Юрченко Віктор Іванович
Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки
Yrvi (Обговорення • внесок) |
(→Основні публікації) |
||
(56 проміжних версій 3 користувачів не показані) | |||
Рядок 1: | Рядок 1: | ||
− | [[Файл:Фото Юрченко. | + | [[Файл:Фото Юрченко Віктор Ів.JPG|міні|праворуч|250пкс|Фото: ЮРЧЕНКО Віктор Іванович]] |
− | '''ЮРЧЕНКО Віктор Іванович''' – кандидат психологічних наук, доцент | + | '''ЮРЧЕНКО Віктор Іванович''' – український освітянин, психолог-педагог, кандидат психологічних наук, доцент. |
== Освіта == | == Освіта == | ||
− | У 1976 р. - випускник Піски-Удайської восьмирічної школи (с. Піски-Удайські, Чорнухинський р-н, Полтавська обл.); | + | * У 1976 р. - випускник [[Піско-Удайська восьмирічна школа|Піски-Удайської восьмирічної школи]] ([http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%96%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%A3%D0%B4%D0%B0%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96 с. Піски-Удайські], Чорнухинський р-н, Полтавська обл.); |
− | У 1980 р. закінчив [[Кременчуцьке педагогічне училище]] за спеціальністю | + | * У 1980 р. - закінчив [[Кременчуцьке педагогічне училище]] за спеціальністю „[[Початкова освіта|Початкове навчання]]", здобув кваліфікацію «[[Початкова освіта|Вчитель початкових класів]]"; |
− | У 1985 р. закінчив із відзнакою [[Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова|Київський педагогічний інститут імені О. М. Горького]] за спеціальністю | + | * У 1985 р. - закінчив із відзнакою [[Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова|Київський педагогічний інститут імені О. М. Горького]] за спеціальністю «[[Педагогіка]] та [[психологія]]», здобув кваліфікацію [[:Категорія:Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького|«Викладач-дослідник з педагогіки та психології»]]. |
+ | |||
+ | == Підвищення кваліфікації == | ||
+ | |||
+ | * 2015 р. - Курси підвищення кваліфікації "Директори інститутів (декани факультетів) ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації" (ДВНЗ " Університет менеджменту освіти", Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти); | ||
+ | |||
+ | * 2016 р.- Курси підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників Університету Грінченка за дидактичним модулем; | ||
+ | |||
+ | * 2015 р. - Тренінг для тренерів з використання ІКТ в інноваційній моделі Е-навчання "1 учень- 1 комп'ютер" за програмою Intel для освітян | ||
+ | |||
+ | * 2011 - 2015 рр. - Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників з практики "Лідерство служіння" (Університет Грінченка); | ||
+ | |||
+ | * 2014 р. - Курси підвищення кваліфікації "Використання інформаційно-комунікативних технологій у навчальному процесі. 2-й рівень ІКТ-компетентності викладача" (Університет Грінченка); | ||
+ | |||
+ | * 2013 р. - Курс навчання з програмного забезпечення SMART Notebook для інтерактивних дощок SMART Board. | ||
== Досвід роботи == | == Досвід роботи == | ||
− | + | * З березня 2019 р. - по 31 грудня 2020 р. - старший науковий співробітник [[Лабораторія психології спілкування Інституту соціальної та політичної психології|Лабораторії психології спілкування]], [[ Інститут соціальної та політичної психології НАПН України]] | |
− | + | * З 01 лютого 2018 р. по 31 серпня 2020 р. - доцент [[Кафедра психології і педагогіки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського|кафедри психології та педагогіки]] Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського; | |
− | + | * З 01 липня 2010 р. по 19 травня 2017 р. - директор [[Педагогічний інститут|Педагогічного інституту]] [[КМПУ|Київського університету]] імені [[Борис Грінченко|Бориса Грінченка]]; | |
