Орієнтовна тематика рефератів з психології вищої школи
Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки
Версія від 23:08, 29 грудня 2009; Snak (Обговорення • внесок)
Розвиток особистості майбутнього фахівця як головне завдання вищої школи.
Проблеми особистісного зростання студента в процесі професійного навчання.
Інтелектуальна готовність першокурсників до навчання у вищому навчальному закладі.
Особистісна готовність першокурсників до навчання у вищій школі.
Викладач як суб'єкт науково-педагогічної діяльності
Дослідження особистості студента в зарубіжній психології.
Розвиток комунікативних умінь і навичок майбутніх педагогів.
Розвиток організаторських здібностей майбутніх педагогів.
Розвиток когнітивної сфери студентів у процесі навчання.
Розвиток емоційно-вольової сфери студентів у процесі навчання.
Розвиток потребно-мотиваційної сфери студентів у процесі навчання.
Суб'єктність як інтегративна властивість особистості педагога.
Психологічні умови попередження правопорушень серед студентів.
Мовленнєва культура майбутнього фахівця.
Розвиток професійної самосвідомості студентів у процесі навчання.
Розвиток взаємин у студентській академічній групі.
Надання психологічної допомоги старшокласникам у виборі професії.
Психологічне обґрунтування методики відбору абітурієнтів до ВНЗ різного профілю
Професійне самовизначення студентів протягом навчання у ВНЗ.
Психологічні особливості сприйняття студентами наукового тексту.
Розвиток у студентів психологічної готовності до подолання життєвих труднощів.
Культурологічні чинники соціалізації особистості студента як майбутнього педагога.
Соціально-психологічні чинники соціалізації особистості студента як майбутнього педагога.
Моє бачення психологічних передумов підвищення якості вищої освіти.
Соціально-психологічні особливості сучасної студентської сім'ї.
Вплив студентської сім'ї на формування особистості майбутнього фахівця.
Мотивація навчально-професійної діяльності сучасних студентів.
Розвиток у студентів психологічної готовності до майбутньої професійно-трудової діяльності.
Психологічні передумови розв'язання проблем вищої освіти в України.
Психолого-педагогічна модель викладача вищої школи.
Створення сприятливого соціально-психологічного клімату в студентській академічній групі.
Психологічна культура як складова професіоналізму викладача.
Взаємні оцінні ставлення у педагогічній взаємодії викладача і студентів.
Формування у студентів-першокурсників уміння вчитися самостійно.
Психологічні передумови успішної соціально-психологічної адаптації першокурсників до навчання у вищому навчальному закладі.
Психологічні передумови успішної дидактичної адаптації першокурсників до навчання у вищому навчальному закладі.
Прийняття і засвоєння першокурсником нової соціальної ролі "студент".
Зміст ціннісних орієнтацій сучасної студентської молоді
Психологічні особливості засвоєння студентами навчального матеріалу з гуманітарних дисциплін
Психологічні особливості засвоєння студентами навчального матеріалу з природничо-математичних дисциплін
Психологічний супровід проходження студентами виробничої (педагогічної) практики.
Психологічна діагностика розвитку педагогічних здібностей майбутнього вчителя.
Психологічна культура викладача вищої школи.
Психолого-педагогічні основи підготовки студентів до педагогічно-професійної творчості.
Психологічна адаптація викладача-початківця до науково-педагогічної діяльності.
Психологічне обґрунтування професіограми і освітньо-кваліфікаційної характеристики.
Студент як суб'єкт навчально-професійної діяльності.
Психологічні особливості організаційної культури у ВНЗ
Засвоєння майбутнім фахівцем організаційної культури професійної групи.
Українська наукова термінологія: психологія вищої школи
Математичні методи в психологічному дослідженні
Кореляційний аналіз емпіричних даних психологічного дослідження
Факторний аналіз емпіричних даних психологічного дослідження
Роль психолого-педагогічної підготовки майбутнього викладача вищої школи.
Поради бувало студента першокурснику.
Своєрідність соціальної ситуації розвитку сучасних українських студентів.
Криза ідентичності в студентському віці.
Психологічна модель особистості фахівця з вищою освітою.
Мотивація студентами здобуття вищої освіти.
Мотиви вибору студентською молоддю професії.
«Я-концепції» студента як показника особистісного його зростання
Розвиток професійної ідентичності студента у процесі навчання.
Формування професійної спрямованості особистості студента.
Самовиховання і саморозвиток майбутніх фахівців з вищою освітою.
Соціально-психологічні чинники і психологічні механізми формування моральних якостей студентів.
Психологічні аспекти рейтингової системи оцінки знань студентів.
Психологічні особливості наукової діяльності студентів.
Пізнавальні психічні процеси в навчально-професійній діяльності студента.
Емоційно-вольові процеси і психічні стани в навчально-професійній діяльності студента.
Розвиток самостійного творчого мислення студентів у процесі навчання.
Психологічні критерії академічної успішності студентів
Причини неуспішності студентів та їх подолання.
Індивідуальний стиль навчально-пізнавальної діяльності студента.
Психологічні передумови ефективності діяльності викладача.
Шляхи формування педагогічної майстерності й підвищення рівня професіоналізму викладача вищої школи.
Психологічні передумови реалізації принципів Болонського процесу у ВНЗ України.
Соціально-психологічні передумови згуртування студентської групи.
Психологія лідерства в студентській академічній групі.
Психологічні засади студентського самоврядування.
Професійно-педагогічне спілкування у вищій школі
Психологічні умови ефективності професійного діалогу.
Позиція викладача в навчально-професійній взаємодії зі студентами (розуміння, визнання і прийняття студента).
Конфлікти у взаєминах «студент – викладач».
Конфлікти у взаєминах «викладач – студентська академічна група».
Основні напрями реалізації виховних функцій у вищій школі.
Врахування психологічних особливостей юнацького віку при роботі з студентами.
Розвиток творчості в студентів у процесі навчання.
Управління навчально-професійною діяльністю студентів
Гендерні відмінності в поведінці і діяльності студентів.
Розвиток професійної рефлексії майбутнього фахівця.
Етапи становлення моральної свідомості студента.
Соціально-психологічні чинники і психологічні механізми формування національної самосвідомості студентів.
Активне рефлексивне слухання та «Я-повідомлення» в комунікативній взаємодії.
Вплив «Я-концепції» викладача на його науково-педагогічну діяльність.
Психологічні особливості науково-педагогічної творчості.
Культура педагогічного мислення.
Психологічні особливості діалогу студента і комп'ютера.
Психологічні передумови запровадження сучасних інформаційних технологій у вузівський навчальний процес.
Професійна імпровізації в науково-педагогічній діяльності.
Педагогічна етика викладача
==
==