Фурман Анатолій Васильович

Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки

(відмінності між версіями)
Перейти до: навігація, пошук
(Створена сторінка: '''Фурман Анатолій Васильович''' (*6 лютого 1957) — український психолог. Доктор психологічни...)
 
 
Рядок 1: Рядок 1:
'''Фурман Анатолій Васильович''' (*6 лютого 1957) — український психолог. Доктор психологічних наук (1994), кандидат педагогічних наук (1984), професор (1998), академік АН ВШ України (2002), візитний професор Саскачеванського університету (Канада, 1997), член Національної спілки журналістів України (2001), головний редактор журналу «Психологія і суспільство» (з 2000), директор НДІ методології та економіки вищої освіти, завідувач кафедри соціальної роботи юридичного факультету Тернопільського національного економічного університету.
+
'''Фурман Анатолій Васильович''' - відомий учений-психолог. Доктор психологічних наук, професор. Академік АН ВШ України з 2002 р.
  
  
'''Провідні теми наукової творчості:''' психологічна теорія навчальних проблемних ситуацій, експериментальна модель шкільної соціально-психологічної служби, психодіагностика інтелекту та особистості, теорія освітньої діяльності, вітакультурна методологія, інноваційна оргтехнологія модульно-розвивальної освіти, фундаментальний соціально-психологічний експеримент, психокультура української ментальності, система професійного методологування.
+
Народився 06.02.1957 у с. Криві Коліна Тальнівського р-ну на Черкащині. Закінчив Корсунь-Шевченківське педучилище ім.Т.Шевченка (1976 р.), Київський педагогічний ін-т ім. М.Горького з відзнакою (загальнотехнічний ф-т, 1980 р.), аспірантуру цього ін-ту (1982 р.). Працював учителем і заступником директора Жулянської середньої школи Києво-Святошинського району (1980–1985 рр.), старшим і провідним науковим співробітником НДІ психології МО України (1986–1993 рр.), зав. кафедри експериментальних систем освіти Державної академії керівних кадрів освіти МО України (1994–99 рр.). З 1999 р. – директор Ін-ту експериментальних систем освіти, а з 2003 р. – також зав. кафедри соціальної роботи Тернопільського національного економічного ун-ту. З 2007 до 2008 р. – завідувач кафедри соціальної роботи Кримського гуманітарного ун-ту (м. Ялта). Директор НДІ методології та економіки вищої освіти Тернопільського національного економічного ун-ту. Кандидат педагогічних наук (1984 р.), доктор психологічних наук (1994 р.), професор (1998 р.).
 +
Коло наукових інтересів – соціологія і [[Психологія|психологія]] суспільства, методологія миследіяльності і культуротворення, теорія і практика наукового проектування соціосистем, сучасних засобів експериментування і навчання. Автор інноваційного проекту модульно-розвивальної системи національної [[Освіта|освіти]], що з 1992 р. реалізується у 200 загальноосвітніх школах України як фундаментальний соціально-психологічний експеримент, а також низки оригінальних наукових [[Концепція|концепцій]] навчально-методичного спрямування.
 +
Автор біля 300 наукових праць загальним обсягом понад 350 др. арк., у т.ч. 11 монографій та 12 навчальних посібників, 37 брошур, понад 100 статей, 10 перекладів, 2 поетичних збірок («Золоті джерела кохання», «Світовид»).
 +
Підготував 7 кандидатів педагогічних наук та 10 кандидатів психологічних наук.
 +
Візитний професор Саскачеванського ун-ту (Канада, 1997), член Національної спілки журналістів України (2001), головний редактор журналу «Психологія і суспільство» (з 2000 р.). Член двох спеціалізованих рад із психології, член редакційної колегії журналів «Рідна школа», «Освіта і [[Управління|управління]]», «Психологічний журнал», «Соціальні технології».
 +
Нагороджений знаком «Відмінник освіти України» (1997), Почесною грамотою МОН України (2006 р.), знаком «Відмінний прикордонник» (ІІ ст.) Державної прикордонної служби України (2006), Почесною грамотою МОН АР Крим (2008 р.).
 +
Академік-секретар відділення педагогіки і психології АН ВШ України у 2004-2007 рр.
  
