Дошкільна освіта
Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки
Yrvi (Обговорення • внесок) (Створена сторінка: <center>Файл:Фото Дошкіл освіта 5.jpg </center> '''Професія вихователя дарує тобі широку до...) |
Yrvi (Обговорення • внесок) (- lowercase.js) |
||
Рядок 19: | Рядок 19: | ||
[[Файл:Фото Дошкільна освіта 1.jpg|міні|праворуч|250пкс|]] | [[Файл:Фото Дошкільна освіта 1.jpg|міні|праворуч|250пкс|]] | ||
− | == | + | == Вихователь дошкільного навчального закладу == |
− | + | Професійна діяльність дошкільного педагога безпосередньо пов’язана з розвитком суспільства. У сучасних умовах, коли освіта набуває високого статусу вже зі своєї першої ланки – дошкільної, зростає роль педагога-вихователя. | |
− | + | У державному класифікаторі України «Класифікація видів економічної діяльності» ДК 009 – 96 (Секція М. Група, клас 80. Освіта) та Державному класифікаторі професій – ДК 003 – 95 визначено кваліфікації фахівців та сферу їх професійного призначення. Згідно з даними класифікаторів спеціальність «Дошкільне виховання» представлена в Україні кваліфікаціями: | |
− | * | + | * Вихователь дітей дошкільного віку; |
− | * | + | * Вихователь дітей дошкільного віку з правом проведення занять іноземною мовою; |
− | * | + | * Вихователь дітей дошкільного віку в суспільних закладах освіти та в сім'ї. Гувернер; |
− | * | + | * Вихователь дітей дошкільного віку. Практичний психолог в дошкільних закладах освіти; |
− | * | + | * Вихователь дітей дошкільного віку. Логопед; |
− | * | + | * Вихователь дітей дошкільного віку. Хореограф дошкільного закладу освіти; |
− | * | + | * Вихователь дітей дошкільного віку. Організатор з фізичного виховання дітей дошкільного віку; |
− | * | + | * Вихователь дітей дошкільного віку. Організатор зображувальної діяльності дітей дошкільного віку; |
− | * | + | * Вихователь дітей дошкільного віку. Соціальний педагог; |
− | * | + | * Вихователь дітей дошкільного віку. Вчитель початкової школи. |
− | + | == Додаткові спеціалізації в Київському університеті імені Бориса Грінченка == | |
− | + | У [[КМПУ|Київському університеті імені Бориса Грінченка]] в [[Педагогічний інститут|Педагогічному інституті]] за напрямом підготовки 6.010101 «Дошкільна освіта» ОКР «бакалавр» запроваджено додаткові '''спеціалізації''', а саме: | |
− | * | + | * фізична культура, |
− | * | + | * образотворче мистецтво, |
− | * | + | * іноземна мова, |
− | * | + | * інформатика, |
− | * | + | * соціальне гувернерство, |
+ | |||
+ | * практична психологія. | ||
+ | |||
+ | == Наш випускник може обіймати такі посади == | ||
+ | |||
+ | * вихователь дошкільного навчального закладу; | ||
+ | |||
+ | * учитель першого класу; | ||
+ | |||
+ | * вихователь дітей дошкільного віку в інтернатному закладі; | ||
+ | |||
+ | * вихователь дітей дошкільного віку у дитячому санаторії; | ||
+ | |||
+ | * вихователь дітей дошкільного віку в сім’ї (соціальний гувернер); | ||
+ | |||
+ | * учитель іноземної мови в ДНЗ; | ||
+ | |||
+ | * організатор образотворчої діяльності дітей дошкільного віку; | ||
+ | |||
+ | * логопед в ДНЗ; | ||
+ | |||
+ | * інструктор фізичного виховання в ДНЗ; | ||
+ | |||
+ | * організатор (менеджер) дошкільної освіти (ОКР "спеціаліст"); | ||
+ | |||
+ | * викладач дошкільної педагогіки і психології у ВНЗ (ОКР "магістр"). | ||
+ | |||
+ | == Навчальні дисципліни == | ||
+ | |||
+ | У структурі фахової підготовки бакалаврів із дошкільної освіти значне місце займає інноваційний зміст навчальних дисциплін, а саме, варіативну складову навчального плану складають такі дисципліни: | ||
+ | |||
+ | * інформаційні технології в дошкільній освіті; | ||
+ | |||
+ | * основи корекційної педагогіки; | ||
+ | |||
+ | * дитяча практична психологія; | ||
+ | |||
+ | * психодіагностика; | ||
+ | |||
+ | * українознавство; | ||
+ | |||
+ | * актуальні проблеми виховання в сучасній сім’ї; | ||
+ | |||
+ | * психологія сім’ї; | ||
+ | |||
+ | * технології індивідуального (особистісного) виховання дітей; | ||