− | + | * З січня 2008 р. по червень 2010 р. - завідувач [[Кафедра практичної психології Київського університету ім. Бориса Грінченка|кафедрою практичної психології]] [[Інститут психології і соціальної педагогіки КМПУ імені Б.Д. Грінченка|Інституту психології і соціальної педагогіки]] [[Київський міський педагогічний університет імені Б.Д. Грінченка|Київського університету]] імені [[Борис Грінченко|Бориса Грінченка]]; | |
− | + | * 2000-2008 рр. – доцент [[Кафедра педагогіки та психології вищої школи НПУ ім. М.П. Драгоманова|кафедри педагогіки та психології вищої школи НПУ імені М.П. Драгоманова]]; | |
+ | |||
+ | * 1998-2000 рр. – доцент [[Кафедра психології та педагогіки НПУ імені М.П. Драгоманова|кафедри психології та педагогіки НПУ імені М.П. Драгоманова]]; | ||
+ | |||
+ | * 1985-1998 рр. – викладач, голова предметної комісії психолого-педагогічних дисциплін [[Білгород-Дністровське педагогічне училище|Білгород-Дністровського педагогічного училища]], [[Практична психологія|шкільний психолог]] сш №11. | ||
+ | |||
+ | Працював за сумісництвом доцентом, професором кафедри психології Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти [[НАПН України]] (1998-2009 рр.); доцентом кафедри психології Київського славістичного університету (2001-2007); доцентом кафедри психології, педагогіки та соціології Національного університету державної податкової служби України (2008-2010) та ін. | ||
== Наукова діяльність == | == Наукова діяльність == | ||
Рядок 29: | Рядок 49: | ||
Один із авторів розробки змісту психолого-педагогічної підготовки магістрантів і аспірантів – майбутніх викладачів вищої школи. | Один із авторів розробки змісту психолого-педагогічної підготовки магістрантів і аспірантів – майбутніх викладачів вищої школи. | ||
− | Автор і співавтор понад | + | Автор і співавтор понад 70 друкованих праць із проблем психології «[[Я-концепція|Я-концепції]]», становлення особистості майбутнього педагога і [[Практична психологія|практичного психолога]], етнопсихології та ін. Співавтор підручника і 6 навчальних посібників для вищих навчальних закладів із педагогіки і [[психологія вищої школи|психології вищої школи]], у т.ч. чотирьох – з [[Гриф МОН України|грифом МОН України]]. |
− | == | + | '''Профіль у [https://scholar.google.com.ua/citations?user=kbPyXRcAAAAJ&hl=uk Google Академія]''' |
− | * [ | + | ====Захищені кандидати наук==== |
− | + | * [http://www.psyh.kiev.ua/%D0%9C%D0%B8%D0%BA%D0%B8%D1%82%D1%8E%D0%BA_%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B0_%D0%AE%D1%80%D1%96%D1%97%D0%B2%D0%BD%D0%B0 Микитюк Галина Юріївна] «Взаємини викладачів і студентів як чинник становлення особистості майбутнього вчителя», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2003 р.) | |
− | + | ||
− | та | + | |
− | + | * [http://il.kubg.edu.ua/struktura/kafedry-instytutu/kafedra-praktychnoi-psykholohii/sklad.html?pid=342&sid=372: Маланьїна Тетяна Михайлівна] [http://elibrary.kubg.edu.ua/1365/ «Психологічні особливості подолання вчителями внутрішньоособистісних конфліктів»], 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2012 р.) | |
+ | * [http://il.kubg.edu.ua/struktura/kafedry-instytutu/kafedra-zahalnoi-vikovoi-ta-pedahohichnoi-psykholohii/sklad.html?pid=341&sid=361: Терещенко Марія Вікторівна] «Психологічні особливості становлення образу сім'ї у дітей дошкільного віку», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2013 р.) | ||
+ | |||
+ | |||
+ | == Відзнаки == | ||
+ | |||
+ | * Знак "Відмінник столичної освіти" (2015); | ||
+ | |||
+ | * Медаль Бориса Грінченка (2014); | ||
+ | |||
+ | * Грамота Головного управління освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), 2010, 2012; | ||
+ | |||
+ | == Авторське право на твір == | ||
+ | |||
+ | * 2016 р. - Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір №63666 Підручник "Психологія вищої школи" (Автори: [[Подоляк Людмила Григорівна]], Юрченко Віктор Іванович); | ||
+ | |||
