Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки
Yrvi (Обговорення • внесок) |
Yrvi (Обговорення • внесок) |
||
Рядок 23: | Рядок 23: | ||
'''Вчений секретар інституту''': Дригус Марія Трохимівна, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник. | '''Вчений секретар інституту''': Дригус Марія Трохимівна, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник. | ||
+ | == Основні напрями роботи == | ||
+ | |||
+ | Діяльність Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України спрямована на дослідження фундаментальних теоретико-методологічних проблем психологічної науки, розробку актуальних прикладних питань, що потребують ґрунтовного психологічного забезпечення. | ||
+ | |||
+ | Можна виділити такі основні напрями досліджень: | ||
+ | |||
+ | #Теоретико-методологічні засади психологічної науки | ||
+ | #Психологія особистості. Соціальна психологія | ||
+ | #Психологія навчання та виховання | ||
+ | #Психолого-педагогічні основи творчості та обдарованості | ||
+ | #Практична психологія | ||
+ | #Психологія професійної освіти, організаційна психологія та психологія праці | ||
+ | #Вікова психологія та фізіологія. Психологія здорового способі життя | ||
+ | |||
+ | == Основні наукові теми == | ||
+ | |||
+ | До пріоритетних завдань, які розв'язують науковці інституту, передусім відноситься дослідження психологічних проблем навчання, виховання і психічного розвитку особистості в умовах трансформаційних процесів, що відбуваються у сучасному суспільстві. | ||
+ | |||
+ | В Інституті розробляються такі наукові теми: | ||
+ | |||
+ | * дослідження теоретико-методологічних засад генетичної психології; | ||
+ | |||
+ | * розробка психологічного забезпечення розвитку особистості в системі безперервної освіти; | ||
+ | |||
+ | * вивчення особливостей соціалізації учнів та молоді в умовах трансформації суспільства, розвитку їх громадянської спрямованості; | ||
+ | |||
+ | * дослідження психологічних механізмів гуманістично орієнтованих освітніх процесів та основних шляхів їх удосконалення; | ||
+ | |||
+ | * дослідження психологічних механізмів навчання та особливостей їх дії в умовах навчання за новими інформаційними технологіями; | ||
+ | |||
+ | * розробка принципів та шляхів психофізичного забезпечення педагогічної діяльності; | ||
+ | |||
+ | * визначення норм психічного та фізичного розвитку учнів на різних етапах онтогенезу; | ||
+ | |||
+ | * визначення провідних базових компонентів психічного розвитку дітей в умовах використання дошкільними закладами різних інноваційних технологій; | ||
+ | |||
+ | * дослідження особистісної генези школярів з різною успішністю; | ||
+ | |||
+ | * розробка діагностико-корекційних методик індивідуального розвитку учнів. | ||
+ | |||
+ | Важливим завданням, на яке спрямована діяльність інституту, є також розробка теоретико-методологічних засад психологічної науки з урахуванням сучасних світових тенденцій її розвитку. З-поміж досліджень цього спрямування слід, передусім, виділити такі: | ||
+ | |||
+ | * вивчення основних чинників становлення вітчизняної психології у другому тисячолітті та здійснення прогностичного аналізу розвитку української психології на початку ХХІ століття; | ||
+ | |||
+ | * дослідження психологічних закономірностей розуміння та інтерпретації особистого досвіду з метою поглиблення психологічних знань про особливості розвитку особистості, формування її здатності до розуміння себе та інших людей; | ||
+ | |||
+ | * обґрунтування методологічних та теоретичних засад прогнозування розвитку творчого потенціалу особистості і вивчення психологічних особливостей творчої діяльності в складних та екстремальних умовах; | ||
+ | |||
+ | * визначення провідних чинників етнопсихогенези українців та з'ясування закономірностей і механізмів трансформації зовнішніх етнопсихологічних чинників у внутрішні особистісні утворення; | ||
+ | |||
+ | * виявлення умов оптимальної взаємодії онто-, філо-, та культурогенетичних детермінант психіки людини на різних рівнях становлення особистості; | ||
+ | |||
+ | * розробка концепції інформаційно-довідкового забезпечення психологічної науки. | ||
+ | |||
