Конференція Актуальні проблеми підтримки педагогічною спільнотою та громадськістю реформ у сфері загальної середньої освіти
Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки
(Створена сторінка: 30 листопада 2021 року в Інституті соціальної та політичної психології НАПН України, '''[[Лаб...) |
|||
(Одна проміжна версія одного користувача не показана) | |||
Рядок 1: | Рядок 1: | ||
+ | <center>[[Файл:262847928 4158453324258573 2135767448578261745 n.png]]</center> | ||
+ | |||
+ | |||
30 листопада 2021 року в Інституті соціальної та політичної психології НАПН України, '''[[Лабораторія психології спілкування Інституту соціальної та політичної психології|Лабораторія психології спілкування]]''' відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю '''«АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПІДТРИМКИ ПЕДАГОГІЧНОЮ СПІЛЬНОТОЮ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ РЕФОРМ У СФЕРІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ»'''. | 30 листопада 2021 року в Інституті соціальної та політичної психології НАПН України, '''[[Лабораторія психології спілкування Інституту соціальної та політичної психології|Лабораторія психології спілкування]]''' відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю '''«АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПІДТРИМКИ ПЕДАГОГІЧНОЮ СПІЛЬНОТОЮ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ РЕФОРМ У СФЕРІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ»'''. | ||
Рядок 6: | Рядок 9: | ||
З вітальним словом до учасників заходу звернулися директор Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, член-кореспондент НАПН України '''Микола Миколайович Слюсаревський'''; начальник відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту позашкільної освіти та виховної роботи ДНУ «Інститут модернізації освіти» '''Ольга Василівна Флярковська'''; віце-президент Асоціації політичних психологів України, заступник директора Інституту соціальної та політичної психології, к.психол.н. '''[[Чуніхіна Світлана Леонідівна|Світлана Леонідівна Чуніхіна]]'''. | З вітальним словом до учасників заходу звернулися директор Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, член-кореспондент НАПН України '''Микола Миколайович Слюсаревський'''; начальник відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту позашкільної освіти та виховної роботи ДНУ «Інститут модернізації освіти» '''Ольга Василівна Флярковська'''; віце-президент Асоціації політичних психологів України, заступник директора Інституту соціальної та політичної психології, к.психол.н. '''[[Чуніхіна Світлана Леонідівна|Світлана Леонідівна Чуніхіна]]'''. | ||
+ | |||
+ | <center>[[Файл:ІСПП 30 11 Конф.jpg]]</center> | ||
+ | |||
У заході взяли участь 92 учасники з різних регіонів України, а також Канади, Нідерландів, Чехії – науковці, викладачі, педагоги, психологи, соціальні працівники, фахівці служби якості освіти, працівники органів державного управління освітою, представники громадських організацій. | У заході взяли участь 92 учасники з різних регіонів України, а також Канади, Нідерландів, Чехії – науковці, викладачі, педагоги, психологи, соціальні працівники, фахівці служби якості освіти, працівники органів державного управління освітою, представники громадських організацій. | ||
Рядок 12: | Рядок 18: | ||
'''[[Чуніхіна Світлана Леонідівна|Світлана Чуніхіна]]''', аналізуючи результати багаторічного дослідження Інституту у своїй доповіді «Реформа освітньої галузі у дзеркалі громадської думки», зауважила про вплив політичної складової на ставлення громадськості до процесу реформування. Завідувачка [[Лабораторія психології спілкування Інституту соціальної та політичної психології|лабораторії психології спілкування]], проф., д.психол.н. [[Бевз Г.М.|Галина Бевз]] зацікавила слухачів висловленою думкою про наявність специфічного «латентного» розриву в процесі прийняття реформ, подолання якого передбачає зміну обґрунтування щодо доцільності прийняття змін та його більш предметне представлення для наступників та її продовжувачів. | '''[[Чуніхіна Світлана Леонідівна|Світлана Чуніхіна]]''', аналізуючи результати багаторічного дослідження Інституту у своїй доповіді «Реформа освітньої галузі у дзеркалі громадської думки», зауважила про вплив політичної складової на ставлення громадськості до процесу реформування. Завідувачка [[Лабораторія психології спілкування Інституту соціальної та політичної психології|лабораторії психології спілкування]], проф., д.психол.н. [[Бевз Г.М.|Галина Бевз]] зацікавила слухачів висловленою думкою про наявність специфічного «латентного» розриву в процесі прийняття реформ, подолання якого передбачає зміну обґрунтування щодо доцільності прийняття змін та його більш предметне представлення для наступників та її продовжувачів. | ||
