Центр практичної підготовки студентів
Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки
Центр практичної підготовки студентів спеціальностей "Дошкільна освіта" і "Початкова освіта" Київського університету імені Бориса Грінченка
Зміст |
Адреса Центру
м. Київ, вул. Березняківська, 4-а
(від станції метро "Лівобережна" їхати автобусами 599, 535 до зупинки вул. Серафимовича)
Тел.: (044)-550-22-00
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Науково-методичний центр практичної підготовки студентів спеціальності «Дошкільна освіта» та «Початкова освіта» (надалі – Центр) є структурним підрозділом Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка (надалі – Університет).
1.2. Діяльність Центру спрямована на формування педагогічної майстерності, розвиток професійної компетентності майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів і вчителів початкової школи шляхом вироблення практичних умінь і навичок щодо застосування новітніх освітніх технологій роботи з дітьми дошкільного і молодшого шкільного віку, в т.ч. із застосуванням власноруч виготовлених дидактичних засобів.
1.3. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про вищу освіту», Указами Президента України, постановами Кабінету Міністрів України, нормативними документами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, рішеннями Київської міської ради, розпорядженнями Київської міської державної адміністрації, Статутом Університету, цим Положенням, а також іншими чинними нормативно-правими актами.
1.4. Центр співпрацює з кафедрами і структурними підрозділами Педагогічного інституту та Університету, іншими установами та організаціями м. Києва та України, зокрема вищими, загальноосвітніми і дошкільними навчальними закладами.
ЗАВДАННЯ І ЗМІСТ РОБОТИ ЦЕНТРУ
2.1. Метою діяльності Центру є формування практичних умінь і навичок, розвиток педагогічних, дослідницьких, естетичних, конструктивних, природничо-технічних і загальновиробничих, а також інших здібностей студентів – майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів і вчителів початкової школи. Центр є однією з баз для проведення практичних, лабораторних занять та індивідуальної роботи зі студентами, передбачених навчальними планами напрямів підготовки (спеціальностей) «Дошкільна освіта» та «Початкова освіта».
2.2. Основними завданнями діяльності Центру є:
- формування професійно-педагогічних умінь і навичок, розвиток мануального інтелекту та творчих здібностей студентів – майбутніх вихователів дошкільних закладів і вчителів початкової школи;
- створення організаційних умов для безперервної професійної підготовки і підвищення кваліфікації педагогів із метою досягнення високої їх професійної компетентності шляхом запровадження новітніх педагогічних технологій;
- проведення профорієнтаційної роботи зі старшокласниками, виявлення схильних до педагогічної діяльності;
- організація індивідуальної методичної роботи, проведення студентських конкурсів на краще навчально-методичне забезпечення навчального процесу за фахом (навчальний посібник, дидактичний роздатковий і демонстраційний матеріал, художній твір тощо);
- проведення з-поміж студентів конкурсу педагогічної майстерності;
- організаційно-методична підтримка соціального проекту «З Києвом і для Києва»;
- співпраця з батьками, зміцнення зв’язку «Дитина – Педагог – Батьки».
2.3. Основними напрямами роботи Центру є практична підготовка студентів до виконання професійних функцій, розв’язання педагогічних задач, а також науково-дослідна та методична робота за напрямами підготовки «Дошкільна освіта» та «Початкова освіта».
2.4. Зміст роботи Центру:
- організація практичної діяльності студентів із виготовлення методичного та ігрового обладнання для забезпечення навчально-виховної роботи з дітьми в умовах дошкільного навчального закладу, навчально-виховного комплексу «Школа – дитячий садок», початкової школи, родинного виховання;
- розроблення спільно з кафедрами Університету рекомендацій щодо впровадження в освітню діяльність вихователів дошкільних навчальних закладів і вчителів початкової школи сучасних педагогічних технологій, спрямованих на розвиток практичних умінь і творчих здібностей дітей;
- створення методичної бази для участі студентів в організації та проведенні науково-теоретичних, науково-практичних конференцій, науково-методичних семінарів, зустрічей із практичними працівниками дошкільної та початкової освіти, «круглих столів» тощо;
- забезпечення сприятливих умов для роботи студентських наукових гуртків, студій, клубів, художніх і творчих лабораторій;
- підготовка та захист ІНДЗ студентами Інституту;
- укладання студентами методичного портфоліо (розроблення конспектів навчальних занять та уроків, сценаріїв розваг та свят, демонстраційний та роздатковий матеріал, різні види наочності тощо) для проходження педагогічної практики за фахом;
- проведення секцій науково-практичних конференцій, семінарів, тренінгів, майстер-класів, зустрічей із провідними науковцями, «круглих столів» для студентів, слухачів курсів підвищення кваліфікації, практичних працівників;
- надання додаткових освітніх послуг за окремими планами та програмами;
- інші навчально-методичні роботи відповідно до завдань Інституту.
2.5. Основними формами роботи Центру є:
- практичні та лабораторні заняття зі студентами;
- вернісажі педагогічної творчості студентів та викладачів;
- гуртки педагогічної майстерності;
- науково-практичні конференції, методичні семінари, інструктивно-методичні наради;
- групові та індивідуальні консультації викладачів Інституту для студентів та практичних працівників дошкільних навчальних закладів і вчителів початкової школи;
- індивідуальна самоосвітня робота студентів;
- вивчення і узагальнення ефективного педагогічного досвіду;
- запровадження стажування практичних працівників навчальних закладів м. Києва.
СТРУКТУРА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ЦЕНТРУ
3.1. Центр функціонує як структурний підрозділ Педагогічного інституту.
3.2. Центр безпосередньо підпорядковується директору Педагогічного інституту.
3.3. Загальне та науково-методичне керівництво роботою Центру здійснює його завідувач, який призначається на посаду і звільняється з неї наказом ректора Університету за поданням директора Педагогічного інституту.
3.4. Завідувач Центру планує роботу Центру відповідно до планів роботи Університету та Інституту, організовує його виконання.
3.5. Виконання планових завдань діяльності Центру здійснюють його працівники, кількість яких визначається штатним розписом, затвердженим ректором Університету. У своїй діяльності працівники Центру підпорядковуються завідувачу.
3.6. За належне функціонування обладнання та стан приміщення Центру відповідальність несе лаборант, який безпосередньо підпорядковується завідувачеві.
3.7. Права та обов’язки співробітників Центру визначаються посадовими інструкціями, затвердженими ректором Університету.
ФІНАНСОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА МАЙНОВІ ВІДНОСИНИ ЦЕНТРУ
4.1.Для реалізації завдань і функцій Центру працівники мають право користуватися майном, що є на балансі Університету.
4.2.Університет забезпечує Центр необхідним приміщенням, обладнанням, технічними засобами тощо.
4.3. Фінансування діяльності Центру здійснюється за рахунок коштів загального та спеціального фондів Університету.
Центр практичної підготовки студентів і Педагогічний інститут Київського університету імені Бориса Грінченка -- нерозривне ціле! | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|