+ | Серед завдань, спрямованих на дослідження актуальних прикладних проблем психологічної науки, слід, насамперед, відзначити такі: | ||
+ | |||
+ | * визначення теоретико-методичних засад сімейного консультування та психотерапії; | ||
+ | |||
+ | * дослідження психологічних умов діяльності в предметно-природному середовищі; | ||
+ | |||
+ | * визначення змісту, основних форм та психологічних особливостей підготовки практичних психологів до надання психологічної допомоги управлінському персоналу організацій; | ||
+ | |||
+ | * дослідження розвитку обдарованої особистості та вироблення системи роботи з нею на різних етапах життєвого циклу; | ||
+ | |||
+ | * визначення психологічних факторів соціальної дезадаптації неповнолітніх, основних її механізмів та особливостей розвитку школяра в умовах негативного впливу мікросоціального середовища. | ||
+ | |||
+ | == Лабораторії інституту == | ||
+ | |||
+ | * Історії психології ім. В.А.Роменця | ||
+ | |||
+ | * Методології та теорії психології | ||
+ | |||
+ | * Соціальної психології | ||
+ | |||
+ | * Загальної та етнічної психології | ||
+ | |||
+ | * Когнітивної психології | ||
+ | |||
+ | * Екологічної психології | ||
+ | |||
+ | * Психології особистості ім.П.Р.Чамати | ||
+ | |||
+ | * Психології дошкільника | ||
+ | |||
+ | * Психології соціально дезадаптованих неповнолітніх | ||
+ | |||
+ | * Психології навчання | ||
+ | |||
+ | * Нових інформаційних технологій навчання | ||
+ | |||
+ | * Організаійної психології | ||
+ | |||
+ | * Науково-психологічної інформації | ||
+ | |||
+ | * Психофізіології | ||
+ | |||
+ | * Психології творчості | ||
+ | |||
+ | * Психології обдарованості | ||
+ | |||
+ | * Психодіагностики | ||
+ | |||
+ | * Психотерапії та консультативної психології | ||
-------- | -------- | ||
− | Використана інформація з сайту [http://www.psy-science.com.ua/PsInsUa.html|Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України] | + | '''Використана інформація з сайту''' [http://www.psy-science.com.ua/PsInsUa.html|Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України] |
[[Категорія:Науково-дослідні інститути]] | [[Категорія:Науково-дослідні інститути]] | ||
[[Категорія:Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України]] | [[Категорія:Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України]] | ||
[[Категорія:Національна академія педагогічних наук України]] | [[Категорія:Національна академія педагогічних наук України]] |
Версія за 08:56, 8 квітня 2011
Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України - провідний науково-психологічний заклад України, який веде дослідницьку роботу в галузі загальної, вікової та педагогічної, соціальної, а також практичної психології, здійснює підготовку наукових кадрів через аспірантуру та докторантуру, веде консультативну та експертну діяльність.
Зміст |
Адреса
Україна, 01033, Київ-33, ул.Паньківська, 2.
Історія інституту
- Інститут психології засновано 1 жовтня 1945 року відповідно до постанови Ради Народних комісарів УРСР за № 1573.
- До 1992 року він був підпорядкований Міністерству освіти УРСР, а з 1992 року - Академії педагогічних наук України.
- Постановою Кабінету Міністрів України № 978 від 6 грудня 1995 року Інституту присвоєно ім'я видатного українського вченого-психолога, академіка Григорія Силовича Костюка, який був засновником і першим директором цього наукового закладу
Керівництво
Директор: Максименко Сергій Дмитрович, дійсний член НАПН України, доктор психологічних наук, професор;
Заступник директора з наукової роботи: Чепелєва Наталія Василівна, дійсний член НАПН України, доктор психологічних наук, професор;
Заступник директора з науково-експериментальної та організаційної роботи:Болтівець Сергій Іванович, доктор психологічних наук;
Вчений секретар інституту: Дригус Марія Трохимівна, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник.
Основні напрями роботи
Діяльність Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України спрямована на дослідження фундаментальних теоретико-методологічних проблем психологічної науки, розробку актуальних прикладних питань, що потребують ґрунтовного психологічного забезпечення.