+ | |||
+ | * сучасні системи дошкільної освіти; | ||
+ | |||
+ | * підготовка дитини до школи; | ||
+ | |||
+ | * організація фізичного виховання в ДНЗ; | ||
+ | |||
+ | * масаж і лікувальна гімнастика; | ||
+ | |||
+ | * гімнастика з методикою навчання; | ||
+ | |||
+ | * рухливі ігри і спортивні ігри; | ||
+ | |||
+ | * плавання з методикою навчання; | ||
+ | |||
+ | * практичний курс англійської мови; | ||
+ | |||
+ | * теоретичні основи англійської мови; | ||
+ | |||
+ | * методика навчання дітей англійської мови; | ||
+ | |||
+ | * організація студійної роботи з дітьми; | ||
+ | |||
+ | * декоративно-оформлювальні роботи; | ||
+ | |||
+ | * малюнок, живопис; | ||
+ | |||
+ | * теорія та історія соціального виховання; | ||
+ | |||
+ | * соціальна педагогіка; | ||
+ | |||
+ | * соціальна психологія; | ||
+ | |||
+ | * психотерапія; | ||
+ | |||
+ | * основи соціалізації особистості; | ||
+ | |||
+ | * основи сценарної роботи соціального педагога; | ||
+ | |||
+ | * технологія роботи соціального гувернера. | ||
+ | |||
+ | Для випускника з дипломом бакалавра за напрямом підготовки «Дошкільна освіта», який отримує кваліфікацію «Вихователь дітей дошкільного віку», основними фаховими уміннями є уміння з організації життя і діяльності дітей в умовах дошкільного навчального закладу (ДНЗ) та здійснення їх навчання і виховання, а також спеціальні вміння з додаткової спеціалізації – вчитель іноземної мови, логопед, практичний психолог тощо. | ||
+ | |||
+ | '''Випускники-бакалаври можуть продовжувати навчання в [[КМПУ|Київському університеті імені Бориса Грінченка]] в [[Педагогічний інститут|Педагогічному інституті]] за ОКР "спеціаліст" і "[[магістр]]".''' | ||
+ | |||
+ | Для випускника з дипломом спеціаліста основними фаховими уміннями є методичні, організаційні та дослідницькі уміння творчого характеру, що обумовлені сферою його професійного призначення: організатор (менеджер) дошкільної освіти. | ||
+ | |||
+ | Для [[магістр|магістра]], який отримує кваліфікацію «Викладач дошкільної педагогіки і психології» основними є уміння викладацької, просвітницької та наукової діяльності. | ||
[[Файл:Фото_3_Практична_психологія1.jpg|міні|праворуч|250пкс|]] | [[Файл:Фото_3_Практична_психологія1.jpg|міні|праворуч|250пкс|]] | ||
− | == Установи, де можуть | + | == Установи, де можуть працювати випускники із напряму підготовки (спеціальності) "Дошкільна освіта" == |
* Дошкільні навчальні заклади різних типів і форм власності. | * Дошкільні навчальні заклади різних типів і форм власності. | ||
Рядок 71: | Рядок 165: | ||
* Сім'ї. | * Сім'ї. | ||
+ | * Районні (міські) відділи освіти (ОКР "спеціаліст"). | ||
+ | |||
+ | * Вищі навчальні заклади (ОКР "магістр"). | ||
== Підготовка фахівців із дошкільної освіти == | == Підготовка фахівців із дошкільної освіти == | ||
Рядок 85: | Рядок 182: | ||
[[Категорія:Напрями (спеціальності) підготовки фахівців в Педагогічному інституті КУ імені Бориса Грінченка]] | [[Категорія:Напрями (спеціальності) підготовки фахівців в Педагогічному інституті КУ імені Бориса Грінченка]] | ||
[[Категорія:Дошкільна освіта]] | [[Категорія:Дошкільна освіта]] | ||
+ | [[Категорія:Дошкільне виховання]] |
Версія за 09:09, 11 квітня 2011
Професія вихователя дарує тобі широку доброзичливу усмішку - жодна людина на світі не може посміхатися, як Ти!
Жоден космонавт на світі не витримає таких навантажень.
Жоден учений не зробить стільки відкриттів!
Жодна модель світу не зрівняється з Тобою в костюмі Весни чи Снігуроньки.
Мистецтвом перевтілення Ти володієш так само, як артист театру і кіно.
От тому - з усіх професій на світі Ти вибрав головну:
Ти - ВИХОВАТЕЛЬ!
Які в тебе професійні перспективи?
Вихователь дошкільного навчального закладу
Професійна діяльність дошкільного педагога безпосередньо пов’язана з розвитком суспільства. У сучасних умовах, коли освіта набуває високого статусу вже зі своєї першої ланки – дошкільної, зростає роль педагога-вихователя.
