Академія педагогічних наук України
Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки
Snak (Обговорення • внесок) |
|||
(Одна проміжна версія одного користувача не показана) | |||
Рядок 17: | Рядок 17: | ||
* педагогіки і психології професійно-технічної освіти (академік-секретар Ничкало Н.Г.). | * педагогіки і психології професійно-технічної освіти (академік-секретар Ничкало Н.Г.). | ||
− | У складі Академії функціонують 9 науково-дослідних інститутів, 2 вищі навчальні заклади післядипломної освіти, 6 центрів: [[Інститут педагогіки АПН України|Інститут педагогіки]], [[Інститут психології імені Костюка|Інститут психології ім.Г.С.Костюка]], [[Інститут проблем виховання АПН України|Інститут проблем виховання]], [[Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України|Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих]] , [[Інститут спеціальної педагогіки АПН України|Інститут спеціальної педагогіки]], [[Інститут соціальної та політичної психології | + | У складі Академії функціонують 9 науково-дослідних інститутів, 2 вищі навчальні заклади післядипломної освіти, 6 центрів: [[Інститут педагогіки АПН України|Інститут педагогіки]], [[Інститут психології імені Костюка|Інститут психології ім.Г.С.Костюка]], [[Інститут проблем виховання АПН України|Інститут проблем виховання]], [[Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України|Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих]] , [[Інститут спеціальної педагогіки АПН України|Інститут спеціальної педагогіки]], [[Інститут соціальної та політичної психології НАПН України|Інститут соціальної та політичної психології]], [[Інститут вищої освіти АПН України|Інститут вищої освіти]], [[Інститут інформаційних технологій і засобів навчання АПН України|Інститут інформаційних технологій і засобів навчання]], [[Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти АПН України|Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти]], [[Інститут професійно-технічної освіти АПН України|Інститут професійно-технічної освіти]], Донецький інститут післядипломної освіти інженерно-педагогічних працівників, [[Український науково-методичний центр практичної і соціальної психології АПН України|Український науково-методичний центр практичної і соціальної психології]], Львівський науково-практичний центр професійно-технічної освіти, Південний і Східний наукові центри, Навчально-науковий центр професійно-технічної освіти, [[Науково-методичний центр «Українська етнопедагогіка і народознавство»|Науково-методичний центр «Українська етнопедагогіка і народознавство»]] (м.Івано-Франківськ), Кримський науково-методичний центр управління освітою (м.Сімферополь), [[Державна науково-педагогічна бібліотека України ім.В.О.Сухомлинського]], [[Педагогічний музей України]]. |
У наукових підрозділах працює більше 1185 науковців, з них 181 доктор і 502 кандидати наук. Експериментальними майданчиками Академії є школи, дошкільні та позашкільні заклади, професійні училища, інститути та університети, зокрема, Авторська (М.П.Гузика) школа-комплекс №3 м.Южного Одеської обл., Саксаганський природничо-науковий ліцей м.Кривого Рога (директор чл.-кор. АПН А.І.Сологуб) та ін. Видавничу діяльність Академії здійснює видавництво «Педагогічна думка». Основними періодичними виданнями АПН є «Педагогічна газета» і науково-теоретичний та інформаційний журнал «Педагогіка і психологія». Академія є також співзасновником ряду фахових науково-методичних журналів, зокрема: «Шлях освіти», «Мистецтво та освіта», «Комп’ютер у школі та сім’ї», «Професійно-технічна освіта», «Біологія і хімія в школі», «Українська мова і література в школі», «Математика в школі», «Дефектологія», “Вища освіта України”, “Неперервна професійна освіта: теорія і практика” та ін. | У наукових підрозділах працює більше 1185 науковців, з них 181 доктор і 502 кандидати наук. Експериментальними майданчиками Академії є школи, дошкільні та позашкільні заклади, професійні училища, інститути та університети, зокрема, Авторська (М.П.Гузика) школа-комплекс №3 м.Южного Одеської обл., Саксаганський природничо-науковий ліцей м.Кривого Рога (директор чл.-кор. АПН А.І.Сологуб) та ін. Видавничу діяльність Академії здійснює видавництво «Педагогічна думка». Основними періодичними виданнями АПН є «Педагогічна газета» і науково-теоретичний та інформаційний журнал «Педагогіка і психологія». Академія є також співзасновником ряду фахових науково-методичних журналів, зокрема: «Шлях освіти», «Мистецтво та освіта», «Комп’ютер у школі та сім’ї», «Професійно-технічна освіта», «Біологія і хімія в школі», «Українська мова і література в школі», «Математика в школі», «Дефектологія», “Вища освіта України”, “Неперервна професійна освіта: теорія і практика” та ін. | ||
Рядок 68: | Рядок 68: | ||
Київ, 04053, Україна. | Київ, 04053, Україна. | ||
− | + | {{Вузи}} | |
[[Категорія:ВНЗ України]] | [[Категорія:ВНЗ України]] | ||
[[Категорія:АПН України]] | [[Категорія:АПН України]] |
Поточна версія на 16:11, 1 квітня 2013
Академія педагогічних наук України як вища галузева державна наукова установа була створена в 1992 році (Указ Президента України від 4 березня 1992 р. та постанова Кабінету Міністрів України від 16 червня 1992 р.).