+ | |||
+ | <center>[[Файл:ІСПП 30 11 Конф 4.jpg ]]</center> | ||
+ | |||
Науковці лабораторії психології спілкування представили результати своїх напрацювань – соціально-психологічні технології (СПТ) забезпечення підтримки реформи у сфері загальної середньої освіти: розвитку рефлексивної культури (к.психол.н., с.н.с., доц. '''[[Кравчук С.Л.|Світлана Кравчук]]'''), формування запитів на інформацію та інформування щодо підтримки реформи (н.с. '''[[Мельник А.Ю.|Аліна Мельник]]'''), фасилітації почуття причетності до реформи освіти (к.психол.н., н. с. '''[[Каніболоцька Марія Сергіївна|Марія Каніболоцька]]'''), партнерської взаємодії стейкхолдерів реформи освіти (к.психол.н., с.н.с '''[[Петренко І.В.|Ірина Петренко]]''') та комплексну СПТ підтримки реформи освіти «КІТ-ПРО» (к.психол.н., с.н.с., с.н.с '''[[Капустюк О.М.|Олена Капустюк]]''' та н.с. '''[[Гриценок Л.І.|Людмила Гриценок]]'''). | Науковці лабораторії психології спілкування представили результати своїх напрацювань – соціально-психологічні технології (СПТ) забезпечення підтримки реформи у сфері загальної середньої освіти: розвитку рефлексивної культури (к.психол.н., с.н.с., доц. '''[[Кравчук С.Л.|Світлана Кравчук]]'''), формування запитів на інформацію та інформування щодо підтримки реформи (н.с. '''[[Мельник А.Ю.|Аліна Мельник]]'''), фасилітації почуття причетності до реформи освіти (к.психол.н., н. с. '''[[Каніболоцька Марія Сергіївна|Марія Каніболоцька]]'''), партнерської взаємодії стейкхолдерів реформи освіти (к.психол.н., с.н.с '''[[Петренко І.В.|Ірина Петренко]]''') та комплексну СПТ підтримки реформи освіти «КІТ-ПРО» (к.психол.н., с.н.с., с.н.с '''[[Капустюк О.М.|Олена Капустюк]]''' та н.с. '''[[Гриценок Л.І.|Людмила Гриценок]]'''). | ||
+ | |||
+ | <center>[[Файл:ІСПП 30 11 Конф 3.jpg]]</center> | ||
+ | |||
Під час проведення дискусійної панелі «Від проблем до можливостей» представники закладів освіти, які взяли участь у Всеукраїнському експерименті, мали можливість обговорити різні аспекти впровадження реформи – нові акценти професійної підготовки учителів (заступник директора з навчально-виховної Ніжинського обл. пед. ліцею '''Світлана Сліпак'''); сучасні рішення в дистанційній освіті (заступники директора з навчально-виховної роботи Великоновосілківської гімназії '''Аріна Загорулько''' та '''Олександр Афендіков'''); ініціативність як умову дієвості освітньої реформи (заступник директора з виховної роботи Золотівського ліцею № 5 Луганської області '''Лариса Дунько'''); роль партнерства і творчої взаємодії в просуванні освітніх змін (практичний психолог Біловодського ліцею № 1 '''Наталія Данілова''') та інші. | Під час проведення дискусійної панелі «Від проблем до можливостей» представники закладів освіти, які взяли участь у Всеукраїнському експерименті, мали можливість обговорити різні аспекти впровадження реформи – нові акценти професійної підготовки учителів (заступник директора з навчально-виховної Ніжинського обл. пед. ліцею '''Світлана Сліпак'''); сучасні рішення в дистанційній освіті (заступники директора з навчально-виховної роботи Великоновосілківської гімназії '''Аріна Загорулько''' та '''Олександр Афендіков'''); ініціативність як умову дієвості освітньої реформи (заступник директора з виховної роботи Золотівського ліцею № 5 Луганської області '''Лариса Дунько'''); роль партнерства і творчої взаємодії в просуванні освітніх змін (практичний психолог Біловодського ліцею № 1 '''Наталія Данілова''') та інші. | ||
Рядок 20: | Рядок 32: | ||
Цікавим виявився міжнародний досвід впровадження освітніх реформ, представлений давнім другом Інституту, магістром соціальної роботи, PhD, проф. Манітобського університету м. Вінніпег (Канада) '''Морін Флеєрті''' (доповідь «Роль педагогіки П. Фейре у розбудові перспектив розвитку освіти»). Особливостями впровадження реформ у Чеській республіці поділився викладач педагогічного факультету Карлового університету, Дипломатичної академії та Університету CEVRO Institut, PhDr, MAE, MBA, MPA '''Ондржей Андрис'''. Зацікавила учасників конференції також доповідь «Потенціал співпраці громади, школи та сім’ї у розвитку якісної освіти» керівниці програм вивчення аутизму в Університеті Бірмінгема та Університеті Шеффілд Халлам, дослідниці і доцента Athena Institute, Vrije Universiteit Amsterdam доктора '''Міці Вальц''' (Mitzi Waltz). | Цікавим виявився міжнародний досвід впровадження освітніх реформ, представлений давнім другом Інституту, магістром соціальної роботи, PhD, проф. Манітобського університету м. Вінніпег (Канада) '''Морін Флеєрті''' (доповідь «Роль педагогіки П. Фейре у розбудові перспектив розвитку освіти»). Особливостями впровадження реформ у Чеській республіці поділився викладач педагогічного факультету Карлового університету, Дипломатичної академії та Університету CEVRO Institut, PhDr, MAE, MBA, MPA '''Ондржей Андрис'''. Зацікавила учасників конференції також доповідь «Потенціал співпраці громади, школи та сім’ї у розвитку якісної освіти» керівниці програм вивчення аутизму в Університеті Бірмінгема та Університеті Шеффілд Халлам, дослідниці і доцента Athena Institute, Vrije Universiteit Amsterdam доктора '''Міці Вальц''' (Mitzi Waltz). | ||
