Дітюк П.П., Федоровський Л.Л. Розвивальне середовище інформаційної війни
Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки
Дітюк П.П., cтарший науковий співробітник Інституту психології імені Г.С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Федоровський Л.Л., інструктор Patriot Defence
За відсутністю в українському просторі змістовної дискусії щодо сутності війни як такої, в ньому практично безальтернативно панує думка Карла фон Клаузевіца про те, що війна є продовженням політики іншими засобами. Втім,
за Ліделом Гартом, історія людства свідчить скоріш про те, що політика є продовженням війни іншими засобами.
Інформаційна війна деякий час розглядалася як компонент війни як такої. Але поява, спочатку у збройних силах США, а потім і в збройних силах інших країн таких інструментів інформаційної війни як PSYOPS призвела до переосмислення співвідношення, і тепер найбільш розвинуті країни розуміють що звичайна (глобальна, локальна, регіональна, холодна, конвенційна, партизан- ська тощо) війна є лише компонентом, або засобом інформаційної, і саме перемога в інформаційному просторі є сьогодні вирішальною.
Найбільшою проблемою України в просторі інформаційної війни є відсутність зрозумілої цілі, що унеможливлює будь-які організовані та системні дії, спрямовані проти російської агресії.
В таких умовах цілепокладання фактично делеговане Державою на рівень тих або інших груп людей, або навіть окремих особистостей, кожна з яких змушена брати участь в інформаційній війні на власних розсуд, переважно в якості її об’єкту.
Таке дискомфортне і несприятливе середовище, яке змушує людину до постійного самовизначення за відсутності зовнішньої підтримки, за своєю сутністю є розвивальним середовищем.
Головню проблемою будь-якого організму, який потрапив в розвивальне середовище, є те, що ніяких гарантій того, що він адаптується до цього середовища, немає і не може бути.