Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І. Викладач вищої школи: психолого-педагогічні основи підготовки (навчальний посібник)
Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки
Snak (Обговорення • внесок) м (перейменував «Навчальний посібник Викладач вищої школи: психолого-педагогічні основи підготовки» на «[[Викладач вищої школи: психолого-) |
Yrvi (Обговорення • внесок) |
||
(10 проміжних версій 2 користувачів не показані) | |||
Рядок 1: | Рядок 1: | ||
− | [[ | + | [[Файл:Фото_обкладинки_книги_Викладач_вищої_школи-_психолого-педагогічні_основи_підготовки_(навчальний_посібник).jpg|міні|праворуч|250пкс|Фото: Обкладинка навчального посібника: "Викладач вищої школи: психолого-педагогічні основи підготовки"]] |
− | |||
− | + | Реформування вищої освіти в Україні на принципах демократизація і гуманізація потребує високого рівня психолого-педагогічної компетентності науково-педагогічних працівників. [[Кафедра педагогіки та психології вищої школи НПУ ім. М.П. Драгоманова|Кафедрою педагогіки і психології вищої школи]] [[Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова|НПУ імені М.П. Драгоманова]] узагальнений шестирічний досвід психолого-педагогічної підготовки майбутніх викладачів ВНЗ у навчальному посібнику | |
− | + | '''[[Мороз О.Г.]] ВИКЛАДАЧ ВИЩОЇ ШКОЛИ: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ ПІДГОТОВКИ / [[Мороз О.Г.]], [[Падалка О.С.]], [[Юрченко В.І.]]; за заг. ред. академіка [[Мороз О.Г.|О.Г. Мороза]]. - К.: НПУ, 2006. – 208 с.''' | |
− | + | Навчальний посібник розрахований на всіх, хто вивчає курс "Педагогіка і психологія вищої школи": магістрантів, аспірантів, викладачів ВНЗ. | |
− | |||
− | + | == Зміст навчального посібника == | |
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | + | ||
− | ПЕРЕДМОВА | + | '''ПЕРЕДМОВА''' |
− | Розділ 1.Теоретико-методологічні засади підготовки викладача вищої школи | + | '''Розділ 1.Теоретико-методологічні засади підготовки викладача вищої школи''' |
1.1.Педагогіка і психології вищої школи як основа системи підготовки викладача. Предмет, основні категорії. | 1.1.Педагогіка і психології вищої школи як основа системи підготовки викладача. Предмет, основні категорії. | ||
Рядок 29: | Рядок 21: | ||
1.3. Структурна модель системи підготовки викладача вищої школи та її психолого-педагогічна характеристика. | 1.3. Структурна модель системи підготовки викладача вищої школи та її психолого-педагогічна характеристика. | ||
− | Розділ 2. Основні напрями підготовки викладача вищої школи | + | '''Розділ 2. Основні напрями підготовки викладача вищої школи''' |
2.1. Особливості організації навчання у ВНЗ у процесі підготовки викладача вищої школи. | 2.1. Особливості організації навчання у ВНЗ у процесі підготовки викладача вищої школи. | ||
Рядок 39: | Рядок 31: | ||
2.4. Основи науково-дослідної роботи майбутніх фахівців. | 2.4. Основи науково-дослідної роботи майбутніх фахівців. | ||
− | Розділ 3. Психологічні передумови підвищення ефективності підготовки викладача вищої школи | + | '''Розділ 3. Психологічні передумови підвищення ефективності підготовки викладача вищої школи''' |
3.1.Формування знань про психологічні особливості й закономірності становлення особистості майбутнього фахівця. | 3.1.Формування знань про психологічні особливості й закономірності становлення особистості майбутнього фахівця. | ||
Рядок 49: | Рядок 41: | ||
3.4. Розвиток комунікативних здібностей майбутнього викладача вищої школи. | 3.4. Розвиток комунікативних здібностей майбутнього викладача вищої школи. | ||
− | Розділ 4. Професійна адаптація випускника вищої школи | + | '''Розділ 4. Професійна адаптація випускника вищої школи''' |
4.1.Адаптація молодого фахівця як важливий етап у його професійній підготовці. | 4.1.Адаптація молодого фахівця як важливий етап у його професійній підготовці. | ||
Рядок 57: | Рядок 49: | ||