+ | * 2013 р. - Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір №47311 Навчальний посібник "Психологічний словник-довідник" (Автори: [[Приходько Юлія Олексіївна]], Юрченко Віктор Іванович). | ||
+ | |||
+ | == Основні публікації == | ||
+ | # ВІД ПОСТАВМУЦЬКИХ ГОНЧАРІВ – ДО СЬОГОДЕННЯ РОДУ МАТВІЄНКІВ / [[Матвієнко Раїса Миколаївна|Раїса Матвієнко]], [[Віктор Юрченко]] – автори-упорядники; заг. редакція Р.М. Матвієнко. Київ: «Каравела», 2023. 202 с. | ||
+ | # ПІСКИ-УДАЙСЬКІ: життя і люди села (60-ті роки ХХ століття) / [[Матвієнко Раїса Миколаївна|Раїса Матвієнко]], [[Віктор Юрченко]] – автори-упорядники. Київ: Видавництво «Каравела», 2022. 460 с. | ||
+ | # Нова українська школа: соціально-психологічні технології підтримки : практичний посібник / за ред. [[Бевз Г.М.|Г. М. Бевз]], [[Кравчук С.Л.|С. Л. Кравчук]] ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. – Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2021. – 162 с. | ||
+ | # [https://www.psyh.kiev.ua/%D0%9F%D1%96%D1%81%D0%BA%D0%BE-%D0%A3%D0%B4%D0%B0%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%8C%D0%BC%D0%B8%D1%80%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B0_%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0 ПІСКО-УДАЙСЬКА ШКОЛА]: історія і люди (Альманах життєписів, спогадів, документів і фото) / [[Матвієнко Раїса Миколаївна|Раїса Матвієнко]], [[Віктор Юрченко]] – автори-упорядники; заг. ред. Р.М. Матвієнко; випускники школи. Київ: «Каравела», 2021. 376 с. | ||
+ | # [[Приходько Ю.О.]],[[Юрченко В.І.]] Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. / ІСПП НАПН України; НПУ імені М.П. Драгоманова. 4-те вид., випр. і доп. К.: Каравела, 2020. 419 с. | ||
+ | # [[Юрченко В.І.]], [[Гриценок Л.І.]] Вплив конкурсу-квесту на ставлення учасників до реформи «Нова українська школа» //Наукові студії із соціальної та політичної психології. 2020. 45 (48). С.110-120. DOI: https://doi.org/10.33120/ssj.vi45(48).147 | ||
+ | # [[Гриценок Л.І.]], [[Юрченко В.І.]] Конкурс-квест «Реформа - шлях до школи моєї мрії»: підсумки та перспективи // Технології формування позитивної громадської думки щодо освітніх інновацій: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (30 квітня 2020 р., Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, лабораторія психології спілкування). К., 2020. [Електронний ресурс]. С.12-24. URL:https://www.psyh.kiev.ua/images/%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97_%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%97_%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%BC_%D0%B4%D1%83%D0%BC%D0%BA%D0%B8_%D0%97%D0%B1_%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%97.pdf | ||
+ | # [[Гриценок Л.І.]], [[Капустюк О.М.]], [[Юрченко В.І.]] КОНКУРС-КВЕСТ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ПІДТРИМКИ ОСВІТНІХ ЗМІН // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ / Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, лабораторія психології спілкування). – Випуск 25. – 2019 (2020). - [Електронний ресурс]. – URL: http://www.psyh.kiev.ua/Збірник_наук._праць._-_Випуск_25 | ||
+ | # [[Виноградова В.Є.]], [[Юрченко В.І.]] Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти: Навч. посіб. – 2-е вид. - К.: Видавництво Ліра-К, 2019. – 296 с. | ||
+ | # [[Виноградова В.Є.]], [[Юрченко В.І.]] Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти: Навч. посіб. – К.: Каравела, 2018. – 308 с. | ||
+ | # [[:Категорія:Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького|Викладачі-дослідники з педагогіки та психології]]: 40 років у царині освіти і науки (альманах життєписів, спогадів, документів, фото) / Юрченко Віктор – упор. і гол. ред. – К.: Каравела, 2018. – 368 с. | ||
+ | #[http://elibrary.kubg.edu.ua/15360/1/V_Yurchenko_U_Prykhodko_Car_PI_NPU_2016.pdf Приходько Ю.О., Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник: Навч. посіб.] – 3-є вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2016. – 320 с. | ||
