Дошкільна освіта

Матеріал з PSYH.KIEV.UA -- Вісник психології і соціальної педагогіки

(відмінності між версіями)
Перейти до: навігація, пошук
(Створена сторінка: <center>Файл:Фото Дошкіл освіта 5.jpg </center> '''Професія вихователя дарує тобі широку до...)
 
Рядок 19: Рядок 19:
 
[[Файл:Фото Дошкільна освіта 1.jpg|міні|праворуч|250пкс|]]
 
[[Файл:Фото Дошкільна освіта 1.jpg|міні|праворуч|250пкс|]]
  
== Посади, які можуть обіймати випускники із напряму підготовки (спеціальності) "Дошкільна освіта"==
+
== Вихователь дошкільного навчального закладу ==
  
* Вихователь дитячого садка (ясел-садка).
+
Професійна діяльність дошкільного педагога безпосередньо пов’язана з розвитком суспільства. У сучасних умовах, коли освіта набуває високого статусу вже зі своєї першої ланки – дошкільної, зростає роль педагога-вихователя.
  
* Вихователь-методист.
+
У державному класифікаторі України «Класифікація видів економічної діяльності» ДК 009 – 96 (Секція М. Група, клас 80. Освіта) та Державному класифікаторі професій – ДК 003 – 95 визначено кваліфікації фахівців та сферу їх професійного призначення. Згідно з даними класифікаторів спеціальність «Дошкільне виховання» представлена в Україні кваліфікаціями:
  
* Завідувач дитячого садка (дитячих ясел, ясел-садка).
+
* Вихователь дітей дошкільного віку;
  
* Завідувач кімнати матері та дитини.
+
* Вихователь дітей дошкільного віку з правом проведення занять іноземною мовою;
  
* Інспектор а охорони дитинства.
+
* Вихователь дітей дошкільного віку в суспільних закладах освіти та в сім'ї. Гувернер;
  
* Культорганізатор дитячих позашкільних закладів.
+
* Вихователь дітей дошкільного віку. Практичний психолог в дошкільних закладах освіти;
  
* Керівник аматорського дитячого колективу (гуртка, студії та ні.).
+
* Вихователь дітей дошкільного віку. Логопед;
  
* Начальник містечка (дитячого оздоровчого, навчального).
+
* Вихователь дітей дошкільного віку. Хореограф дошкільного закладу освіти;
  
* Консультант психолого-медико-педагогічної консультації.
+
* Вихователь дітей дошкільного віку. Організатор з фізичного виховання дітей дошкільного віку;
  
* Педагог-організатор.
+
* Вихователь дітей дошкільного віку. Організатор зображувальної діяльності дітей дошкільного віку;
  
* Директор дошкільного навчального закладу.
+
* Вихователь дітей дошкільного віку. Соціальний педагог;
  
* Директор дитячого будинку сімейного типу.
+
* Вихователь дітей дошкільного віку. Вчитель початкової школи.
  
* Методист з дошкільного виховання.
+
== Додаткові спеціалізації в Київському університеті імені Бориса Грінченка ==
  
* Інспектор з дошкільного виховання, позашкільної роботи.
+
У [[КМПУ|Київському університеті імені Бориса Грінченка]] в [[Педагогічний інститут|Педагогічному інституті]] за напрямом підготовки 6.010101 «Дошкільна освіта» ОКР «бакалавр» запроваджено додаткові '''спеціалізації''', а саме:
  