+ | |||
+ | <center>[[Файл:ІСПП 30 11 Конф2.jpg ]]</center> | ||
+ | |||
Учасники конференції також мали можливість ознайомитися зі стендовими доповідями з різноманітних питань забезпечення підтримки реформи, що за результатами Всеукраїнської конференції з міжнародною участю, будуть розміщені в електронному збірнику наукових праць «Вісник психології і педагогіки». | Учасники конференції також мали можливість ознайомитися зі стендовими доповідями з різноманітних питань забезпечення підтримки реформи, що за результатами Всеукраїнської конференції з міжнародною участю, будуть розміщені в електронному збірнику наукових праць «Вісник психології і педагогіки». | ||
Рядок 25: | Рядок 40: | ||
Своєрідною фінальною «родзинкою» заходу став майстер-клас заступника начальника відділу комунікацій та правопросвітництва Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області '''Наталії Поставської''', яка провела для учасників авторську навчально-пізнавальну гру «Гендерне павутиння». | Своєрідною фінальною «родзинкою» заходу став майстер-клас заступника начальника відділу комунікацій та правопросвітництва Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області '''Наталії Поставської''', яка провела для учасників авторську навчально-пізнавальну гру «Гендерне павутиння». | ||
− | Більш детальна інформація у Збірнику наукових робіт учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю | + | Більш детальна інформація у '''[https://www.psyh.kiev.ua/images/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%97_%D0%86%D0%A1%D0%9F%D0%9F_30_%D0%BB%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BF%D0%B0%D0%B4%D0%B0_21.pdf Збірнику наукових робіт учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПІДТРИМКИ ПЕДАГОГІЧНОЮ СПІЛЬНОТОЮ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ РЕФОРМ У СФЕРІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ]''', який розміщений на сайті '''[http://www.psyh.kiev.ua/Збірник_наук._праць._-_Випуск_28 Вісник психології і педагогки. Випуск 28]''' |
[[Категорія:Електронні книги]] | [[Категорія:Електронні книги]] |
Поточна версія на 12:14, 15 грудня 2021
30 листопада 2021 року в Інституті соціальної та політичної психології НАПН України, Лабораторія психології спілкування відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПІДТРИМКИ ПЕДАГОГІЧНОЮ СПІЛЬНОТОЮ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ РЕФОРМ У СФЕРІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ».
Конференція проходила в онлайн-форматі на платформі ZOOM.
Організатором конференції, присвяченої результатам розробки та впровадження соціально-психологічних технологій підтримки реформи НУШ, стала Лабораторія психології спілкування Інституту соціальної та політичної психології НАПН України. Серед співорганізаторів заходу: Національний університет «Львівська політехніка» Інститут гуманітарних і соціальних наук (кафедра соціології та соціальної роботи), Університет менеджменту освіти (кафедра менеджменту освіти і права), Асоціація політичних психологів України.
З вітальним словом до учасників заходу звернулися директор Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, член-кореспондент НАПН України Микола Миколайович Слюсаревський; начальник відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту позашкільної освіти та виховної роботи ДНУ «Інститут модернізації освіти» Ольга Василівна Флярковська; віце-президент Асоціації політичних психологів України, заступник директора Інституту соціальної та політичної психології, к.психол.н. Світлана Леонідівна Чуніхіна.
У заході взяли участь 92 учасники з різних регіонів України, а також Канади, Нідерландів, Чехії – науковці, викладачі, педагоги, психологи, соціальні працівники, фахівці служби якості освіти, працівники органів державного управління освітою, представники громадських організацій.
Учасники мали змогу ознайомитися з результатами опитування щодо ставлення громадськості та педагогічної спільноти до освітніх реформ, наукового доробку співробітників лабораторії психології спілкування щодо впровадження соціально-психологічних технологій забезпечення її підтримки, а також з вітчизняним та міжнародним досвідом втілення освітніх реформ.