+ | #Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Підручник. – 4-є вид., випр.-К.: Каравела, 2015. – 360 с. | ||
+ | #[http://elibrary.kubg.edu.ua/13865/1/V_Yurchenko_RM_23_PI%20.pdf Юрченко В.Ровесники Голодомору-Геноциду 1932-1933 років в Україні: психологічна криза протягом усього життя] // Рідна мова: Освітній квартальник Українського вчительського товариства у Польщі. – 2015. – № 23. – С.25-29. | ||
+ | # [[Юрченко В.І. Особливості локус-контролю студентів у зв’язку з педагогічною практикою]] // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ [Електронний ресурс]; Педагогічний інститут, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. – Випуск 15. – К., 2015. – Режим доступу до збірника : http://www.psyh.kiev.ua/ | ||
+ | # [[Юрченко В.І. Роль рідної мови у формуванні комунікативної компетентності молодших школярів]] // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ [Електронний ресурс]; Педагогічний інститут, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. – Випуск 16. – К., 2014. – Режим доступу до збірника : http://www.psyh.kiev.ua/Збірник_наук._праць._-_Випуск_16 | ||
+ | #[[Приходько Ю.О.]],[[Юрченко В.І.]] Психологічний словник-довідник: Навч. посіб.- 2-е вид., доп. – К.: Каравела, 2014. – 344 с. | ||
+ | #[[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] Психологія вищої школи.- 4-у вид. - К.: Каравела, 2014. - 360 с. | ||
+ | #[[Приходько Ю.О.]],[[Юрченко В.І.]][[Приходько Ю.О., Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник (навчальний посібник)|Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. – К.: Каравела, 2012. – 328 с.]] | ||
+ | #[[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] [[Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи (підручник) - 2011|Психологія вищої школи.- 3-є вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2011. - 360 с.]] | ||
# [[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] [[Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи (підручник)|Психологія вищої школи: підруч. для студ. ВНЗ.]] – Вид. 2-ге, доп. і перероб. – К. : Каравела, 2008. – 351 с. – Бібліогр.: с. 351. – ISBN 966-8019-00-8 (''рекомендовано МОН України''). | # [[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] [[Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи (підручник)|Психологія вищої школи: підруч. для студ. ВНЗ.]] – Вид. 2-ге, доп. і перероб. – К. : Каравела, 2008. – 351 с. – Бібліогр.: с. 351. – ISBN 966-8019-00-8 (''рекомендовано МОН України''). | ||
# [[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] [[Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи. Практикум|Психологія вищої школи: Практикум: Навч. посіб.]] – К. : Каравела, 2008. – 336 с. – Бібліогр.: с. 333-335.–ISBN 966-8019-00-8 (''гриф МОН України''). | # [[Подоляк Л.Г.]], [[Юрченко В.І.]] [[Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи. Практикум|Психологія вищої школи: Практикум: Навч. посіб.]] – К. : Каравела, 2008. – 336 с. – Бібліогр.: с. 333-335.–ISBN 966-8019-00-8 (''гриф МОН України''). | ||
Рядок 46: | Рядок 102: | ||
# [[Юрченко В.І.]] [[Проблеми підготовки вчителя національної школи: етнопсихологічний ракурс]] // Освіта і управління. – 2004. – т.7, число 2. – С.103-113. | # [[Юрченко В.І.]] [[Проблеми підготовки вчителя національної школи: етнопсихологічний ракурс]] // Освіта і управління. – 2004. – т.7, число 2. – С.103-113. | ||
# [[Мороз О.Г.]], [[Падалка О.С.]], [[Юрченко В.І.]] [[Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Викладач вищої школи: психолого-педагогічні основи підготовки (навчальний посібник)|Педагогіка і психологія вищої школи: Навч. посіб. для молодих викладачів, аспірантів і майбутніх магістрів]] / [[НПУ|Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова]]; Інститут вищої освіти АПН України / [[Мороз О.