Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка

Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки

(відмінності між версіями)
Перейти до: навігація, пошук
 
(2 проміжні версії одного користувача не показані)
Рядок 1: Рядок 1:
#Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка — один з найвідоміших серед вищих навчальних закладів освіти в Україні. Його родовід сягає сивої давнини — Чернігівського колегіуму, заснованого у 1700 р. за взірцем Києво-Могилянської академії. Колегіум відіграв важливу роль у становленні вищої педагогічної освіти на північному Лівобережжі України. Педагогічні ідеї його засновників Л.Барановича, І.Максимовича, А.Стаховського, І.Галятовського увійшли до скарбниці педагогічної думки і заклали підвалини вищої освіти.
+
'''Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка''' — один з найвідоміших серед вищих навчальних закладів освіти в Україні. Його родовід сягає сивої давнини — Чернігівського колегіуму, заснованого у 1700 р. за взірцем Києво-Могилянської академії. Колегіум відіграв важливу роль у становленні вищої педагогічної освіти на північному Лівобережжі України. Педагогічні ідеї його засновників Л.Барановича, І.Максимовича, А.Стаховського, І.Галятовського увійшли до скарбниці педагогічної думки і заклали підвалини вищої освіти.
Чернігівський колегіум
+
 
 +
== Історія ==
  
 
У 1786 році колегіум було реорганізовано в духовну семінарію, яка, як і її попередник, продовжила підготовку вчителів. Нові соціально-економічні умови і культурні запити суспільства привели на початку XX ст. до суттєвої перебудови системи педагогічної освіти. Естафету в підготовці вчителів перейняв Учительський інститут (1916), який розпочав свою діяльність як навчальний заклад вище середнього типу з словесно-історичним, фізико-математичним і природничо-географічним відділами. Новостворений навчальний заклад успадкував унікальну бібліотеку духовної семінарії. Крім того, в його стінах продовжили роботу найдосвідченіші викладачі семінарії.
 
У 1786 році колегіум було реорганізовано в духовну семінарію, яка, як і її попередник, продовжила підготовку вчителів. Нові соціально-економічні умови і культурні запити суспільства привели на початку XX ст. до суттєвої перебудови системи педагогічної освіти. Естафету в підготовці вчителів перейняв Учительський інститут (1916), який розпочав свою діяльність як навчальний заклад вище середнього типу з словесно-історичним, фізико-математичним і природничо-географічним відділами. Новостворений навчальний заклад успадкував унікальну бібліотеку духовної семінарії. Крім того, в його стінах продовжили роботу найдосвідченіші викладачі семінарії.
Рядок 18: Рядок 19:
 
В університеті склалася система наукової роботи. Наукові творчі колективи в галузі математичного аналізу, біохімії, фізики рідких кристалів, астрономії, історії, філософії, методики викладання фізико-математичних дисциплін мають широке міжнародне, визнання. На базі університету проводяться різнопланові наукові, міжнародні, всеукраїнські та регіональні конференції. Створено Астрономічний науково-дослідний центр. На історичному факультеті працює Чернігівський сектор польової археографії Інституту археографії та джерелознавства імені М. Г. Грушевського НАН України.
 
В університеті склалася система наукової роботи. Наукові творчі колективи в галузі математичного аналізу, біохімії, фізики рідких кристалів, астрономії, історії, філософії, методики викладання фізико-математичних дисциплін мають широке міжнародне, визнання. На базі університету проводяться різнопланові наукові, міжнародні, всеукраїнські та регіональні конференції. Створено Астрономічний науково-дослідний центр. На історичному факультеті працює Чернігівський сектор польової археографії Інституту археографії та джерелознавства імені М. Г. Грушевського НАН України.
  
Університет має сучасну матеріальну базу: три навчальні і один спортивний корпуси, біля 20 комп'ютерних класів, Астрономічну обсерваторію та планетарій. Книжковий фонд університетської бібліотеки нараховує понад 750 тис. одиниць. Створено редакційно-видавничий центр. Університет має періодичні наукові видання з 5 фахів. До послуг студентів 3 гуртожитки, спортивний корпус, студентський санаторій-профілакторій.
+
== Структура університету ==
Сучасна структура університету
+
  
 
До складу університету входять такі основні підрозділи:
 
До складу університету входять такі основні підрозділи:
  
    Фізико-математичний факультет з власним планетарієм
+
#Фізико-математичний факультет з власним планетарієм
    Технологічний факультет
+
#Технологічний факультет
    Інститут історії, етнології та правознавства ім. О.М. Лазаревського
+
#Інститут історії, етнології та правознавства ім. О.М. Лазаревського
    Факультет фізичного виховання
+
#Факультет фізичного виховання
    Факультет початкового навчання
+
#Факультет початкового навчання
    Хіміко-біологічний факультет
+
#Хіміко-біологічний факультет
    Психолого-педагогічний факультет
+
#Психолого-педагогічний факультет
    Філологічний факультет
+
#Філологічний факультет
    Заочне відділення
+
#Заочне відділення
    Астрономічний науково-дослідний центр
+
#Астрономічний науково-дослідний центр
    Редакційно-видавничий відділ
+
#Редакційно-видавничий відділ
    Бібліотека
+
#Бібліотека
    Система довузівської підготовки
+
#Система довузівської підготовки
    2 спеціалізовані Вчені ради по захисту кандидатських дисертацій (з історії України та з професійного навчання)
+
#2 спеціалізовані Вчені ради по захисту кандидатських дисертацій (з історії України та з професійного навчання)
 +
 
 +
== Інформація ==
 +
 
 +
Офіційний сайт: [http://chnpu.edu.ua/]
  
6 тисяч студентів стаціонару та заочного відділення; 27 спеціальностей і спеціалізацій.
 