У державному класифікаторі України «Класифікація видів економічної діяльності» ДК 009 – 96 (Секція М. Група, клас 80. Освіта) та Державному класифікаторі професій – ДК 003 – 95 визначено кваліфікації фахівців та сферу їх професійного призначення. Згідно з даними класифікаторів спеціальність «Дошкільне виховання» представлена в Україні кваліфікаціями:
- Вихователь дітей дошкільного віку;
- Вихователь дітей дошкільного віку з правом проведення занять іноземною мовою;
- Вихователь дітей дошкільного віку в суспільних закладах освіти та в сім'ї. Гувернер;
- Вихователь дітей дошкільного віку. Практичний психолог в дошкільних закладах освіти;
- Вихователь дітей дошкільного віку. Логопед;
- Вихователь дітей дошкільного віку. Хореограф дошкільного закладу освіти;
- Вихователь дітей дошкільного віку. Організатор з фізичного виховання дітей дошкільного віку;
- Вихователь дітей дошкільного віку. Організатор зображувальної діяльності дітей дошкільного віку;
- Вихователь дітей дошкільного віку. Соціальний педагог;
- Вихователь дітей дошкільного віку. Вчитель початкової школи.
Додаткові спеціалізації в Київському університеті імені Бориса Грінченка
У Київському університеті імені Бориса Грінченка в Педагогічному інституті за напрямом підготовки 6.010101 «Дошкільна освіта» ОКР «бакалавр» запроваджено додаткові спеціалізації, а саме:
- фізична культура,
- образотворче мистецтво,
- іноземна мова,
- інформатика,
- соціальне гувернерство,
- практична психологія.
Наш випускник може обіймати такі посади
- вихователь дошкільного навчального закладу;
- учитель першого класу;
- вихователь дітей дошкільного віку в інтернатному закладі;
- вихователь дітей дошкільного віку у дитячому санаторії;
- вихователь дітей дошкільного віку в сім’ї (соціальний гувернер);
- учитель іноземної мови в ДНЗ;
- організатор образотворчої діяльності дітей дошкільного віку;
- логопед в ДНЗ;
- інструктор фізичного виховання в ДНЗ;
- організатор (менеджер) дошкільної освіти (ОКР "спеціаліст");
- викладач дошкільної педагогіки і психології у ВНЗ (ОКР "магістр").
Навчальні дисципліни
У структурі фахової підготовки бакалаврів із дошкільної освіти значне місце займає інноваційний зміст навчальних дисциплін, а саме, варіативну складову навчального плану складають такі дисципліни:
- інформаційні технології в дошкільній освіті;
- основи корекційної педагогіки;
- дитяча практична психологія;
- психодіагностика;
- українознавство;
- актуальні проблеми виховання в сучасній сім’ї;
- психологія сім’ї;
- технології індивідуального (особистісного) виховання дітей;
- сучасні системи дошкільної освіти;
- підготовка дитини до школи;
- організація фізичного виховання в ДНЗ;
- масаж і лікувальна гімнастика;
- гімнастика з методикою навчання;
- рухливі ігри і спортивні ігри;
- плавання з методикою навчання;
- практичний курс англійської мови;
- теоретичні основи англійської мови;
- методика навчання дітей англійської мови;
- організація студійної роботи з дітьми;
- декоративно-оформлювальні роботи;
- малюнок, живопис;
- теорія та історія соціального виховання;
- соціальна педагогіка;
- соціальна психологія;
- психотерапія;
- основи соціалізації особистості;
- основи сценарної роботи соціального педагога;
- технологія роботи соціального гувернера.
Для випускника з дипломом бакалавра за напрямом підготовки «Дошкільна освіта», який отримує кваліфікацію «Вихователь дітей дошкільного віку», основними фаховими уміннями є уміння з організації життя і діяльності дітей в умовах дошкільного навчального закладу (ДНЗ) та здійснення їх навчання і виховання, а також спеціальні вміння з додаткової спеціалізації – вчитель іноземної мови, логопед, практичний психолог тощо.
Випускники-бакалаври можуть продовжувати навчання в Київському університеті імені Бориса Грінченка в Педагогічному інституті за ОКР "спеціаліст" і "магістр".
Для випускника з дипломом спеціаліста основними фаховими уміннями є методичні, організаційні та дослідницькі уміння творчого характеру, що обумовлені сферою його професійного призначення: організатор (менеджер) дошкільної освіти.
Для магістра, який отримує кваліфікацію «Викладач дошкільної педагогіки і психології» основними є уміння викладацької, просвітницької та наукової діяльності.
Установи, де можуть працювати випускники із напряму підготовки (спеціальності) "Дошкільна освіта"
- Дошкільні навчальні заклади різних типів і форм власності.
- Районні навчально-методичні центри.
- Різноманітні профільні консультативні установи.
- Сім'ї.
- Районні (міські) відділи освіти (ОКР "спеціаліст").
- Вищі навчальні заклади (ОКР "магістр").
Підготовка фахівців із дошкільної освіти
У Київському університеті імені Бориса Грінченка фахівців за напрямом (спеціальністю) „Дошкільна освіта” освітньо-кваліфікаційних рівнів "бакалавр", "спеціаліст" і "магістр" (денна і заочна форми навчання) готують в Педагогічному інституті.
З Правила вступу до Київського університету імені Бориса Грінченка та іншою важливою інформацією про навчання можна познайомитися на сторінці Вступник-2011 порталу Київського університету імені Бориса Грінченка та Педагогічного інституту