Ушинський Костянтин Дмитрович
Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки
(Створена сторінка: '''Ушинський Костянтин Дмитрович''' (2 березня 1824, Тула — 3 січня 1871, Одеса) — український та ...) |
|||
Рядок 1: | Рядок 1: | ||
'''Ушинський Костянтин Дмитрович''' (2 березня 1824, Тула — 3 січня 1871, Одеса) — український та російський педагог українського походження, один із засновників педагогічної науки в Росії. | '''Ушинський Костянтин Дмитрович''' (2 березня 1824, Тула — 3 січня 1871, Одеса) — український та російський педагог українського походження, один із засновників педагогічної науки в Росії. | ||
− | + | ||
+ | |||
+ | Народився 2 березня 1823 (1924) р. в м. Тулі в родині маломаєтного дворянина. Дитинство провів у с. Богданівці на Чернігівщині. Навчався в Новгород-Сіверській гімназії. У1844 р. закінчив юридичний факультет Московського університету. Працював спочатку виконуючим обов'язки професора Ярославського юридичного ліцею, потім урядовцем, займався літературною діяльністю. З 1854 по 1859 р. — викладач російської мови та інспектор Гатчинського сирітського інституту, з 1859 по 1862 р. — інспектор Смольного інституту шляхетних дівчат. За роки роботи у Смольному інституті здійснив великі організаційні реформи. | ||
+ | З 1862 по 1867 р. перебував у закордонному відрядженні для вивчення стану початкової і жіночої освіти та підготовки підручника з педагогіки. У цей час написав підручник для початкового навчання «Рідне слово» і «Керівництво до Рідного слова» для вчителів і батьків. Найвагомішим внеском у педагогічну науку є праці К. Ушинського «Людина як предмет виховання» та «Праця у її психічному і виховному значенні». | ||
+ | Думка про народність виховання є головною в педагогічній теорії К. Ушинського: система виховання дітей у кожній державі пов'язана з умовами історичного розвитку народу, вона розвиває і зміцнює в дітях найцінніші психологічні риси і моральні якості — патріотизм, національну гідність, любов до праці. Вчений наполягав на тому, що дитина з раннього віку має засвоювати елементи народної культури, опановувати рідну мову, ознайомлюватися з усною народною творчістю. Обґрунтував вимогу будувати навчально-виховну роботу з урахуванням вікових і психологічних особливостей дітей, систематично вивчати дітей у процесі виховання. Серед наук про людину виокремлював фізіологію і психологію, які дають педагогові систематичні знання про людський організм у його психічних виявах. Історична заслуга К. Ушинського полягає в тому, що він узагальнив психологічні засади дидактики: розробив основи дошкільного виховання. | ||
Рядок 6: | Рядок 10: | ||
[[Категорія:Українські психологи і педагоги]] | [[Категорія:Українські психологи і педагоги]] | ||
[[Категорія: Радянські психологи і педагоги]] | [[Категорія: Радянські психологи і педагоги]] | ||
− | |||
[[Категорія:Потребує доопрацювання]] | [[Категорія:Потребує доопрацювання]] |
Поточна версія на 22:39, 11 березня 2013
Ушинський Костянтин Дмитрович (2 березня 1824, Тула — 3 січня 1871, Одеса) — український та російський педагог українського походження, один із засновників педагогічної науки в Росії.
Народився 2 березня 1823 (1924) р. в м. Тулі в родині маломаєтного дворянина. Дитинство провів у с. Богданівці на Чернігівщині. Навчався в Новгород-Сіверській гімназії. У1844 р. закінчив юридичний факультет Московського університету. Працював спочатку виконуючим обов'язки професора Ярославського юридичного ліцею, потім урядовцем, займався літературною діяльністю. З 1854 по 1859 р. — викладач російської мови та інспектор Гатчинського сирітського інституту, з 1859 по 1862 р. — інспектор Смольного інституту шляхетних дівчат. За роки роботи у Смольному інституті здійснив великі організаційні реформи.
З 1862 по 1867 р. перебував у закордонному відрядженні для вивчення стану початкової і жіночої освіти та підготовки підручника з педагогіки. У цей час написав підручник для початкового навчання «Рідне слово» і «Керівництво до Рідного слова» для вчителів і батьків. Найвагомішим внеском у педагогічну науку є праці К. Ушинського «Людина як предмет виховання» та «Праця у її психічному і виховному значенні».
Думка про народність виховання є головною в педагогічній теорії К. Ушинського: система виховання дітей у кожній державі пов'язана з умовами історичного розвитку народу, вона розвиває і зміцнює в дітях найцінніші психологічні риси і моральні якості — патріотизм, національну гідність, любов до праці. Вчений наполягав на тому, що дитина з раннього віку має засвоювати елементи народної культури, опановувати рідну мову, ознайомлюватися з усною народною творчістю. Обґрунтував вимогу будувати навчально-виховну роботу з урахуванням вікових і психологічних особливостей дітей, систематично вивчати дітей у процесі виховання. Серед наук про людину виокремлював фізіологію і психологію, які дають педагогові систематичні знання про людський організм у його психічних виявах. Історична заслуга К. Ушинського полягає в тому, що він узагальнив психологічні засади дидактики: розробив основи дошкільного виховання.