Г.|О.Г. Мороз]] (заг.ред.). – К. : [[НПУ]], 2003. – 267 с. – Бібліогр.: с. 254-267. – ISBN 966-660-100-1. | # [[Мороз О.Г.]], [[Падалка О.С.]], [[Юрченко В.І.]] [[Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Викладач вищої школи: психолого-педагогічні основи підготовки (навчальний посібник)|Педагогіка і психологія вищої школи: Навч. посіб. для молодих викладачів, аспірантів і майбутніх магістрів]] / [[НПУ|Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова]]; Інститут вищої освіти АПН України / [[Мороз О.Г.|О.Г. Мороз]] (заг.ред.). – К. : [[НПУ]], 2003. – 267 с. – Бібліогр.: с. 254-267. – ISBN 966-660-100-1. | ||
− | # [[Мельник О.М.]], [[Юрченко В.І.]] [[Керівництво педагогічною практикою: діагностика і психологічна підтримка студентів]] // Освіта і управління. – 2000 (2001). – Т.4, №1-2.– С. 106-114. | + | # [[Мельник О.М.]], [[Юрченко В.І.]] [[Керівництво педагогічною практикою діагностика і психологічна підтримка студентів|Керівництво педагогічною практикою: діагностика і психологічна підтримка студентів]] // Освіта і управління. – 2000 (2001). – Т.4, №1-2.– С. 106-114. |
+ | # Кудіна В.В., [[Юрченко В.І.]] Психологія вищої школи: Курс лекцій / Київський славістичний ун- т; [[НПУ|Національний педагогічний ун-т ім. М.Драгоманова]]. — К. : КСУ, 2004. — 176с. | ||
# [[Юрченко В.І.]] [[Гуманістична психологія Григорія Костюка|Гуманістична психологія Г.С.Костюка]] // Рідна школа. – 1999.– №12. – С.25-27. | # [[Юрченко В.І.]] [[Гуманістична психологія Григорія Костюка|Гуманістична психологія Г.С.Костюка]] // Рідна школа. – 1999.– №12. – С.25-27. | ||
− | # [[Юрченко В.І.]] [ | + | # [[Юрченко В.І.]] [http://www.interklasa.pl/portal/dokumenty/ridna_mowa_uk/index.php?page=pdf-rm-13 Етнопсихологічні чинники формування „Образу-Я” особистості // Рідна мова: Квартальник Українського вчительського товариства у Польщі. – Варшава: Ridna Mowa , 2010. – №13. – С. 35-39.] |
− | + | ||
# [[Юрченко В.І.]] [[Оцінні ставлення в педагогічній взаємодії]] // Освіта і управління. –№4, т.2. –1998. – С.91-99. | # [[Юрченко В.І.]] [[Оцінні ставлення в педагогічній взаємодії]] // Освіта і управління. –№4, т.2. –1998. – С.91-99. | ||
# [[Юрченко В.І.]] [[Тривожність як прояв суперечливостей в "Я-концепції" майбутнього вчителя]] // Педагогіка і психологія. – 1997.– №1.– С.191-197. | # [[Юрченко В.І.]] [[Тривожність як прояв суперечливостей в "Я-концепції" майбутнього вчителя]] // Педагогіка і психологія. – 1997.– №1.– С.191-197. | ||
Рядок 55: | Рядок 111: | ||
'''Повний список публікацій знаходиться на сторінці: [[Друковані праці Юрченка В.І.]]''' | '''Повний список публікацій знаходиться на сторінці: [[Друковані праці Юрченка В.І.]]''' | ||
− | |||
== Контакти == | == Контакти == | ||
− | e-mail: ''' | + | e-mail: '''viktor1960yurchenko@gmail.com''' |
+ | |||
+ | {{Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького}} | ||
[[Категорія:Науковці]] | [[Категорія:Науковці]] | ||
[[Категорія:Адміністрація сайту]] | [[Категорія:Адміністрація сайту]] | ||
− | |||
− | |||
[[Категорія:Українські психологи і педагоги]] | [[Категорія:Українські психологи і педагоги]] | ||
+ | [[Категорія:Піско-Удайська восьмирічна школа]] | ||
+ | [[Категорія:Кременчуцьке педагогічне училище імені А.С. Макаренка]] | ||
+ | [[Категорія: Кафедра психології і педагогіки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського]] | ||
[[Категорія:Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького]] | [[Категорія:Викладачі-дослідники з педагогіки і психології КДПІ імені О.М. Горького]] | ||
+ | [[Категорія:Інститут соціальної та політичної психології НАПН України]] | ||
+ | [[Категорія:Лабораторія психології спілкування ІСПП]] |
Поточна версія на 19:55, 26 листопада 2023
ЮРЧЕНКО Віктор Іванович – український освітянин, психолог-педагог, кандидат психологічних наук, доцент.
