Рідна мова: Квартальник Українського вчительського товариства у Польщі. – Варшава: Ridna Mowa , 2010. – №13. – С. 35-39.
  31. Юрченко В.І. Оцінні ставлення в педагогічній взаємодії // Освіта і управління. –№4, т.2. –1998. – С.91-99.
  32. Юрченко В.І. Тривожність як прояв суперечливостей в "Я-концепції" майбутнього вчителя // Педагогіка і психологія. – 1997.– №1.– С.191-197.


Повний список публікацій знаходиться на сторінці: Друковані праці Юрченка В.І.‎

Контакти

e-mail: viktor1960yurchenko@gmail.com



Особисті інструменти
Ми в мережі
Реклама