Світлана Чуніхіна, аналізуючи результати багаторічного дослідження Інституту у своїй доповіді «Реформа освітньої галузі у дзеркалі громадської думки», зауважила про вплив політичної складової на ставлення громадськості до процесу реформування. Завідувачка лабораторії психології спілкування, проф., д.психол.н. Галина Бевз зацікавила слухачів висловленою думкою про наявність специфічного «латентного» розриву в процесі прийняття реформ, подолання якого передбачає зміну обґрунтування щодо доцільності прийняття змін та його більш предметне представлення для наступників та її продовжувачів.
Науковці лабораторії психології спілкування представили результати своїх напрацювань – соціально-психологічні технології (СПТ) забезпечення підтримки реформи у сфері загальної середньої освіти: розвитку рефлексивної культури (к.психол.н., с.н.с., доц. Світлана Кравчук), формування запитів на інформацію та інформування щодо підтримки реформи (н.с. Аліна Мельник), фасилітації почуття причетності до реформи освіти (к.психол.н., н. с. Марія Каніболоцька), партнерської взаємодії стейкхолдерів реформи освіти (к.психол.н., с.н.с Ірина Петренко) та комплексну СПТ підтримки реформи освіти «КІТ-ПРО» (к.психол.н., с.н.с., с.н.с Олена Капустюк та н.с. Людмила Гриценок).
Під час проведення дискусійної панелі «Від проблем до можливостей» представники закладів освіти, які взяли участь у Всеукраїнському експерименті, мали можливість обговорити різні аспекти впровадження реформи – нові акценти професійної підготовки учителів (заступник директора з навчально-виховної Ніжинського обл. пед. ліцею Світлана Сліпак); сучасні рішення в дистанційній освіті (заступники директора з навчально-виховної роботи Великоновосілківської гімназії Аріна Загорулько та Олександр Афендіков); ініціативність як умову дієвості освітньої реформи (заступник директора з виховної роботи Золотівського ліцею № 5 Луганської області Лариса Дунько); роль партнерства і творчої взаємодії в просуванні освітніх змін (практичний психолог Біловодського ліцею № 1 Наталія Данілова) та інші.
Багатогранним виявився представлений на конференції український досвід втілення освітніх реформ. Так, питання соціальної інклюзії у вищій освіті (на досвіді Клініки здоровʼя Національного університету «Львівська політехніка») представила в.о. зав. кафедри соціології і соціальної роботи, д.пед.н., доц. Лілія Клос. Маргарита Деркач, д.пед.н., доц., проф. кафедри спеціальної освіти та психології Хортицької національної академії зацікавила слухачів специфікою естетичного розвитку дітей в умовах інклюзивного середовища. Досягнути спільного розуміння якості освіти і шляхів його забезпечення допомогли ґрунтовні повідомлення начальника управління Державної служби якості освіти у Волинській області Ангеліни Корець та д.пед.н, доц., проф., зав. кафедри менеджменту освіти ДЗВО «УМО» Зої Рябової.
Цікавим виявився міжнародний досвід впровадження освітніх реформ, представлений давнім другом Інституту, магістром соціальної роботи, PhD, проф. Манітобського університету м. Вінніпег (Канада) Морін Флеєрті (доповідь «Роль педагогіки П. Фейре у розбудові перспектив розвитку освіти»). Особливостями впровадження реформ у Чеській республіці поділився викладач педагогічного факультету Карлового університету, Дипломатичної академії та Університету CEVRO Institut, PhDr, MAE, MBA, MPA Ондржей Андрис. Зацікавила учасників конференції також доповідь «Потенціал співпраці громади, школи та сім’ї у розвитку якісної освіти» керівниці програм вивчення аутизму в Університеті Бірмінгема та Університеті Шеффілд Халлам, дослідниці і доцента Athena Institute, Vrije Universiteit Amsterdam доктора Міці Вальц (Mitzi Waltz).
Учасники конференції також мали можливість ознайомитися зі стендовими доповідями з різноманітних питань забезпечення підтримки реформи, що за результатами Всеукраїнської конференції з міжнародною участю, будуть розміщені в електронному збірнику наукових праць «Вісник психології і педагогіки».
Своєрідною фінальною «родзинкою» заходу став майстер-клас заступника начальника відділу комунікацій та правопросвітництва Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області Наталії Поставської, яка провела для учасників авторську навчально-пізнавальну гру «Гендерне павутиння».
Більш детальна інформація у Збірнику наукових робіт учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПІДТРИМКИ ПЕДАГОГІЧНОЮ СПІЛЬНОТОЮ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ РЕФОРМ У СФЕРІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, який розміщений на сайті Вісник психології і педагогки. Випуск 28