Загальна чисельність членів АПН становить 142 чол., з них 51 дійсний член і 91 член-кореспондент; 30 іноземних членів.
Президентом Академії є академік НАН і АПН України Кремень В.Г., першим віце-президентом - академік Мадзігон В.М., віце-президентом - академік Савченко О.Я., головним ученим секретарем - академік Ляшенко О.І.
Зміст |
Структура Академії педагогічних наук України
Наукові структури Академії об’єднано у п’ять відділень:
- теорії та історії педагогіки (академік-секретар Сухомлинська О.В.);
- дидактики, методики та інформаційних технологій в освіті (академік-секретар Бібік Н.М.);
- психології, вікової фізіології та дефектології (академік-секретар Максименко С.Д.);
- педагогіки і психології вищої школи (академік-секретар Євтух М.Б.);
- педагогіки і психології професійно-технічної освіти (академік-секретар Ничкало Н.Г.).
У складі Академії функціонують 9 науково-дослідних інститутів, 2 вищі навчальні заклади післядипломної освіти, 6 центрів: Інститут педагогіки, Інститут психології ім.Г.С.Костюка, Інститут проблем виховання, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих , Інститут спеціальної педагогіки, Інститут соціальної та політичної психології, Інститут вищої освіти, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання, Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти, Інститут професійно-технічної освіти, Донецький інститут післядипломної освіти інженерно-педагогічних працівників, Український науково-методичний центр практичної і соціальної психології, Львівський науково-практичний центр професійно-технічної освіти, Південний і Східний наукові центри, Навчально-науковий центр професійно-технічної освіти, Науково-методичний центр «Українська етнопедагогіка і народознавство» (м.Івано-Франківськ), Кримський науково-методичний центр управління освітою (м.Сімферополь), Державна науково-педагогічна бібліотека України ім.В.О.Сухомлинського, Педагогічний музей України.
У наукових підрозділах працює більше 1185 науковців, з них 181 доктор і 502 кандидати наук. Експериментальними майданчиками Академії є школи, дошкільні та позашкільні заклади, професійні училища, інститути та університети, зокрема, Авторська (М.П.Гузика) школа-комплекс №3 м.Южного Одеської обл., Саксаганський природничо-науковий ліцей м.Кривого Рога (директор чл.-кор. АПН А.І.Сологуб) та ін. Видавничу діяльність Академії здійснює видавництво «Педагогічна думка». Основними періодичними виданнями АПН є «Педагогічна газета» і науково-теоретичний та інформаційний журнал «Педагогіка і психологія». Академія є також співзасновником ряду фахових науково-методичних журналів, зокрема: «Шлях освіти», «Мистецтво та освіта», «Комп’ютер у школі та сім’ї», «Професійно-технічна освіта», «Біологія і хімія в школі», «Українська мова і література в школі», «Математика в школі», «Дефектологія», “Вища освіта України”, “Неперервна професійна освіта: теорія і практика” та ін.
При Президії АПН функціонує рада з координації наукових досліджень у галузі педагогіки і психології.
АПН бере активну участь у розробці законодавчої і нормативної бази функціонування освіти, створенні концепцій розвитку загальноосвітньої, професійної і вищої школи.
Завдання АПН України
Основними завданнями Академії на сучасному етапі є:
- опрацювання нової філософії освіти; розробка державних стандартів і системи оцінки якості освіти на різних рівнях; створення теорії цілісного розвитку особистості; опрацювання методології і теорії змісту освіти та процесу навчання в різних типах навчальних закладів;
- обґрунтування цілей і цінностей національної системи освіти і виховання;
- створення підручників і навчальних посібників нового покоління;
- розробка прогресивних технологій педагогічної діяльності;
- інформатизація і комп’ютеризація навчального процесу;
- дослідження актуальних проблем загальної, дитячої та педагогічної психології;
- комплексний аналіз соціальної ситуації психічного та особистісного розвитку дітей і молоді та ін.