  
<center>'''Біографія'''</center>
+
Проф. Фурман А.В. є автором 245 наукових праць загальним обсягом 323 др. арк., у т.ч. 9 монографій та 11 навчальних посібників, 37 брошур, 99 статей, 10 перекладів, однієї поетичної збірки. Найважливіші праці: Проблемні ситуації в навчанні. – Київ: Рад. шк., 1991. – 191 с.; Вступ до шкільної практичної психології. – Київ–Донецьк: Ровесник, 1993. – 52 с.; Психодіагностика інтелекту в системі диференціації навчання. – Київ: Освіта, 1993 – 224 с.; Вступ до методології проблемного навчання. – Київ–Донецьк: Ровесник, 1993. – 80 с.; Принцип модульності в історії освіти. – Київ: УІПКККО, 1995. – 85 с. (у співавт. з В.О. Огнев’юком); Педагогічне керівництво пошуковою пізнавальною активністю школярів. – Київ: Зодіак-ЕКО, 1996. – 112 с. (у співавт. з Б.Г. Скоморовським); Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. – Київ: Правда Ярославичів, 1997. – 340 с.; Соціально-психологічна експертиза модульно-розвивальних занять у школі. – Київ: Правда Ярославичів, 1999. – 56 с.; Психодіагностика особистісної адаптованості. – Тернопіль: Економічна думка, 2000. – 197 с.; Психокультура української ментальності. – Тернопіль: Економічна думка, 2002. – 132 с.; Теорія і практика розвивального підручника. – Тернопіль: Економічна думка, 2004. – 288 с.; Основи гендерної рівності. – Тернопіль: Економічна думка, 2005. – 168 с. (у співавт. з Т.Л. Надвиничною); Психологія Я-концепції. – Львів: Новий світ – 2000, 2006. – 360 с. (у співавт. з О.Є. Гуменюк); Ідея професійного методологування. – Тернопіль: Економічна думка, 2006. – 180 с.; Системна диференціація навчання: концепція, теорія, технологія // Освіта і управління. – 1997. – Т.1, №2. – С. 37–67; Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. – 2001. – №3. – С. 105–144; 2002. – №3–4. – С. 20–59; Розвивальна діагностика психологічної грамотності педагога. Тест “Хто підніме папірець?” // Психологія і суспільство. – 2002. – №1. – С. 119–152; Система інноваційної освітньої діяльності модульно-розвивальної школи та її комплексна експертиза  // Психологія і суспільство. – 2005. – №3. – С. 29–75; Модульно-розвивальна організація миследіяльності – схема професійного методологування // Психологія і суспільство. 2005. – №4. – С. 40–69; Типологічний підхід у системі професійного методологування // Психологія і суспільство. – 2006. – №2. – С. 75–92; Методологічна план-карта освітології як синтетичної наукової дисципліни // Вітакультурний млин. – 2006. – Модуль 4. – С. 4–18 та ін.
 
+
Народився у с. Криві Коліна Тальнівського району на Черкащині. Закінчив Корсунь-Шевченківське педагогічне училище імені Тараса Шевченка (1976), Київський педагогічний інститут імені О. Горького з відзнакою, загальнотехнічний факультет (1980), річну аспірантуру цього інституту (1982); працював учителем і заступником директора Жулянської середньої школи Києво-Святошинського району (1980—1985), старшим і провідним науковим співробітником НДІ психології МО України (1986—1993), завідувачем кафедри експериментальних систем освіти Державної академії керівних кадрів освіти МО України (м. Київ, 1994-99). У 1975 році виконав норми І розряду зі спортивної гімнастики.
+
 
+
З листопада 1999 року працює на посаді директора Інституту експериментальних систем освіти (нині — НДІ методології та економіки вищої освіти), а із серпня 2003 — також завідувачем кафедри соціальної роботи Тернопільського національного економічного університету (з перервою). У 2007-08 роках — завідувач кафедри психології Кримського гуманітарного університету, м. Ялта.
+
 