  
Офіційний сайт: chnpu.edu.ua
+
[[Категорія:ВНЗ України]]

Поточна версія на 06:53, 8 листопада 2012

Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка — один з найвідоміших серед вищих навчальних закладів освіти в Україні. Його родовід сягає сивої давнини — Чернігівського колегіуму, заснованого у 1700 р. за взірцем Києво-Могилянської академії. Колегіум відіграв важливу роль у становленні вищої педагогічної освіти на північному Лівобережжі України. Педагогічні ідеї його засновників Л.Барановича, І.Максимовича, А.Стаховського, І.Галятовського увійшли до скарбниці педагогічної думки і заклали підвалини вищої освіти.

Історія

У 1786 році колегіум було реорганізовано в духовну семінарію, яка, як і її попередник, продовжила підготовку вчителів. Нові соціально-економічні умови і культурні запити суспільства привели на початку XX ст. до суттєвої перебудови системи педагогічної освіти. Естафету в підготовці вчителів перейняв Учительський інститут (1916), який розпочав свою діяльність як навчальний заклад вище середнього типу з словесно-історичним, фізико-математичним і природничо-географічним відділами. Новостворений навчальний заклад успадкував унікальну бібліотеку духовної семінарії. Крім того, в його стінах продовжили роботу найдосвідченіші викладачі семінарії.

У 1919 р. інститут зробив свій перший випуск — 13 чол. і був реорганізований у педагогічний з чотирирічним строком навчання.

І в подальші роки в залежності від завдань, які стояли перед суспільством і школою, інститут неодноразово реорганізовувався (інститут народної освіти — 1920 р., інститут соціального виховання — 1930 р., педагогічний — 1933 р., учительський — 1935 р., об'єднаний учительський і педагогічний ? 1939 р.). У 1954 р., за рішенням Колегії Міністерства освіти УРСР, реорганізується в педагогічний і діє аж до 13 березня 1998 р., до надання йому нового статусу Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Указом Президента України В.А.Ющенка від 8 січня 2010 р. вищому навчальному закладу, "ураховуючи загальнодержавне і міжнародне визнання результатів діяльності Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г.Шевченка", присвоєно статус національного. Нова назва - Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г.Шевченка.[1]

Серед випускників ЧНПУ ім. Т. Г. Шевченка — вчителі, педагоги, вихователі, керівники шкіл, державних установ, діячі науки, техніки, культури. Серед них-відомий український письменник Олекса Десняк (О. Г. Руденко) доктори педагогічних наук, професори О. Г. Богданов та І. І. Стебун; доктори історичних наук, професори В. А. Дядиченко і Ф. Є. Лось; доктор філософських наук, професор Ф. Я. Москаленко; колишній заступник міністра освіти УРСР П. А. Миргородський та багато інших діячів.

Велика заслуга у відродженні і становленні інституту в післявоєнний період належить професору В. М. Костарчуку, який очолював вуз понад чверть століття.

Навчально-виховний процес забезпечують 40 кафедр, понад 70 % професорсько-викладацького складу яких — доктори наук і професори, кандидати наук і доценти.

Підготовка педагогічних працівників освітньо-кваліфікаційного рівня «Магістр» здійснюється на всіх факультетах ЧНПУ.

В університеті склалася система наукової роботи. Наукові творчі колективи в галузі математичного аналізу, біохімії, фізики рідких кристалів, астрономії, історії, філософії, методики викладання фізико-математичних дисциплін мають широке міжнародне, визнання. На базі університету проводяться різнопланові наукові, міжнародні, всеукраїнські та регіональні конференції. Створено Астрономічний науково-дослідний центр. На історичному факультеті працює Чернігівський сектор польової археографії Інституту археографії та джерелознавства імені М. Г. Грушевського НАН України.

Структура університету

До складу університету входять такі основні підрозділи:

  1. Фізико-математичний факультет з власним планетарієм
  2. Технологічний факультет
  3. Інститут історії, етнології та правознавства ім. О.М. Лазаревського
  4. Факультет фізичного виховання
  5. Факультет початкового навчання
  6. Хіміко-біологічний факультет
  7. Психолого-педагогічний факультет
  8. Філологічний факультет
  9. Заочне відділення
  10. Астрономічний науково-дослідний центр
  11. Редакційно-видавничий відділ
  12. Бібліотека
  13. Система довузівської підготовки
  14. 2 спеціалізовані Вчені ради по захисту кандидатських дисертацій (з історії України та з професійного навчання)

Інформація

Офіційний сайт: [1]



Особисті інструменти
Ми в мережі
Реклама