* Вчитель іноземної мови дітей дошкільного віку.
+
* фізична культура,
  
* Консультант з пренатальної педагогіки.
+
* образотворче мистецтво,
  
* Працівник Центру розвитку дитини.
+
* іноземна мова,
  
* Вчитель-логопед для дітей дошкільного віку.
+
* інформатика,
  
* Бебі-сітер (гувернер, сімейний вихователь).
+
* соціальне гувернерство,
 +
 
 +
* практична психологія.
 +
 
 +
== Наш випускник може обіймати такі посади ==
 +
 
 +
* вихователь дошкільного навчального закладу;
 +
 
 +
* учитель першого класу;
 +
 
 +
* вихователь дітей дошкільного віку в інтернатному закладі;
 +
 
 +
* вихователь дітей дошкільного віку у дитячому санаторії;
 +
 
 +
* вихователь дітей дошкільного віку в сім’ї (соціальний гувернер);
 +
 
 +
* учитель іноземної мови в ДНЗ;
 +
 
 +
* організатор образотворчої діяльності дітей дошкільного віку;
 +
 
 +
* логопед в ДНЗ;
 +
 
 +
* інструктор фізичного виховання в ДНЗ;
 +
 
 +
* організатор (менеджер) дошкільної освіти (ОКР "спеціаліст");
 +
 
 +
* викладач дошкільної педагогіки і психології у ВНЗ (ОКР "магістр").
 +
 
 +
== Навчальні дисципліни ==
 +
 
 +
У структурі фахової підготовки бакалаврів із дошкільної освіти значне місце займає інноваційний зміст навчальних дисциплін, а саме, варіативну складову навчального плану складають такі дисципліни:
 +
 
 +
* інформаційні технології в дошкільній освіті;
 +
 
 +
* основи корекційної педагогіки;
 +
 
 +
* дитяча практична психологія;
 +
 
 +
* психодіагностика;
 +
 
 +
* українознавство;
 +
 
 +
* актуальні проблеми виховання в сучасній сім’ї;
 +
 
 +
* психологія сім’ї;
 +
 
 +
* технології індивідуального (особистісного) виховання дітей;
 +
 
 +
* сучасні  системи дошкільної освіти;
 +
 
 +
* підготовка дитини до школи;
 +
 
 +
* організація фізичного виховання в ДНЗ;
 +
 
 +
* масаж і лікувальна гімнастика;
 +
 
 +
* гімнастика з методикою навчання;
 +
 
 +
* рухливі ігри і спортивні ігри;
 +
 
 +
* плавання з методикою навчання;
 +
 
 +
* практичний курс англійської мови;
 +
 
 +
* теоретичні основи англійської мови;
 +
 
 +
* методика навчання дітей англійської мови;
 +
 
 +
* організація студійної роботи з дітьми;
 +
 
 +
* декоративно-оформлювальні роботи;
 +
 
 +
* малюнок, живопис;
 +
 
 +
* теорія та історія соціального виховання;
 +
 
 +
* соціальна педагогіка;
 +
 
 +
* соціальна психологія;
 +
 
 +
* психотерапія;
 +
 
 +
* основи соціалізації особистості;
 +
 
 +
* основи сценарної роботи соціального педагога;
 +
 
 +
* технологія роботи соціального гувернера.
 +
 
 +
Для випускника з дипломом бакалавра за напрямом підготовки «Дошкільна освіта», який отримує кваліфікацію «Вихователь дітей дошкільного віку», основними фаховими уміннями є уміння з організації життя і діяльності дітей в умовах дошкільного навчального закладу (ДНЗ) та здійснення їх навчання і виховання, а також спеціальні вміння з додаткової спеціалізації – вчитель іноземної мови, логопед, практичний психолог тощо.
 +
 
 +
'''Випускники-бакалаври можуть продовжувати навчання в [[КМПУ|Київському університеті імені Бориса Грінченка]] в [[Педагогічний інститут|Педагогічному інституті]] за ОКР "спеціаліст" і "[[магістр]]".'''
 +
 +
Для випускника з дипломом спеціаліста основними фаховими уміннями є методичні, організаційні та дослідницькі уміння творчого характеру, що обумовлені сферою його професійного призначення: організатор (менеджер) дошкільної освіти.
 +
 
 +
Для [[магістр|магістра]], який отримує кваліфікацію «Викладач дошкільної педагогіки і психології» основними є уміння викладацької, просвітницької та наукової діяльності.
  
