Бондар Володимир Іванович
Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки
Бондар Володимир Іванович – дійсний член НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, директор Інституту педагогіки і психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Заслужений працівник освіти України.
Народився В.І. Бондар 22 січня 1936 р. в смт Нова Володолага Нововодолазького району Харківської області в родині службовців.
Зміст |
Освіта
- 1944 р. – учень першого класу Бузуківської початкової школи.
- 1951 р. – закінчив Вергунівську семирічну школу Черкаського району Київської області.
- 1951 – 1955 рр. студент Золотоніського педагогічного училища Полтавської області.
- 1955 – 1956 рр. учитель Катеринопільської сш №1 Катеринопільського району Черкаської області.
- 1956 – 1961 рр. – студент Київського державного педагогічного інституту імені О.М. Горького. Закінчив з відзнакою педагогічний факультет за спеціальністю учитель-дефектолог спеціальної школи та вчитель 1-4 кл. масової школи.
Досвід роботи
- 1961 – 1964 рр. – викладач кафедри дефектології КДПІ імені О.М.Горького.
- 1964 – 1967 рр. – аспірант відділу дефектології Науково-дослідного інституту педагогіки УРСР.
- 1969 р. – кандидат педагогічних наук, старший викладач.
- 1973 р. – доцент кафедри педагогіки КДПІ імені О.М. Горького.
- 1973 – 1983 рр. – завідувач кафедри педагогіки Центрального інституту вдосконалення вчителів Міністерства освіти УРСР.
- 1987 р. – присуджено науковий ступінь доктора педагогічних наук, завідувач кафедри педагогіки та методики початкового навчання.
- 1988 р. – присвоєно вчене звання професора.
- 1992 р. – декан педагогічного факультету.
- 1994 р. – обрано членом-кореспондентом АПН України.
- 1999 р. – обрано дійсним членом АПН України; член бюро відділення теорії та історії педагогіки АПН України.
- 2001 р. – завідувач кафедри психології та педагогіки.
- 2003 р. – нині – директор Інституту педагогіки і психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова.
Наукова і організаційна діяльність
Володимир Іванович Бондар - автор понад 130 наукових праць.
Під керівництвом В.І. Бондаря захищено 40 докторських і кандидатських дисертацій з проблем дидактики, теорії та методики професійної освіти.
Володимир Іванович Бондар - вчений-педагог у галузі дидактики й педагогічної освіти.
Під його науковим керівництвом розроблені та впроваджені в практику роботи вищих педагогічних навчальних закладів України галузеві стандарти вищої освіти зі спеціальностей "Початкове навчання", "Дошкільне виховання", модульно-рейтингової технології вивчення дидактики/
Навчальні посібники з дидактики, теорії та технології управління процесом навчання в школі, написані В.І. Бондарем, широко використовуються у вищих навчальних закладах України.
Нагороди
- Відзнака “Отличник просвещения СССР” (1983);
- Медаль А.С. Макаренка (1987);
- Відзнака “Відмінник освіти України” (1992);
- Указом президента України присвоєно почесне звання “Заслужений працівник освіти України” (2000);
- Присуджена премія імені В.Вернадського рішенням Ради фонду інтелектуальної співпраці “Україна – ХХІ століття” (2001);
- Присвоєно звання заслуженого професора НПУ імені Драгоманова (2006);
- Золота медаль "К.Д. Ушинський" АПН України (2006);
- Золота медаль "В.О. Сухомлинський" МОН України (2006).
Основні публікації
- Бондар В.І. Дидактика: ефективні технології навчання студентів. – К.: Вересень, 1996. – 129 с.
- Бондар В.І. Управлінська діяльність директора школи: дидактичний аспект. – К.: Радянська школа, 1987.
- Бондар В.І. Теоретичні основи і технології педагогічного аналізу: Управлінський аспект: Навчальний посібник / МО України; УДПУ імені М.П. Драгоманова. – К.: УДПУ, 1996. – 66с.
- Бондар В.І. Модульно-рейтингова технологія вивчення навчальної дисципліни. – К.: НПУ ім. М.П.Драгоманова, 1999. – 48 с.
- Бондар В.І. Теорія і технологія управління процесом навчання в школі / АПН України; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 192с.
- Бондар В.І. Дидактика: Підручник для студ. вищих пед. навч. закл.. — К. : Либідь, 2005. — 264с.
- Бондар В.І. Теорія і технологія управління процесом навчання в школі / АПН України; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 192с.
- Бондар В.І., Севастюк М. С.. Педагогічне прогнозування як процес формування прогностичних умінь учителя початкової школи / Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К. : НПУ ім.М.П.Драгоманова, 2000. — 60с.
- Бондар В.І.Коханко О.Г. Проектування уроку як оптимальної системи. Навчально-методичний посібник для студентів спеціальності «Початкова освіта». – К., Фоліант, 2008. – 54с.
- Бондар В.І., Ільченко А. М. Психолого-педагогічні основи розвитку дітей в системі М.Монтессорі: навч. посіб.. — Полтава : РВВ ПДАА, 2009. — 252с.
Примітка
Інформація взята з порталу НПУ імені М.П. Драгоманова