+
Підготував 17 кандидатів наук, зокрема, 7 кандидатів педагогічних наук — С. Ю. Мариньчак, Б. Г. Скоморовський, В. В. Мельник, Л. В. Зазуліна, Т. В. Семенюк, В. О. Коміссаров, Я. А. Костін, та 10 кандидатів психологічних наук — О. Є. Гуменюк, Г. О. Горбань, М. Б. Бригадир, Л. З. Ребуха, А. Н. Гірняк, І. С. Ревасевич, Я. М. Бугерко, Т. Л. Надвинична, Н. Є. Ситнікова, О.Я. Шаюк. З 2004 року член Координаційної ради і Голова осередку громадського об'єднання «Всеукраїнська соціальна Рада» в Тернопільській області, є членом двох спеціалізованих рад із психології, а також членом редакційної колегії журналів «Рідна школа», «Освіта і управління», «Психологічний журнал», «Соціальні технології». З жовтня 2012 року - голова Тернопільського обласного відділення Соціологічної асоціації України.
+
 
+
Проф. Фурман А. В. є автором понад 250 наукових праць, у тому числі 9 монографій та 11 навчальних посібників, 42 брошур, понад ста статей, 12 перекладів, двох поетичних збірок.
+
Наукова школа
+
 
+
У 1994 році заснував наукову школу як дослідницький колектив, котрий реалізує авторську програму інноваційного розвитку національної системи освіти і соціогуманітарної науки засобами міждисциплінарного поєднання психологічних, соціологічних, педагогічних і методологічних знань, а з 2003 — ще й як науково-освітню групу однодумців, котрі займаються професійним методологуванням. З 1998 року — у різних куточках країни проводяться Щорічні зібрання авторської наукової школи, результати роботи яких висвітлюються у пресі. На сьогодні зміст діяльності наукової школи головно стосується розробки освітології як нового синтетичного напряму міждисциплінарних досліджень, що інтегрує авторські теорію освітньої діяльності, вітакультурну методологію, інноваційну оргтехнологію модульно-розвивального навчання і масовий соціально-психологічний експеримент. З 2000 візитівкою авторської наукової школи А. В. Фурмана є фаховий теоретико-методологічний часопис «Психологія і суспільство». З 2005 журнал виходить із додатком «Вітакультурний млин», що висвітлює зміст і форми роботи постійно діючого методологічного семінару при науковій школі.
+
<center>'''Нагороди'''</center>
+
 
+
Нагороджений знаком «Відмінник освіти України» (1997), Почесною грамотою МОН України (2006), нагрудним знаком «Відмінний прикордонник» (ІІ ст.) Державної прикордонної служби України (2006), Почесною грамотою МОН АР Крим (2008). Лауреат Загальнонаціональної громадської акції “Флагмани освіти і науки України” (2010).
+
  
  
Рядок 25: Рядок 17:
 
[[Категорія:Українські психологи і педагоги]]
 
[[Категорія:Українські психологи і педагоги]]
 
[[Категорія:Доктори психологічних наук]]
 
[[Категорія:Доктори психологічних наук]]
[[Категорія: Матеріал з Вікіпедії]]
 
 
[[Категорія:Потребує доопрацювання]]
 
[[Категорія:Потребує доопрацювання]]

Поточна версія на 18:19, 13 березня 2013

Фурман Анатолій Васильович - відомий учений-психолог. Доктор психологічних наук, професор. Академік АН ВШ України з 2002 р.


Народився 06.02.1957 у с. Криві Коліна Тальнівського р-ну на Черкащині. Закінчив Корсунь-Шевченківське педучилище ім.Т.Шевченка (1976 р.), Київський педагогічний ін-т ім. М.Горького з відзнакою (загальнотехнічний ф-т, 1980 р.), аспірантуру цього ін-ту (1982 р.). Працював учителем і заступником директора Жулянської середньої школи Києво-Святошинського району (1980–1985 рр.), старшим і провідним науковим співробітником НДІ психології МО України (1986–1993 рр.), зав. кафедри експериментальних систем освіти Державної академії керівних кадрів освіти МО України (1994–99 рр.). З 1999 р. – директор Ін-ту експериментальних систем освіти, а з 2003 р. – також зав. кафедри соціальної роботи Тернопільського національного економічного ун-ту. З 2007 до 2008 р. – завідувач кафедри соціальної роботи Кримського гуманітарного ун-ту (м. Ялта). Директор НДІ методології та економіки вищої освіти Тернопільського національного економічного ун-ту. Кандидат педагогічних наук (1984 р.), доктор психологічних наук (1994 р.), професор (1998 р.). Коло наукових інтересів – соціологія і психологія суспільства, методологія миследіяльності і культуротворення, теорія і практика наукового проектування соціосистем, сучасних засобів експериментування і навчання. Автор інноваційного проекту модульно-розвивальної системи національної освіти, що з 1992 р. реалізується у 200 загальноосвітніх школах України як фундаментальний соціально-психологічний експеримент, а також низки оригінальних наукових концепцій навчально-методичного спрямування. Автор біля 300 наукових праць загальним обсягом понад 350 др. арк., у т.ч. 11 монографій та 12 навчальних посібників, 37 брошур, понад 100 статей, 10 перекладів, 2 поетичних збірок («Золоті джерела кохання», «Світовид»). Підготував 7 кандидатів педагогічних наук та 10 кандидатів психологічних наук. Візитний професор Саскачеванського ун-ту (Канада, 1997), член Національної спілки журналістів України (2001), головний редактор журналу «Психологія і суспільство» (з 2000 р.). Член двох спеціалізованих рад із психології, член редакційної колегії журналів «Рідна школа», «Освіта і управління», «Психологічний журнал», «Соціальні технології». Нагороджений знаком «Відмінник освіти України» (1997), Почесною грамотою МОН України (2006 р.), знаком «Відмінний прикордонник» (ІІ ст.) Державної прикордонної служби України (2006), Почесною грамотою МОН АР Крим (2008 р.). Академік-секретар відділення педагогіки і психології АН ВШ України у 2004-2007 рр.