 
[[Файл:Фото_3_Практична_психологія1.jpg|міні|праворуч|250пкс|]]
 
[[Файл:Фото_3_Практична_психологія1.jpg|міні|праворуч|250пкс|]]
  
== Установи, де можуть притопати випускники із напряму підготовки (спеціальності) "Дошкільна освіта" ==
+
== Установи, де можуть працювати випускники із напряму підготовки (спеціальності) "Дошкільна освіта" ==
  
 
* Дошкільні навчальні заклади різних типів і форм власності.
 
* Дошкільні навчальні заклади різних типів і форм власності.
Рядок 71: Рядок 165:
 
* Сім'ї.
 
* Сім'ї.
  
 +
* Районні (міські) відділи освіти (ОКР "спеціаліст").
 +
 +
* Вищі навчальні заклади (ОКР "магістр").
  
 
== Підготовка фахівців із дошкільної освіти ==
 
== Підготовка фахівців із дошкільної освіти ==
Рядок 85: Рядок 182:
 
[[Категорія:Напрями (спеціальності) підготовки фахівців в Педагогічному інституті КУ імені Бориса Грінченка]]
 
[[Категорія:Напрями (спеціальності) підготовки фахівців в Педагогічному інституті КУ імені Бориса Грінченка]]
 
[[Категорія:Дошкільна освіта]]
 
[[Категорія:Дошкільна освіта]]
 +
[[Категорія:Дошкільне виховання]]

Версія за 09:09, 11 квітня 2011

Фото Дошкіл освіта 5.jpg

Професія вихователя дарує тобі широку доброзичливу усмішку - жодна людина на світі не може посміхатися, як Ти!

Жоден космонавт на світі не витримає таких навантажень.

Жоден учений не зробить стільки відкриттів!

Жодна модель світу не зрівняється з Тобою в костюмі Весни чи Снігуроньки.

Мистецтвом перевтілення Ти володієш так само, як артист театру і кіно.

От тому - з усіх професій на світі Ти вибрав головну:

Ти - ВИХОВАТЕЛЬ!

Які в тебе професійні перспективи?

Фото Дошкільна освіта 1.jpg

Зміст

Вихователь дошкільного навчального закладу

Професійна діяльність дошкільного педагога безпосередньо пов’язана з розвитком суспільства. У сучасних умовах, коли освіта набуває високого статусу вже зі своєї першої ланки – дошкільної, зростає роль педагога-вихователя.

У державному класифікаторі України «Класифікація видів економічної діяльності» ДК 009 – 96 (Секція М. Група, клас 80. Освіта) та Державному класифікаторі професій – ДК 003 – 95 визначено кваліфікації фахівців та сферу їх професійного призначення. Згідно з даними класифікаторів спеціальність «Дошкільне виховання» представлена в Україні кваліфікаціями:

  • Вихователь дітей дошкільного віку;
  • Вихователь дітей дошкільного віку з правом проведення занять іноземною мовою;
  • Вихователь дітей дошкільного віку в суспільних закладах освіти та в сім'ї. Гувернер;
  • Вихователь дітей дошкільного віку. Практичний психолог в дошкільних закладах освіти;
  • Вихователь дітей дошкільного віку. Логопед;
  • Вихователь дітей дошкільного віку. Хореограф дошкільного закладу освіти;
  • Вихователь дітей дошкільного віку. Організатор з фізичного виховання дітей дошкільного віку;
  • Вихователь дітей дошкільного віку. Організатор зображувальної діяльності дітей дошкільного віку;
  • Вихователь дітей дошкільного віку. Соціальний педагог;
  • Вихователь дітей дошкільного віку. Вчитель початкової школи.

Додаткові спеціалізації в Київському університеті імені Бориса Грінченка

У Київському університеті імені Бориса Грінченка в Педагогічному інституті за напрямом підготовки 6.010101 «Дошкільна освіта» ОКР «бакалавр» запроваджено додаткові спеціалізації, а саме:

  • фізична культура,
  • образотворче мистецтво,
  • іноземна мова,
  • інформатика,
  • соціальне гувернерство,
  • практична психологія.