Можна виділити такі основні напрями досліджень:
- Теоретико-методологічні засади психологічної науки
- Психологія особистості. Соціальна психологія
- Психологія навчання та виховання
- Психолого-педагогічні основи творчості та обдарованості
- Практична психологія
- Психологія професійної освіти, організаційна психологія та психологія праці
- Вікова психологія та фізіологія. Психологія здорового способі життя
Основні наукові теми
До пріоритетних завдань, які розв'язують науковці інституту, передусім відноситься дослідження психологічних проблем навчання, виховання і психічного розвитку особистості в умовах трансформаційних процесів, що відбуваються у сучасному суспільстві.
В Інституті розробляються такі наукові теми:
- дослідження теоретико-методологічних засад генетичної психології;
- розробка психологічного забезпечення розвитку особистості в системі безперервної освіти;
- вивчення особливостей соціалізації учнів та молоді в умовах трансформації суспільства, розвитку їх громадянської спрямованості;
- дослідження психологічних механізмів гуманістично орієнтованих освітніх процесів та основних шляхів їх удосконалення;
- дослідження психологічних механізмів навчання та особливостей їх дії в умовах навчання за новими інформаційними технологіями;
- розробка принципів та шляхів психофізичного забезпечення педагогічної діяльності;
- визначення норм психічного та фізичного розвитку учнів на різних етапах онтогенезу;
- визначення провідних базових компонентів психічного розвитку дітей в умовах використання дошкільними закладами різних інноваційних технологій;
- дослідження особистісної генези школярів з різною успішністю;
- розробка діагностико-корекційних методик індивідуального розвитку учнів.
Важливим завданням, на яке спрямована діяльність інституту, є також розробка теоретико-методологічних засад психологічної науки з урахуванням сучасних світових тенденцій її розвитку. З-поміж досліджень цього спрямування слід, передусім, виділити такі:
- вивчення основних чинників становлення вітчизняної психології у другому тисячолітті та здійснення прогностичного аналізу розвитку української психології на початку ХХІ століття;
- дослідження психологічних закономірностей розуміння та інтерпретації особистого досвіду з метою поглиблення психологічних знань про особливості розвитку особистості, формування її здатності до розуміння себе та інших людей;
- обґрунтування методологічних та теоретичних засад прогнозування розвитку творчого потенціалу особистості і вивчення психологічних особливостей творчої діяльності в складних та екстремальних умовах;
- визначення провідних чинників етнопсихогенези українців та з'ясування закономірностей і механізмів трансформації зовнішніх етнопсихологічних чинників у внутрішні особистісні утворення;
- виявлення умов оптимальної взаємодії онто-, філо-, та культурогенетичних детермінант психіки людини на різних рівнях становлення особистості;
- розробка концепції інформаційно-довідкового забезпечення психологічної науки.
Серед завдань, спрямованих на дослідження актуальних прикладних проблем психологічної науки, слід, насамперед, відзначити такі:
- визначення теоретико-методичних засад сімейного консультування та психотерапії;
- дослідження психологічних умов діяльності в предметно-природному середовищі;
- визначення змісту, основних форм та психологічних особливостей підготовки практичних психологів до надання психологічної допомоги управлінському персоналу організацій;
- дослідження розвитку обдарованої особистості та вироблення системи роботи з нею на різних етапах життєвого циклу;
- визначення психологічних факторів соціальної дезадаптації неповнолітніх, основних її механізмів та особливостей розвитку школяра в умовах негативного впливу мікросоціального середовища.
Лабораторії інституту
- Історії психології ім. В.А.Роменця
- Методології та теорії психології
- Соціальної психології
- Загальної та етнічної психології
- Когнітивної психології
- Екологічної психології
- Психології особистості ім.П.Р.Чамати
- Психології дошкільника
- Психології соціально дезадаптованих неповнолітніх
- Психології навчання
- Нових інформаційних технологій навчання
- Організаійної психології
- Науково-психологічної інформації
- Психофізіології
- Психології творчості
- Психології обдарованості
- Психодіагностики
- Психотерапії та консультативної психології
Використана інформація з сайту психології імені Г.С. Костюка НАПН України