Наукова лабораторія психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах

Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки

Перейти до: навігація, пошук

Наукова лабораторія психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах є науково-дослідним підрозділом Навчально-наукового інституту права і психології Київського національного університету внутрішніх справ.

Зміст

Загальні відомості

Створена 1 вересня 2009 року.

Завідувач лабораторії – кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник Романенко Оксана Вікторівна

Наукові співробітники лабораторіїГриценок Людмила Іванівна, Василенко Марина Миколаївна

Поштова адреса: 03035, м. Київ, вул.Кудряшова,10, к.105, тел. 15-50

Наукова лабораторія у своїй діяльності керується Конституцією і Законами України, Указами і розпорядженнями Президента України, постановами Верховної Ради та Кабінету Міністрів України, нормативними актами Міністерства внутрішніх справ та Міністерства освіти та науки України, Статутом Київського національного університету внутрішніх справ, рішеннями Вченої ради, ректорату та наказами КНУВС, Положенням про Навчально-науковий інститут права та психології, Положенням про відділ навчально-методичної та наукової роботи, наказами та розпорядженнями директора інституту, а також власним Положенням.

Мета, функції і завдання наукової лабораторії

Загальною метою діяльності наукової лабораторії є проведення наукових досліджень з актуальних проблем психологічного забезпечення навчально-виховного процесу в інституті, а також апробація та практичне впровадження їх результатів.

Основні функції наукової лабораторії:

  • науково-методологічна,
  • психодіагностична,
  • психопрофілактична,
  • розвивально-корекційна,
  • консультативна,
  • просвітницька.

Основні завдання:

  • визначення психологічних засад підвищення ефективності навчально-виховного процесу, що реалізується через науково-дослідницьку роботу з різних напрямів прикладної психології, насамперед актуальних проблем навчання й виховання, у відповідності з освітньо-професійними програмами та освітньо-кваліфікаційними характеристиками;
  • проведення практичної психодіагностики особистості студентів, їх навчальної мотивації, інтелектуальних та комунікативних здібностей в структурі навчальної діяльності та професійної придатності;
  • стимулювання пізнавальної активності студентів шляхом залучення їх до проведення власних наукових досліджень з актуальних питань психології вищої школи, співпраці з науковою лабораторією;
  • полегшення процесу адаптації студентів до умов навчання на основі вивчення дії стресових факторів та визначення шляхів їх подолання, ознайомлення першокурсників з ефективними прийомами учбової діяльності, сприяння у виборі оптимального стилю спілкування з товаришами й науково-педагогічними працівниками в навчальній та позанавчальній діяльності;
  • формування професійного самовизначення, кінцевою метою якого є професійна ідентифікація майбутніх фахівців; сприяння студентам у професійній адаптації, що передбачає вироблення та вдосконалення професійно значущих особистісних якостей, стереотипів поведінки; засвоєння основних професійних ролей, форм спілкування, необхідних для успішного виконання майбутньої професійної діяльності; формування професійної рефлексії та професійної самосвідомості студентів;
  • підвищення психологічної компетенції науково-педагогічних працівників і студентів, яка є важливою складовою психологічної культури особистості; це завдання може реалізуватися через участь у постійно діючому науково-практичному семінарі, підготовку необхідних методичних рекомендацій, популяризацію психологічної літератури;
  • надання індивідуальних консультацій студентам і науково-педагогічним працівникам з приводу конкретних психологічних проблем у навчальній та професійній діяльності, насамперед, пов'язаних з труднощами в навчанні, навчальними ситуаціями, що викликають значну емоційну напругу та стосуються організації роботи під час сесії, проходження виробничої практики;
  • здійснення експертизи наукових розробок та практичних технологій, що стосуються питань психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищому навчальному закладі;
  • розробка та підготовка до друку методичних рекомендацій, практичних та навчальних посібників, наукових статей, монографій, інших матеріалів за напрямами наукової роботи;
  • рецензування наукових та науково-методичних матеріалів з питань психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищому навчальному закладі.

Наукова діяльність


Тематика науково-дослідної роботи лабораторії на 2010 рік:

  1. Особливості індивідуальних якостей особистості студентів в системі професійної придатності (зав. лабораторії Романенко О.В.);
  2. Мотиваційні спонуки навчальної діяльності студентів в умовах кредитно-модульної системи (науковий співробітник Гриценок Л.І.);
  3. Особливості зв’язку навчальної та соціально-психологічної адаптованості студентів з успішністю їх навчальної діяльності (молодший науковий співробітник Василенко М.М.).

Співробітниками лабораторії підготовлено та подано до друку 13 наукових праць у руслі тематики наукових досліджень.

24 березня 2010 року запроваджено роботу постійно діючого науково-практичного семінару. Тема першого засідання: «Індивідуальний підхід у навчально-виховному процесі».

На семінарі розглядалися такі питання:

  1. Засоби психолого-педагогічного впливу на студентів в залежності від індивідуальних особливостей особистості (доповідь Романенко О.В.).
  2. Стан адаптованості студентів до навчання в інституті (доповідь Василенко М.М.).


Наукова лабораторія підготувала і провела 21 травня 2010 р. Міжвузівську науково-практичну конференцію «Актуальні питання психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах».

Публікації членів наукової лабораторії

  1. Романенко О.В., Буряк О.В., Серпутько І.А. Формування навичок проведення експериментальних досліджень у студентів-психологів // Актуальні питання психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах [Текст]: матеріали міжвуз. наук.-прак. конф. (Київ, 21 травня 2010 р.). – К.: Київ.нац. ун-т внутр. справ, 2010. – С.47-50.
  2. Гриценок Л.І. Формування навчально-професійної мотивації у студентів в умовах вищого навчального закладу // Актуальні питання психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах [Текст]: матеріали міжвуз. наук.-прак. конф. (Київ, 21 травня 2010 р.). – К.: Київ.нац. ун-т внутр. справ, 2010. – С.50-53.
  3. Василенко М.М., Карпілянський Д.А. До проблеми моделювання вибору копінг-стратегії у професійній діяльності працівників ОВС // Актуальні питання психологічного забезпечення навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах [Текст]: матеріали міжвуз. наук.-прак. конф. (Київ, 21 травня 2010 р.). – К.: Київ.нац. ун-т внутр. справ, 2010. – С.53-56.

Примітка

Використана інформація з сайту Київського національного університету внутрішніх справ



Особисті інструменти
Ми в мережі
Реклама