4.3.Механізми професійної адаптації фахівця-початківця й педагогічне управління нею. | 4.3.Механізми професійної адаптації фахівця-початківця й педагогічне управління нею. | ||
− | Розділ 5. Система управління навчальним процесом у підготовці викладача вищої школи | + | '''Розділ 5. Система управління навчальним процесом у підготовці викладача вищої школи''' |
5.1.Структурна модель системи управління підготовкою викладача вищої школи. | 5.1.Структурна модель системи управління підготовкою викладача вищої школи. | ||
Рядок 63: | Рядок 55: | ||
5.2. Реалізація принципів управління в системі ВНЗ. | 5.2. Реалізація принципів управління в системі ВНЗ. | ||
− | ПІСЛЯМОВА | + | '''ПІСЛЯМОВА''' |
− | СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ | + | '''СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ''' |
+ | |||
+ | |||
+ | ---- | ||
− | |||
− | + | ||
+ | [[Категорія:Наукові праці]] | ||
+ | [[Категорія:Наукові праці фахівців кафедри педагогіки та психології вищої школи НПУ ім. М.П. Драгоманова]] | ||
+ | [[Категорія:Наукові праці фахівців кафедри практичної психології Київського університету імені Бориса Грінченка]] | ||
+ | [[Категорія:Наукові праці Юрченка В.І.]] | ||
+ | [[Категорія:Наукові праці Мороза О.Г.]] | ||
+ | [[Категорія:Наукові праці Падалки О.С.]] | ||
+ | [[Категорія: Навчальна література з психології і педагогіки]] | ||
+ | [[Категорія:Педагогічна книга]] | ||
+ | [[Категорія:Психологічна книга]] |
Поточна версія на 20:42, 25 квітня 2010
Реформування вищої освіти в Україні на принципах демократизація і гуманізація потребує високого рівня психолого-педагогічної компетентності науково-педагогічних працівників. Кафедрою педагогіки і психології вищої школи НПУ імені М.П. Драгоманова узагальнений шестирічний досвід психолого-педагогічної підготовки майбутніх викладачів ВНЗ у навчальному посібнику
Мороз О.Г. ВИКЛАДАЧ ВИЩОЇ ШКОЛИ: ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ ПІДГОТОВКИ / Мороз О.Г., Падалка О.С., Юрченко В.І.; за заг. ред. академіка О.Г. Мороза. - К.: НПУ, 2006. – 208 с.
Навчальний посібник розрахований на всіх, хто вивчає курс "Педагогіка і психологія вищої школи": магістрантів, аспірантів, викладачів ВНЗ.
Зміст навчального посібника
ПЕРЕДМОВА
Розділ 1.Теоретико-методологічні засади підготовки викладача вищої школи
1.1.Педагогіка і психології вищої школи як основа системи підготовки викладача. Предмет, основні категорії.
1.2.Особливості психолого-педагогічних досліджень у галузі вищої освіти.
1.3. Структурна модель системи підготовки викладача вищої школи та її психолого-педагогічна характеристика.
Розділ 2. Основні напрями підготовки викладача вищої школи
2.1. Особливості організації навчання у ВНЗ у процесі підготовки викладача вищої школи.
2.2. Формування стилю самостійної навчальної роботи студентів як основної форми організації навчання.
2.3. Озброєння студентів основними видами педагогічного контролю у вищій школі.
2.4. Основи науково-дослідної роботи майбутніх фахівців.
Розділ 3. Психологічні передумови підвищення ефективності підготовки викладача вищої школи
3.1.Формування знань про психологічні особливості й закономірності становлення особистості майбутнього фахівця.
3.2. Усвідомлення психологічних факторів успішного навчання студентів.
3.3. Засвоєння алгоритму оптимізації взаємин викладача зі студентами у процесі навчання.
3.4. Розвиток комунікативних здібностей майбутнього викладача вищої школи.
Розділ 4. Професійна адаптація випускника вищої школи
4.1.Адаптація молодого фахівця як важливий етап у його професійній підготовці.
4.2.Структурні компоненти професійної адаптації молодого спеціаліста.
4.3.Механізми професійної адаптації фахівця-початківця й педагогічне управління нею.
Розділ 5. Система управління навчальним процесом у підготовці викладача вищої школи
5.1.Структурна модель системи управління підготовкою викладача вищої школи.
5.2. Реалізація принципів управління в системі ВНЗ.
ПІСЛЯМОВА
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