Психологія розвитку

Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки

Версія від 16:22, 30 листопада 2011; Yrvi (Обговореннявнесок)
(різн.) ← Попередня версія • Поточна версія (різн.) • Новіша версія → (різн.)
Перейти до: навігація, пошук

Психологія розвитку – галузь психології, яка вивчає закономірності розвитку психіки й особистості. Розвиток може розглядатися як в онтогенетичному, так і філогенетичному аспектах, проте традиційно психологія розвитку переважно акцентує увагу на онтогенетичному аспекті. Виникнення психологія розвитку пов’язано з іменем американського вченого-психолога Стенлі Холла, який у 1880 р. заснував першу в США психологічну лабораторію, де розпочав систематичне вивчення вікових особливостей дітей і підлітків. Головним методом його досліджень стали опитувальники. Пізніше вчений почав досліджувати і процеси інволюції (зворотного розвитку), зумовлені процесами старіння людини. Центральною проблемою для психологія розвитку є проблема факторів, що визначають психічний розвиток, зокрема співвідношення ролі біологічних і соціальних факторів, середовища і спадковості, навчання і дозрівання, рушійних сил і умов розвитку тощо. Психологія розвитку вивчає стадії розвитку, закономірності їх зміни, періодизацію психічного розвитку та розвитку особистості, залежність психічного розвитку від культурно-історичних і соціальних умов тощо.

Див.: Психологія



Особисті інструменти
Ми в мережі
Реклама