Значна увага приділяється підготовці науково-педагогічних кадрів через аспірантуру та докторантуру, які функціонують в усіх інститутах Академії. Підготовка наукових і науково-педагогічних кадрів здійснюється в 10 підвідомчих інститутах за всіма спеціальностями в галузі педагогічних і психологічних наук, а також з окремих спеціальностей філософії.
Академія педагогічних наук тісно співпрацює зі спорідненими науковими структурами Національної академії наук та галузевих академій, встановлює і поновлює контакти з науковими установами країн СНД та інших зарубіжних країн (Болгарії, Греції, Німеччини, Словаччини, Сербії, Канади, Польщі, Румунії, Франції, Китаю та ін.). З метою інтеграції України у європейську та світову систему освіти, педагогічну і психологічну науку налагоджено співробітництво з ЮНЕСКО, Радою Європи, іншими міжнародними організаціями.
Історична довідка
Академія педагогічних наук України з’явилася і виросла водночас зі становленням і розвитком незалежної України. Педагогічна теорія і практика завжди в Україні мали визначні здобутки, але тривалий час вони втрачали свої національні ознаки. І не можна не помічати того , що колоніальні умови їх існування неминуче гальмували розвиток педагогічної теорії.
До складу Академії педагогічних наук СРСР входило 18 провідних учених педагогів і психологів України. Однак з розпадом СРСР уже в 1991 році Академія педагогічних наук СРСР припинила своє існування. Підтримуючи пропозицію провідних українських учених, Президент України Л.М. Кравчук 4 березня 1992 року підписав Указ про створення Академії педагогічних наук України як вищої галузевої наукової установи. На виконання цього Указу 16 червня 1992 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову, яка передбачала конкретні заходи щодо утворення Академії педагогічних наук України. Президентом-організатором було призначено М.Д. Ярмаченка. Дійсними членами – засновниками Академії педагогічних наук України стали 15 відомих в Україні вчених (Арват Ф.С., Гончарук Є.Г., Захаренко О.А., Каніщенко Л.О., Киричук О.В., Мадзігон В.М. Мокін Б.І., Прісняков В.Ф., Прокопенко І.Ф., Савченко О.Я., Скок В.І., Скопенко В.В., Таланчук П.М., Шкіль М.І., Ярмаченко М.Д.).
17 листопада 1992року відбулися збори академіків – засновників, які завершили формування Академії. Було обрано 7 нових дійсних членів. 18 листопада 1992 року відбулися перші Загальні збори АПН України. Вони обрали президентом Академії М.Д.Ярмаченка, віце-президентом Л.О.Каніщенка, головним ученим секретарем О.Я.Савченко. Було утворено три відділення: теорії та історії педагогіки; дидактики, методики та інформаційних технологій в освіті, психології, вікової фізіології та дефектології.
30-31 березня 1993 року Загальні збори Академії прийняли Статут Академії і Положення про її відділення, обрали керівників відділень, які водночас були і віце-президентами (В.М. Мадзігона, С.У. Гончаренка, О.В. Киричука). У листопаді 1993 року було утворене відділення педагогіки і психології професійної освіти, керівником якого став віце-президент Л.О. Каніщенко.
Часткові зміни до Статуту Академії були внесені Загальними зборами, що відбулися 28-29 січня 1997 року. Відділення педагогіки і психології професійної освіти було реорганізоване у два відділення: педагогіки і психології вищої школи та педагогіки і психології професійно-технічної освіти. Академіками-секретарями цих відділеннь були обрані дійсні члени Л.О. Каніщенко і Н.Г. Ничкало.
Етапними для становлення Академії педагогічних наук України стали Загальні збори АПН, що відбулися 17-18 грудня 1997 року. На них відзвітувався перший склад Президії Академії. З доповіддю „Розвиток педагогічної і психологічної наук в Україні за період становлення і діяльності АПН (1992-1997 рр.)” виступив президент Академії Ярмаченко М.Д. Збори обрали новий склад Президії, яку очолив дійсний член АПН України, доктор філософських наук, професор Кремень Василь Григорович. До складу Президії були обрані В.М. Мадзігон (віце-президент), Вашуленко М.С. (головний вчений секретар).
За останні роки АПН України зросла якісно і кількісно. До її складу обрано провідних учених вищої школи, відомих педагогів України. Нині загальна чисельність членів АПН становить 142 особи, з них 51 дійсний член і 91 членів-кореспондентів. У складі АПН - 30 іноземних членів.
Посилання
Первинна інформація надана сайтом АПН України.
Адреса:
Академія педагогічних наук України, вул. Артема, 52-А, Київ, 04053, Україна.