Проф. Фурман А.В. є автором 245 наукових праць загальним обсягом 323 др. арк., у т.ч. 9 монографій та 11 навчальних посібників, 37 брошур, 99 статей, 10 перекладів, однієї поетичної збірки. Найважливіші праці: Проблемні ситуації в навчанні. – Київ: Рад. шк., 1991. – 191 с.; Вступ до шкільної практичної психології. – Київ–Донецьк: Ровесник, 1993. – 52 с.; Психодіагностика інтелекту в системі диференціації навчання. – Київ: Освіта, 1993 – 224 с.; Вступ до методології проблемного навчання. – Київ–Донецьк: Ровесник, 1993. – 80 с.; Принцип модульності в історії освіти. – Київ: УІПКККО, 1995. – 85 с. (у співавт. з В.О. Огнев’юком); Педагогічне керівництво пошуковою пізнавальною активністю школярів. – Київ: Зодіак-ЕКО, 1996. – 112 с. (у співавт. з Б.Г. Скоморовським); Модульно-розвивальне навчання: принципи, умови, забезпечення. – Київ: Правда Ярославичів, 1997. – 340 с.; Соціально-психологічна експертиза модульно-розвивальних занять у школі. – Київ: Правда Ярославичів, 1999. – 56 с.; Психодіагностика особистісної адаптованості. – Тернопіль: Економічна думка, 2000. – 197 с.; Психокультура української ментальності. – Тернопіль: Економічна думка, 2002. – 132 с.; Теорія і практика розвивального підручника. – Тернопіль: Економічна думка, 2004. – 288 с.; Основи гендерної рівності. – Тернопіль: Економічна думка, 2005. – 168 с. (у співавт. з Т.Л. Надвиничною); Психологія Я-концепції. – Львів: Новий світ – 2000, 2006. – 360 с. (у співавт. з О.Є. Гуменюк); Ідея професійного методологування. – Тернопіль: Економічна думка, 2006. – 180 с.; Системна диференціація навчання: концепція, теорія, технологія // Освіта і управління. – 1997. – Т.1, №2. – С. 37–67; Теорія освітньої діяльності як метасистема // Психологія і суспільство. – 2001. – №3. – С. 105–144; 2002. – №3–4. – С. 20–59; Розвивальна діагностика психологічної грамотності педагога. Тест “Хто підніме папірець?” // Психологія і суспільство. – 2002. – №1. – С. 119–152; Система інноваційної освітньої діяльності модульно-розвивальної школи та її комплексна експертиза // Психологія і суспільство. – 2005. – №3. – С. 29–75; Модульно-розвивальна організація миследіяльності – схема професійного методологування // Психологія і суспільство. – 2005. – №4. – С. 40–69; Типологічний підхід у системі професійного методологування // Психологія і суспільство. – 2006. – №2. – С. 75–92; Методологічна план-карта освітології як синтетичної наукової дисципліни // Вітакультурний млин. – 2006. – Модуль 4. – С. 4–18 та ін.



Особисті інструменти
Ми в мережі
Реклама