Зміст |
Освіта
- У 1976 р. - випускник Піски-Удайської восьмирічної школи (с. Піски-Удайські, Чорнухинський р-н, Полтавська обл.);
- У 1980 р. - закінчив Кременчуцьке педагогічне училище за спеціальністю „Початкове навчання", здобув кваліфікацію «Вчитель початкових класів";
- У 1985 р. - закінчив із відзнакою Київський педагогічний інститут імені О. М. Горького за спеціальністю «Педагогіка та психологія», здобув кваліфікацію «Викладач-дослідник з педагогіки та психології».
Підвищення кваліфікації
- 2015 р. - Курси підвищення кваліфікації "Директори інститутів (декани факультетів) ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації" (ДВНЗ " Університет менеджменту освіти", Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти);
- 2016 р.- Курси підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників Університету Грінченка за дидактичним модулем;
- 2015 р. - Тренінг для тренерів з використання ІКТ в інноваційній моделі Е-навчання "1 учень- 1 комп'ютер" за програмою Intel для освітян
- 2011 - 2015 рр. - Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників з практики "Лідерство служіння" (Університет Грінченка);
- 2014 р. - Курси підвищення кваліфікації "Використання інформаційно-комунікативних технологій у навчальному процесі. 2-й рівень ІКТ-компетентності викладача" (Університет Грінченка);
- 2013 р. - Курс навчання з програмного забезпечення SMART Notebook для інтерактивних дощок SMART Board.
Досвід роботи
- З березня 2019 р. - по 31 грудня 2020 р. - старший науковий співробітник Лабораторії психології спілкування, Інститут соціальної та політичної психології НАПН України
- З 01 лютого 2018 р. по 31 серпня 2020 р. - доцент кафедри психології та педагогіки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського;
- З 01 липня 2010 р. по 19 травня 2017 р. - директор Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка;
- З січня 2008 р. по червень 2010 р. - завідувач кафедрою практичної психології Інституту психології і соціальної педагогіки Київського університету імені Бориса Грінченка;
- 2000-2008 рр. – доцент кафедри педагогіки та психології вищої школи НПУ імені М.П. Драгоманова;
- 1998-2000 рр. – доцент кафедри психології та педагогіки НПУ імені М.П. Драгоманова;
- 1985-1998 рр. – викладач, голова предметної комісії психолого-педагогічних дисциплін Білгород-Дністровського педагогічного училища, шкільний психолог сш №11.
Працював за сумісництвом доцентом, професором кафедри психології Центрального інституту післядипломної педагогічної освіти НАПН України (1998-2009 рр.); доцентом кафедри психології Київського славістичного університету (2001-2007); доцентом кафедри психології, педагогіки та соціології Національного університету державної податкової служби України (2008-2010) та ін.
Наукова діяльність
У 1997 р. захистив кандидатську дисертацію на тему: «Формування Я-концепції майбутнього вчителя в умовах педагогічного училища» (19.00.07 – педагогічна та вікова психологія). Науковий керівник: канд. психол. наук, доцент Власенко Віктор Володимирович.
Один із авторів розробки змісту психолого-педагогічної підготовки магістрантів і аспірантів – майбутніх викладачів вищої школи.
Автор і співавтор понад 70 друкованих праць із проблем психології «Я-концепції», становлення особистості майбутнього педагога і практичного психолога, етнопсихології та ін. Співавтор підручника і 6 навчальних посібників для вищих навчальних закладів із педагогіки і психології вищої школи, у т.ч. чотирьох – з грифом МОН України.
Профіль у Google Академія
Захищені кандидати наук
- Микитюк Галина Юріївна «Взаємини викладачів і студентів як чинник становлення особистості майбутнього вчителя», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2003 р.)