Наш випускник може обіймати такі посади

  • вихователь дошкільного навчального закладу;
  • учитель першого класу;
  • вихователь дітей дошкільного віку в інтернатному закладі;
  • вихователь дітей дошкільного віку у дитячому санаторії;
  • вихователь дітей дошкільного віку в сім’ї (соціальний гувернер);
  • учитель іноземної мови в ДНЗ;
  • організатор образотворчої діяльності дітей дошкільного віку;
  • логопед в ДНЗ;
  • інструктор фізичного виховання в ДНЗ;
  • організатор (менеджер) дошкільної освіти (ОКР "спеціаліст");
  • викладач дошкільної педагогіки і психології у ВНЗ (ОКР "магістр").

Навчальні дисципліни

У структурі фахової підготовки бакалаврів із дошкільної освіти значне місце займає інноваційний зміст навчальних дисциплін, а саме, варіативну складову навчального плану складають такі дисципліни:

  • інформаційні технології в дошкільній освіті;
  • основи корекційної педагогіки;
  • дитяча практична психологія;
  • психодіагностика;
  • українознавство;
  • актуальні проблеми виховання в сучасній сім’ї;
  • психологія сім’ї;
  • технології індивідуального (особистісного) виховання дітей;
  • сучасні системи дошкільної освіти;
  • підготовка дитини до школи;
  • організація фізичного виховання в ДНЗ;
  • масаж і лікувальна гімнастика;
  • гімнастика з методикою навчання;
  • рухливі ігри і спортивні ігри;
  • плавання з методикою навчання;
  • практичний курс англійської мови;
  • теоретичні основи англійської мови;
  • методика навчання дітей англійської мови;
  • організація студійної роботи з дітьми;
  • декоративно-оформлювальні роботи;
  • малюнок, живопис;
  • теорія та історія соціального виховання;
  • соціальна педагогіка;
  • соціальна психологія;
  • психотерапія;
  • основи соціалізації особистості;
  • основи сценарної роботи соціального педагога;
  • технологія роботи соціального гувернера.

Для випускника з дипломом бакалавра за напрямом підготовки «Дошкільна освіта», який отримує кваліфікацію «Вихователь дітей дошкільного віку», основними фаховими уміннями є уміння з організації життя і діяльності дітей в умовах дошкільного навчального закладу (ДНЗ) та здійснення їх навчання і виховання, а також спеціальні вміння з додаткової спеціалізації – вчитель іноземної мови, логопед, практичний психолог тощо.

Випускники-бакалаври можуть продовжувати навчання в Київському університеті імені Бориса Грінченка в Педагогічному інституті за ОКР "спеціаліст" і "магістр".

Для випускника з дипломом спеціаліста основними фаховими уміннями є методичні, організаційні та дослідницькі уміння творчого характеру, що обумовлені сферою його професійного призначення: організатор (менеджер) дошкільної освіти.

Для магістра, який отримує кваліфікацію «Викладач дошкільної педагогіки і психології» основними є уміння викладацької, просвітницької та наукової діяльності.

Фото 3 Практична психологія1.jpg

Установи, де можуть працювати випускники із напряму підготовки (спеціальності) "Дошкільна освіта"

  • Дошкільні навчальні заклади різних типів і форм власності.
  • Районні навчально-методичні центри.
  • Різноманітні профільні консультативні установи.
  • Сім'ї.
  • Районні (міські) відділи освіти (ОКР "спеціаліст").
  • Вищі навчальні заклади (ОКР "магістр").

Підготовка фахівців із дошкільної освіти

У Київському університеті імені Бориса Грінченка фахівців за напрямом (спеціальністю) „Дошкільна освіта” освітньо-кваліфікаційних рівнів "бакалавр", "спеціаліст" і "магістр" (денна і заочна форми навчання) готують в Педагогічному інституті.

З Правила вступу до Київського університету імені Бориса Грінченка та іншою важливою інформацією про навчання можна познайомитися на сторінці Вступник-2011 порталу Київського університету імені Бориса Грінченка та Педагогічного інституту

Особисті інструменти
Ми в мережі
Реклама