- Маланьїна Тетяна Михайлівна «Психологічні особливості подолання вчителями внутрішньоособистісних конфліктів», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2012 р.)
- Терещенко Марія Вікторівна «Психологічні особливості становлення образу сім'ї у дітей дошкільного віку», 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія (2013 р.)
Відзнаки
- Знак "Відмінник столичної освіти" (2015);
- Медаль Бориса Грінченка (2014);
- Грамота Головного управління освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), 2010, 2012;
Авторське право на твір
- 2016 р. - Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір №63666 Підручник "Психологія вищої школи" (Автори: Подоляк Людмила Григорівна, Юрченко Віктор Іванович);
- 2013 р. - Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір №47311 Навчальний посібник "Психологічний словник-довідник" (Автори: Приходько Юлія Олексіївна, Юрченко Віктор Іванович).
Основні публікації
- ВІД ПОСТАВМУЦЬКИХ ГОНЧАРІВ – ДО СЬОГОДЕННЯ РОДУ МАТВІЄНКІВ / Раїса Матвієнко, Віктор Юрченко – автори-упорядники; заг. редакція Р.М. Матвієнко. Київ: «Каравела», 2023. 202 с.
- ПІСКИ-УДАЙСЬКІ: життя і люди села (60-ті роки ХХ століття) / Раїса Матвієнко, Віктор Юрченко – автори-упорядники. Київ: Видавництво «Каравела», 2022. 460 с.
- Нова українська школа: соціально-психологічні технології підтримки : практичний посібник / за ред. Г. М. Бевз, С. Л. Кравчук ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. – Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2021. – 162 с.
- ПІСКО-УДАЙСЬКА ШКОЛА: історія і люди (Альманах життєписів, спогадів, документів і фото) / Раїса Матвієнко, Віктор Юрченко – автори-упорядники; заг. ред. Р.М. Матвієнко; випускники школи. Київ: «Каравела», 2021. 376 с.
- Приходько Ю.О.,Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. / ІСПП НАПН України; НПУ імені М.П. Драгоманова. 4-те вид., випр. і доп. К.: Каравела, 2020. 419 с.
- Юрченко В.І., Гриценок Л.І. Вплив конкурсу-квесту на ставлення учасників до реформи «Нова українська школа» //Наукові студії із соціальної та політичної психології. 2020. 45 (48). С.110-120. DOI: https://doi.org/10.33120/ssj.vi45(48).147
- Гриценок Л.І., Юрченко В.І. Конкурс-квест «Реформа - шлях до школи моєї мрії»: підсумки та перспективи // Технології формування позитивної громадської думки щодо освітніх інновацій: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (30 квітня 2020 р., Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, лабораторія психології спілкування). К., 2020. [Електронний ресурс]. С.12-24. URL:https://www.psyh.kiev.ua/images/%D0%A2%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%97_%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F_%D0%BF%D0%BE%D0%B7%D0%B8%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%97_%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%BC_%D0%B4%D1%83%D0%BC%D0%BA%D0%B8_%D0%97%D0%B1_%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%97.pdf
- Гриценок Л.І., Капустюк О.М., Юрченко В.І. КОНКУРС-КВЕСТ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ПІДТРИМКИ ОСВІТНІХ ЗМІН // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ / Інститут соціальної та політичної психології НАПН України, лабораторія психології спілкування). – Випуск 25. – 2019 (2020). - [Електронний ресурс]. – URL: http://www.psyh.kiev.ua/Збірник_наук._праць._-_Випуск_25
- Виноградова В.Є., Юрченко В.І. Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти: Навч. посіб. – 2-е вид. - К.: Видавництво Ліра-К, 2019. – 296 с.
- Виноградова В.Є., Юрченко В.І. Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти: Навч. посіб. – К.: Каравела, 2018. – 308 с.
- Викладачі-дослідники з педагогіки та психології: 40 років у царині освіти і науки (альманах життєписів, спогадів, документів, фото) / Юрченко Віктор – упор. і гол. ред. – К.: Каравела, 2018. – 368 с.
- Приходько Ю.О., Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. – 3-є вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2016. – 320 с.
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Підручник. – 4-є вид., випр.-К.: Каравела, 2015. – 360 с.
- Юрченко В.Ровесники Голодомору-Геноциду 1932-1933 років в Україні: психологічна криза протягом усього життя // Рідна мова: Освітній квартальник Українського вчительського товариства у Польщі. – 2015. – № 23. – С.25-29.
- Юрченко В.І. Особливості локус-контролю студентів у зв’язку з педагогічною практикою // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ [Електронний ресурс]; Педагогічний інститут, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. – Випуск 15. – К., 2015. – Режим доступу до збірника : http://www.psyh.kiev.ua/
- Юрченко В.І. Роль рідної мови у формуванні комунікативної компетентності молодших школярів // ВІСНИК ПСИХОЛОГІЇ І ПЕДАГОГІКИ [Електронний ресурс]; Педагогічний інститут, Інститут людини Київського університету імені Бориса Грінченка. – Випуск 16. – К., 2014. – Режим доступу до збірника : http://www.psyh.kiev.ua/Збірник_наук._праць._-_Випуск_16
- Приходько Ю.О.,Юрченко В.І. Психологічний словник-довідник: Навч. посіб.- 2-е вид., доп. – К.: Каравела, 2014. – 344 с.
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи.- 4-у вид. - К.: Каравела, 2014. - 360 с.
- Приходько Ю.О.,Юрченко В.І.Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. – К.: Каравела, 2012. – 328 с.
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи.- 3-є вид., випр. і доп. - К.: Каравела, 2011. - 360 с.
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: підруч. для студ. ВНЗ. – Вид. 2-ге, доп. і перероб. – К. : Каравела, 2008. – 351 с. – Бібліогр.: с. 351. – ISBN 966-8019-00-8 (рекомендовано МОН України).
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Практикум: Навч. посіб. – К. : Каравела, 2008. – 336 с. – Бібліогр.: с. 333-335.–ISBN 966-8019-00-8 (гриф МОН України).
- Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. – К. : ТОВ „Філ-студія", 2006. – 320 с. – Бібліогр.: в кінці розд. – ISBN 966-8527-33-X. (гриф МОН України).
- Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Викладач вищої школи: психолого-педагогічні основи підготовки: Навч. посіб. / О.Г. Мороз (заг.ред.). – К. : НПУ ім.Драгоманова, 2006. – 206 с. – Бібліогр.: с. 195-205. – ISBN 966-660-289-X.
- Юрченко В.І. Проблеми підготовки вчителя національної школи: етнопсихологічний ракурс // Освіта і управління. – 2004. – т.7, число 2. – С.103-113.
- Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Педагогіка і психологія вищої школи: Навч. посіб. для молодих викладачів, аспірантів і майбутніх магістрів / Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова; Інститут вищої освіти АПН України / О.Г. Мороз (заг.ред.). – К. : НПУ, 2003. – 267 с. – Бібліогр.: с. 254-267. – ISBN 966-660-100-1.
- Мельник О.М., Юрченко В.І. Керівництво педагогічною практикою: діагностика і психологічна підтримка студентів // Освіта і управління. – 2000 (2001). – Т.4, №1-2.– С. 106-114.
- Кудіна В.В., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: Курс лекцій / Київський славістичний ун- т; Національний педагогічний ун-т ім. М.Драгоманова. — К. : КСУ, 2004. — 176с.
- Юрченко В.І. Гуманістична психологія Г.С.Костюка // Рідна школа. – 1999.– №12. – С.25-27.
- Юрченко В.І. Етнопсихологічні чинники формування „Образу-Я” особистості // Рідна мова: Квартальник Українського вчительського товариства у Польщі. – Варшава: Ridna Mowa , 2010. – №13. – С. 35-39.
- Юрченко В.І. Оцінні ставлення в педагогічній взаємодії // Освіта і управління. –№4, т.2. –1998. – С.91-99.
- Юрченко В.І. Тривожність як прояв суперечливостей в "Я-концепції" майбутнього вчителя // Педагогіка і психологія. – 1997.– №1.– С.191-197.
Повний список публікацій знаходиться на сторінці: Друковані праці Юрченка В.І.
Контакти
e-mail: viktor1960yurchenko@gmail.com